Czy potrzebna korekta programu po zmianie silnika na nowy

Forum techniczne związane z silnikami TSI/TFSI

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, Borys, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Czy potrzebna korekta programu po zmianie silnika na nowy

Post autor: PinkFloyd » śr lis 24, 2010 14:13

mam Golf V 2.0TFSY BYD kupiony rok temu w Niemczech i z wbitym do Briefu modyfikacja na 271KM. Auto po przebiegu 55 tyś km. Serwisowane na bierząco. Aktualnie pracuje w Niemczech w serwisie i musiałem zmienic olej- mały przegląd. Z uwagi na dużą ilośc pracy i na zniżki dla pracowników zleciłem wymianę dla młodego pracownika VW-obywatela Niemiec i to był błąd :grrr: Wracając na weekend do domu przy predkości przelotowej 230km/h zaświeciła się kontrolka oleju zatrzymałem sie olej max kontrolka świeci i rzuca silnikem. Zgasiłem, patrzę a tam tem. oleju 135st :blush: a pod maska kartka z olejem 0w30 :chytry: Odtawiłem do serwisu rozebrałem a tam panewka sie obróciła. Serwis sie przyznał, ze pracownik nalał nie tego oleju i mogło do tego dojść, potwierdzone w programie serwisu. Poszli na reke i zaproponowali ugodę- czemu nie patrzyłem co robia i sam nie wymieniłem oleju :grrr: Biegły ustalił, że przyczyniał sie do tego wys temp. oleju, nie doszło by do tego przy mniejszym obciążeniu silnika- ale mnie to nie obchodzi. Przewieziono auto do wiekrzego serwisu VW w Niemczech. Otrzymałem informacje, że motor z osprzetem zostanie wymieniony na nowy wraz z turbiną- ponoć z braku smarowania mogła się przytrzeć. Tylko otrzymałem auto z oznaczeniem silnika BHZ ( chyba że pomyłka w ozncazeniu lub piśmie ) a nie jak miałem BYD. KOmp taki jak miałem. CZy muszę dokonać korekty programu- jeździ dobrze- ale nie pałuje bo aktualnie docieram i nie przekraczam 3 tys obr wiec nie wiem jak się zbiera na wysokich. Auto otrzymałem z wlepką z ASO olej Valvoline 10W60 ( przecież nie posiadaja takiego w ofercie :chytry: ) - wszystko jest bardzo ciekawe i sam nie wiem co z tym robić, cos przekombinowane.



krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Czy potrzebna korekta programu po zmianie silnika na nowy

Post autor: krz_p » śr lis 24, 2010 15:39

to co ci się stało to raczej nie jest winą oleju, VW zaleca do tego silnika olej z normą 504.00, który przeważnie ma 5W30
po prostu za długo pałowałeś auto, olej się przegrzał i obróciło panewkę, ciesz się, że na koszt serwisu wymienili ci silnik
nie patrzyłeś w czasie jazdy jaką masz temperaturę oleju? przy szybkiej jeździe po autostradzie to podstawa

co do silnika BHZ to nie ma pomyłki w oznaczeniu, jest to silnik z audi S3, w skrócie odpowiednik BYD
ten silnik jest nowy? bo wg mnie wsadzili ci używkę, tym bardziej, że było to na koszt serwisu, a nie VW
olej 10W60 jeśli taki wogóle masz zalany jest nieodpowiedni do tego silnika, jest za gęsty, nie spełnia też norm VW

co do programu jaki masz to na BYD jest to dosyć łagodna modyfikacja, lepiej podjedź do któregoś z tunerów w PL aby spojrzał co tam jest w tym programie
(bo może znowu za jakiś czas będzie konieczna wymiana silnika)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Czy potrzebna korekta programu po zmianie silnika na now

Post autor: PinkFloyd » śr lis 24, 2010 17:15

krz_p pisze:to co ci się stało to raczej nie jest winą oleju, VW zaleca do tego silnika olej z normą 504.00, który przeważnie ma 5W30
po prostu za długo pałowałeś auto, olej się przegrzał i obróciło panewkę, ciesz się, że na koszt serwisu wymienili ci silnik
nie patrzyłeś w czasie jazdy jaką masz temperaturę oleju? przy szybkiej jeździe po autostradzie to podstawa

co do silnika BHZ to nie ma pomyłki w oznaczeniu, jest to silnik z audi S3, w skrócie odpowiednik BYD
ten silnik jest nowy? bo wg mnie wsadzili ci używkę, tym bardziej, że było to na koszt serwisu, a nie VW
olej 10W60 jeśli taki wogóle masz zalany jest nieodpowiedni do tego silnika, jest za gęsty, nie spełnia też norm VW

co do programu jaki masz to na BYD jest to dosyć łagodna modyfikacja, lepiej podjedź do któregoś z tunerów w PL aby spojrzał co tam jest w tym programie
(bo może znowu za jakiś czas będzie konieczna wymiana silnika)
Po modyfikacji auto jeździło na oleju Mobil 1 5W50 a potem na Castrolu Edge 10w60 ( co potwierdzone w ASO-rekomendacja tunera ktory mial podpisana umowe z Aso vw i dlatego uwzględnili roszczenia ) i było ok, temp. oleju przy pałowaniu max 110st, nie raz podganiałem pod 260km/h w Niemczech i nie było problemu, po zmianie wzrosła i 3 min jazdy na 75% gwizda i po silniku :grrr: Wg mnie 0w30 to za słaby olej. Silnik lsni nowoscią i ponoc mowie ponoc nowy i 2lata gwarancji co ciekawe nie obowiązuje w Polsce. U mnie seria bylo 230km a ten w serii z Audi ma 265 wiec chyba musi byc korekta. Program sprawdzalem po zakupie w Dynosofcie ponoc ok. W Polsce nasze ASO pogonilo by mnie z kwitkiem mimo tego i tak jestem stratny.



krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Czy potrzebna korekta programu po zmianie silnika na nowy

Post autor: krz_p » czw lis 25, 2010 09:20

podobne temperatury oleju do twoich mam na Motulu Specific 504.00/507.00, który jest 5W30
także wg mnie nie było to spowodowane przez olej,
chyba znam podobny przypadek do twojego w PL, też skończyło się na wymianie silnika

wymień IC na ten z S3 i jedź na poprawkę programu, powinno wyjść przynajmniej 300KM



ODPOWIEDZ

Wróć do „TSI/TFSI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości