***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » sob cze 18, 2016 12:35

Tak działa naiwność.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: bart1500 » sob cze 18, 2016 12:44

Tak,że ktoś coś wie, a jednak zrobić coś innego? :D



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » sob cze 18, 2016 20:01

Jak jeszcze siedziałem w Oplach to przyjechał do mnie znajomy. Sprzedawał Vectrę B z X20DTH z przebiegiem 330 kkm. Razem z nim był kupujący, który sam sobie zażyczył zmiany na 188kkm, żeby się koledzy nie śmiali.
Głupota ludzka nie zna granic. Tak się rodzą mity i legendy o awaryjności lub bezawaryjności aut i silników.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » ndz cze 19, 2016 12:01

U mnie podobnie: przyjechał klient po zestaw startowy do Astry G 2.0DTI - synowi sprowadził, coś taniego żeby mu auta nie podbierał. 800 euro za to dał
385 tyś km przelotu miała, silnik na prawdę przyjemnie pracował - tego akurat tym silnikom odmówić nie można. Wyszliśmy obejrzeć, wsiadam, odpalam, patrzę na licznik a tam 160 tyś km.
- ty, gdzie te 385 o których mówiłeś ?
- a tam, wiesz...
:hmm:
(żeby sąsiady nie widzieli)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Gregovsky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob kwie 18, 2015 14:41
Lokalizacja: Pabianice

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Gregovsky » śr cze 22, 2016 19:57

Zastanawiam się nad kupnem MK V GTI ze skrzynią automatyczną DSG, jest gdzieś jakiś temat na co zwrócić uwagę przy zakupie tego auta ?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » śr cze 22, 2016 22:12

Szukaj tematów o 2.0TFSI bo zapewne to będzie pod maską... Skrzynia to dobre ustrojstwo - olej tylko zmienić i śmiga.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Sandorr » ndz cze 26, 2016 14:13

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ? jak w temacie czy ma to sens?
Ma ktoś takowe auto z takim przebiegiem i dalej lata jak trzeba ?
Sprzedawca zapewnia że auto jest w naprawde dobrej kondycji dzisiaj jadę obejrzeć
i chciałbym zapytać na co zwrócić uwagę?
auto jest z koca 2005 roku z skrzynia manualną

Dziękuja za pomoc :hmm:


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Pastusiak » ndz cze 26, 2016 17:32

Moim zdaniem przy tym silniku i takim przebiegu to jest duże ryzyko i proszenie się o kłopoty no ale..
pierwsze to bym zapytał sprzedawcę ile żłopie oleju silnik czy wystarczy wozić litrową butelkę czy 5l to obowiązek, do tego po odpaleniu jak pracuje jednostka czy nic nie słychać niepokojącego, sprawdzić moc na hamowni bo może zebrał się nagar na zaworach i z 200 koni będzie 180 np..albo będzie trzeba go męczyć 15 min nim odpali.
Turbo jak pracuje czy nie słychać podczas przyspieszania czegoś nad wyraz dziwnego.

Jedyny plus to manualna skrzynia, bo DSG to kolejny problem.

Ja powiem tak jak liczysz się z tym że będziesz musiał np solidnie wyremontować jednostkę albo dolewać litrami olej to możesz się skusić przy tym przebiegu różnie bywa, no i pamiętaj że jest problem z załóżeniem LPG z uwagi na wtrysk bezpośredni także jak coś to przy tej jednostce lpg odpada.

A i na zapewnienia sprzedawcy bym nie liczył, trudno żeby mówił że hektolitrami łyka olej, nie wie jak z mocą ale ogólnie warto brać bo co innego kupić? :grin:
Musisz trzeźwym umysłem i wzrokiem spojrzeć na auto.



bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: bart1500 » ndz cze 26, 2016 17:45

Pastusiak pisze: że jest problem z załóżeniem LPG z uwagi na wtrysk bezpośredni także jak coś to przy tej jednostce lpg odpada.
Bzdura. Już od jakiegoś czasu, w szczególności GZW, zakłada się z powodzeniem LPG do TSI, TFSI i innych silników z wtryskiem bezpośrednim.

http://www.gzw.pl/wtrysk-bezposredni-i-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Sandorr » ndz cze 26, 2016 19:28

No właśnie tak jak mówisz moga być wtydatki no nic pojadę i obejrze auto a jak bedzie coś nie tak to pomeczę jeszcze bete odłozę więcej kasy i wezmę coś z mniejszym przebiegiem.
Jutro napiszę co z nim i jak
dzięki Pastusiak za naświetlenie sprawy :pub:
Jesli chodzi o gaz to nie bedzie zakładany


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Pastusiak » ndz cze 26, 2016 20:12

bart1500 pisze:
Bzdura. Już od jakiegoś czasu, w szczególności GZW, zakłada się z powodzeniem LPG do TSI, TFSI i innych silników z wtryskiem bezpośrednim.

http://www.gzw.pl/wtrysk-bezposredni-i-lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To ja proponuje najpierw poczytać ile taka zabawa kosztuje bo nie sztuka wydać 10k na instalację lpg, po drugie problemy częste z takimi instalacjami a po trzecie to że ktoś gdzieś się ogłasza o niczym nie świadczy trzeba znać kogoś kto to dobrze zrobi i wg mnie tyle kasy za głupią instalację lpg to głupota...



bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: bart1500 » ndz cze 26, 2016 20:29

Znaczy jak ktoś mówi coś o instalacjach LPG, i o ich cenach,a nie zna GZW to o czym tu gadać? :popcorn:



Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Azgorath » pn cze 27, 2016 13:52

Pastusiak, skończ rozpowszechniać te bzdury, że wszystkie nowe silniki to kupa psująca się co 100 k km, szczególnie, że 2.0 TSI jest bardzo udany, i wytrzymalszy, bardziej rozwojowy niż 1.8 T. Druga sprawa, że sprawa ze żłopaniem oleju dotyczy głównie silników TFSI, które siedzą w Audi. Volkswagenowskie 2.0 TSI są dużo lepsze i znam kilka egzemplarzy w tym jeden mam w rodzinie i nie trzeba robić żadnych dolewek oleju... Zasada jest jedna - jak przy wszystkim - trzeba dbać, a szczególnie przy silnikach turbo, bo jedna rzecz nie domaga, potem druga, trzecia, one pociągają za sobą kolejne rzeczy i z silnika się robi kibel, wystarczy zobaczyć jaki ogromny % 1.8 T to kible, które w ogóle nie trzymają mocy.
Pastusiak pisze:Moim zdaniem przy tym silniku i takim przebiegu to jest duże ryzyko i proszenie się o kłopoty no ale..
Bzdura. Ile Ty chcesz, żeby 11 letnie auto miało przebiegu? 100 tysięcy? W takim razie zapraszam do Gostynina, tam znajdziesz coś dla siebie.

Pastusiak pisze:Moim zdaniem przy tym silniku i takim przebiegu to jest duże ryzyko i proszenie się o kłopoty no ale..

pierwsze to bym zapytał sprzedawcę ile żłopie oleju silnik czy wystarczy wozić litrową butelkę czy 5l to obowiązek, do tego po odpaleniu jak pracuje jednostka czy nic nie słychać niepokojącego, sprawdzić moc na hamowni bo może zebrał się nagar na zaworach i z 200 koni będzie 180 np..albo będzie trzeba go męczyć 15 min nim odpali.
Turbo jak pracuje czy nie słychać podczas przyspieszania czegoś nad wyraz dziwnego.
Dokładnie to samo robi się przy każdym innym silniku... A co do nagaru to racja - w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem zbiera się nagar i raz na 120-150 k km wypada nagar usunąć.
Pastusiak pisze: Jedyny plus to manualna skrzynia, bo DSG to kolejny problem.
Bzdura. DSG to świetne skrzynie, jeżeli była na bieżąco serwisowana, wymieniany był olej, nie była pałowana, to jest w świetnej kondycji, a do 250 k km pewnie już były wymienione sprzęgła, ale to trzeba sprawdzić - jak w każdej skrzyni automatycznej. Do tego w 2.0 TSI są skrzynie 6 biegowe, które są duuuuużo wytrzymalsze od 7 biegowych montowanych w 1,6, 1.8 TSI, 1.4 TSI, 1.2 TSI.
Pastusiak pisze: Ja powiem tak jak liczysz się z tym że będziesz musiał np solidnie wyremontować jednostkę albo dolewać litrami olej to możesz się skusić przy tym przebiegu różnie bywa, no i pamiętaj że jest problem z załóżeniem LPG z uwagi na wtrysk bezpośredni także jak coś to przy tej jednostce lpg odpada.
Bzdura. Po to przy oględzinach się auto testuje, wszystko dokładnie sprawdza, żeby nie kupić trupa, który potrzebuje remontu i litr oleju na 1000 km. Kolejna bzdura to LPG. Do bezpośredniego wtrysku bez żadnego problemu można założyć, od 1.2 TSI przez 1.4, 1.8 po 2.0 tsi. Instalacje chodzą świetnie, nie ma z nimi problemu, i dużo ludzi ma takie instalacje. Jedyna kwestia to na ile się auto kupuje, ile się będzie jeździć i czy ktoś chce i czy mu się to opłaca. Ponad to każdy porządny zakład da na instalację, silnik gwarancję na 2-3 lata bez limitu km lub na 100 000 km.

Można albo założyć instalację z dotryskiem benzyny (spalanie benzyny na 100 km to 1,5-2l), wtedy wtryskiwacze są chronione, temperatura spalania jest taka sama jak przy benzynie, koszt takiej instalacji to ~4500 PLN na bardzo dobrych komponentach, lub druga opcja to instalacja, gdzie gaz jest podawany przez wtryskiwacze benzynowe, można jeździć w 100% na gazie, w tym odpalanie etc, bo nie ma już parownika, etc. tylko koszt takiej instalacji to około 8500 zł, z tym, że moim zdaniem taka instalacja ma sens przy nowym samochodzie, który kosztuje np. 120 k PLN, auto na lata, i wszystko się ładnie zwróci i jeszcze dużo pieniędzy się oszczędzi.
bart1500 pisze:Znaczy jak ktoś mówi coś o instalacjach LPG, i o ich cenach,a nie zna GZW to o czym tu gadać? :popcorn:
:bigok: :popcorn:



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Kupno Golfa GTI 2.0 TFSI z przebiegiem 250000km ?

Post autor: Pastusiak » pn cze 27, 2016 15:23

Kolego Azgorath, po pierwsze proponuje się doedukować w golfie V były TFSI, po drugie problemy z DSG nie zależą od wymiań oleju tylko problemy z oprogramowaniem, mechatroniką itd..był nawet odcinek zakupu kontrolowanego gdzie W touranie szarpało DSG

Zanim coś napiszesz to poczytaj..każde TFSI/TSI ma problem z braniem oleju a naprawy są bardzo drogie
Zarówno silnik FSI, jak i TFSI ma kilka typowych problemów. W przypadku wersji wolnossącej trzeba wspomnieć o kłopotach z nagarem osadzającym się na trzonkach zaworów dolotowych i usterkach czujników (np. spalania stukowego) odpowiadających za pracę jednostki, natomiast wersja z turbiną od samego początku produkcji borykała się z nadmiernym spalaniem oleju.
Zużycie Oleju

Objawy - Nadmierny ubytek oleju, uszkodzenia katalizatora.

Naprawa - Problem jest bardzo dobrze znany ASO. Nadmierne spalanie dotyczy głównie 200-konnych wersji z początku produkcji, jak i późniejszych o mocy 211 KM (obie odmiany najliczniej występują na rynku). Rozwiązanie problemu to przeprowadzenie remontu silnika.
Do zakupu auta z silnikiem 2.0 FSI/TFSI przekonuje korzystna relacja osiągów do spalania i dobra dostępność części (efekt dużej popularności), natomiast zniechęca kilka problemów jakościowych. Największy dotyczy głównie wersji 200 oraz 211 KM i jest związany z dużym spalaniem oleju silnikowego.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... rwis/mlmnk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://magazynauto.interia.pl/porady/ne ... Id,1864800" onclick="window.open(this.href);return false;

Porównujesz 1,8T do 2,0 TFSI..dobry żart..zobacz ile kosztuje słupek do 1,8T, ile pompa paliwa, turbina po regeneracja albo używana a potem zobacz ceny w przypadku napraw TFSI..
Leon Cupra R 1,8T 225 (mimo że też nie taki tani) jest jak dla mnie 10 razy lepszą opcją niż 2,0 TFSI w golfie V..

Zobacz sobie jakiekolwiek wady 1,8T a potem 2,0 TFSI, zobacz też koszty napraw i wtedy zrozumiesz..a jak nie to kup sobie może ze 2 egzemplarzy od razu z TFSI pod maską + DSG najlepiej i to z przebiegiem 300 tys, zobaczymy jak długo pojeździsz..
Gdyby te jednostki były takie extra raczej nikt o nich by w tak negatywny sposób nie pisał, ja osobiście znam przypadek Leona II 2,0 TFSI po remoncie i na gwarancji naprawianą Octavię RS 2,0 TSI z firmy...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości