***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lukasz_bliw » wt sie 23, 2016 09:48

A ja z ręcznego korzystam sporadycznie... Jak zaparkuje to zostawiam na biegu - nigdy jeszcze mi się nic nie zdarzyło.


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » wt sie 23, 2016 09:49

to wymontuj linkę bo ci zardzewieje :D

ręczy jest po to aby go używać, hamulce sa po to aby ich używać, wszystko w aucie jest po to aby tego używać, jeśli sie czegoś nie używa to postępuje w tym sukcesywnie degrengolada



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » wt sie 23, 2016 10:31

phpion pisze:Dziekuje za kolejne rady. Ilośc miejsca jest odpowiednia w obu autach. Syn ma aktualnie 3.5 roku, córka 0.5 roku wiec jeszcze przez dłuższy czas bedą jeździć w fotelikach. Podczas "macania" lepsze wrażenie wywarł na nas Golf z racji tego o czym piszecie: chyba odczuwalnie lepiej wykonany. Człowiek sie rozbestwił climatroniciem, tempomatem (aczkolwiek z tego bardzo mało korzystałem) czy wbudowana nawigacja i na dobra sprawę teraz chce do tego dorównać. Ale wówczas cena szybuje wysoko ponad możliwy budżet.

Żona jest za Golfem, ja tez bardziej ku niemu sie skłaniam. Wprawdzie wolałbym tez klasyczny ręczny no ale z racji wajchy nie będę skreślał auta :)

Pozwolę sobie jeszcze na 4 pytania. Nigdzie nie udało mi sie pomacać Start/Trendline tylko od Comfortline w gore:
1. Czy w S/T podłokietnik z przodu rownież posiada schowek i jest przesuwany do przodu? W katalogu przy comfortline jest napisane, ze jest schowek w podłokietniku. Po co zaznaczyli "schowek"?
1.1. Czy w S/T jest nawiew na tylny rząd siedzeń (w podłokietniku)?
2. Żona twierdzi ze w Golfie w którym siedzielismy był schowek nad konsola centralna. Wiem, ze jest w Sportsvanie. Czy jest opcja odmówienia go dla Varianta? Pewnie nie i pewnie żona sie machnęła ale spytać warto.
3. Czy plastiki w S/T są takie same jak no. w comfortline? Wiem ze wnętrza różnią sie np. chromami na uchwytach na drzwiach ale czy generalnie plastiki są takie same? W Octavii są bardziej chropowate, takie z deka tandetne...
4. Czy da sie zdemontować szkielet podwójnej podłogi bagażnika i na stałe podłogę przenieść piętro niżej? W jednym salonie powiedziano mi ze tak, w innym ze nie :) musiałbym spytać w trzecim i byłby to decydujący głos hehe.
Właśnie z ciekawości wsiadłem do trendline z 14 roku i tak to wygląda:

Ad. 1: Jest schowek (otwierasz podłokietnik do góry) i jest przesuwany do przodu. Szukałem w specyfikacji czy to nie jakaś opcja (bo np w Caddy pamiętam że to była opcja) ale raczej standard. Jest nawiew na tył

Ad. 2: Nie widziałem nigdy w golfie schowka nad konsolą centralną

Ad. 3. Plastiki są tak samo miękkie na desce i na górnej części boczków

Ad. 4. Moim zdaniem na upartego się da.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » wt sie 23, 2016 10:41

WichuTM pisze: 2. Żona twierdzi ze w Golfie w którym siedzielismy był schowek nad konsola centralna. Wiem, ze jest w Sportsvanie.
w golfie 7 nie ma schowka u góry, w sportsvanie jest
WichuTM pisze:
Ad. 2: Nie widziałem nigdy w golfie schowka nad konsolą centralną
była półeczka nad konsolą centralną ale to w Mk5, no i półka to nie schowek. W Mk6 zrezygnowali z tego może dlatego że ta półka lub panel nadmuchu /w zależności od opcji/ miał tendencje do trzeszczenia i skrzypienia



lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lukasz_bliw » wt sie 23, 2016 12:31

doggie pisze:to wymontuj linkę bo ci zardzewieje :D

ręczy jest po to aby go używać, hamulce sa po to aby ich używać, wszystko w aucie jest po to aby tego używać, jeśli sie czegoś nie używa to postępuje w tym sukcesywnie degrengolada
napisałem że używam sporadycznie - właśnie po to żeby nie zardzewiała i diagnosta raz do roku jak sobie zaciągnie żeby był. Co do wcześniejszych postów o zimie - uwierz że przymarzają. Kilku kolegów przerabiało w ciężarówce gdzie ręczny był na wale - uwierz że jest zajebisty problem jak to złapie w mrozie - dyspozytor każe jechać bo browara i wódy na mieście nie ma a tu nie ma jak pod rampę się nawet podstawić a co dopiero za bramę wyjechać. Mi w aucie nigdy nie przymarzł bo nie zaciągam do parkowania - w zimie zwłaszcza na to zwracam uwagę.


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » wt sie 23, 2016 12:37

lukasz_bliw pisze: uwierz że przymarzają.
ależ ja wierzę i wiem że przymarzają, tyle że jak do tej pory nie mi ... od jakichś 24 lat odkąd miałem pierwsze auto :bigok:
lukasz_bliw pisze:

napisałem że używam sporadycznie - właśnie po to żeby nie zardzewiała i diagnosta raz do roku jak sobie zaciągnie żeby był. .
gdybym był na twoim miejscu też w takiej sytuacji nie zaciągałbym ręcznego zimą

Kilku kolegów przerabiało w ciężarówce
proszę, nie mieszajmy w tą dyskusję ciężarówek bo zaraz lokomotywy wjadą do tematu



Norbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 17:03

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Norbass » czw sie 25, 2016 22:33

Hej wszystkim,

Obecnie jestem na etapie poszukiwania auta dla mojej drugiej połowy. Zastanawiam się nad tym na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu golfa mk5. Jakie silniki polecanie, a które omijać.
Czekam na wasze podpowiedzi :pub:



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: dominiks1980 » czw sie 25, 2016 22:50

Napewno omijaj 2.0 TDI, chociaż podobno te na CR już można polecić, oraz benzynowe TSI w szczególnosci 1.4



Norbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 17:03

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Norbass » czw sie 25, 2016 22:57

2.0 do roku 2008 na bank sobie odpuszczę. Ciekawi mnie szczególnie 1.6 102km oraz 1.9 TDi 105KM. Jeszcze mam pytanie odnośnie skrzyni DSG ? Dać sobie z nią spokój czy można się na nią skusić?



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: nba » czw sie 25, 2016 23:12

1.9 TDI 105 o kodzie BXE i BLS ma wadliwe panewki, dodatkowo BLS ma DPF. Jeśli chodzi o te panewki to problem może chociaż nie musi być, jedne silniki jeżdżą ok, ale jak poszukasz na necie to jest cała masa info o rozwalonych BXE. Silniki do wyrzucenia z wybitymi dziurami w bloku. Dlatego warto wymienić profilaktycznie panewki na poprawione. 1.4 TSI, ten bez kompresora 122KM jest ok. Spoko osiągi jedyne co to ten słynny awaryjny łańcuchowy rozrzad, ale ewentualna wymiana to nie majątek. Dla przedłużenia jego życia powinno sie trzymac poziom oleju na miarce co najmniej na 3/4. 1.6 jest dość słaby chyba, że to nie przeszkadza to bym go brał, bo nadaje sie dobrze do lpg i nie jest skomplikowany.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Norbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 17:03

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Norbass » czw sie 25, 2016 23:38

nba pisze:1.9 TDI 105 o kodzie BXE i BLS ma wadliwe panewki, dodatkowo BLS ma DPF. Jeśli chodzi o te panewki to problem może chociaż nie musi być, jedne silniki jeżdżą ok, ale jak poszukasz na necie to jest cała masa info o rozwalonych BXE. Silniki do wyrzucenia z wybitymi dziurami w bloku. Dlatego warto wymienić profilaktycznie panewki na poprawione. 1.4 TSI, ten bez kompresora 122KM jest ok. Spoko osiągi jedyne co to ten słynny awaryjny łańcuchowy rozrzad, ale ewentualna wymiana to nie majątek. Dla przedłużenia jego życia powinno sie trzymac poziom oleju na miarce co najmniej na 3/4. 1.6 jest dość słaby chyba, że to nie przeszkadza to bym go brał, bo nadaje sie dobrze do lpg i nie jest skomplikowany.
Tylko te dwa silniki TDI były w mkV ? BLS zawsze ma DPF czy zdarza się coś bez ? Teściu ma AVQ w touranie on też był montowany w Golfie ? Jechałem 1.6 wczoraj i faktycznie szału nie ma ale do spokojnej jazdy i małych odcinków spoko, dość szybko się nagrzewa :-) . Gaz odpada.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: nba » czw sie 25, 2016 23:42

Nie, były też starsze BKC 105KM który nie ma problemu z panewkami no i jeszcze były 90KM. Zdarza sie BLS bez DPFu, nie wspomniałem o tym.

Może jak dla żony to kup Polo czy coś?


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Norbass
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 17:03

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Norbass » czw sie 25, 2016 23:58

Do Polo ma mieszane uczucia :grin: wcześniej jeszcze było oglądane A2 i peugeot 307 ale zmieniła zdanie i szukamy Golf lub A3. Wiesz może czy znajdę jakiś Vin dekoder który rozgryzie jaki silnik tam siedzi ?



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: nba » pt sie 26, 2016 00:07

Nie musisz dekodowac vinu, kod silnika powinien być na tabliczce znamionowej i/lub na naklejce w bagażniku.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości