Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Rubek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 17, 2021 20:41

Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Rubek » pn sty 18, 2021 00:48

Czesc wszystkim,

rozważam zakup Golfa 7 w wersji kombi z silnikiem 1.2 TSI z roku 2016. Sprzedaje go mój kolega, który ma go od nowości, więc samochód można (raczej) uznać za pewny. Oferta wydaje mi się naprawdę bardzo fajna, ale mam pewne obawy co do żywotności silnika gdyż kilka osób bardzo odradzało mi silniki TSI Volkswagena. Czy mogę Was prosić o opinie? Czytałem kilka artykułów według których wszelkie problemy z tymi silnikami miały miejsce w wersjach sprzed kilku lat.

Zwracano mi również uwagę na fakt, że pojemność 1.2 jest zbyt mała na auto o takich gabarytach. Osobiście dobrze mi się jednak nim jeździło i wydaje mi się, że w mieście da rade.
Czy mogę również prosić o opinie w tej kwestii?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1037
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Pastusiak » pn sty 18, 2021 02:02

A jakie auto ma przebieg? Wiesz no nie spodziewaj sie po wyżyłowanym silniku z turbo, super trwałości. 250-300 tys i papa, więc jak ma powiedzmy z 80-100 tys a Ty rocznie nie będziesz jeździł jakoś extra dużo to spoko ale jak więcej to ja bym mocno przemyślał.
Fajnie Ci się jechało bo mają spory niuton już dostępny z dolnych obrotów ale góra kiśnie trochę niestety.

Zorientuje się jak był zmieniany olej bo to dość ważne co ile km itd.



Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: flo89 » pn sty 18, 2021 08:38

Ten silnik jest dobry ale do polo. Do golfa, zwłaszcza kombi, jak go załadujesz to nie będzie czym jechać. W pojedynkę jeszcze ok. Ale uważam, że do golfa 1.4/125 to mimimum. Mam 125 w swoim i z pasażerką da sie jechać, ale jak jest komplet to brakuje pary. Żona z kolei w swoim polo ma 1.2/90 i zbiera się to nieźle. Do golfa jednak uważam że to za mało. Chyba, że nie będziesz jeździł w trasy.
A żywotność... 150-200 tysięcy i dla spokojności trzeba to sprzedawać.


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

Awatar użytkownika
Białek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt mar 21, 2017 11:45

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Białek » pn sty 18, 2021 22:18

Miałem służbową oktawię 1.2 105KM (z dsg) i jazda była lepsza, niż w takim samym wozie z wolnossącym 1.6. Wiem to, bo sporo jeździłem tym 1.6 z powodu awarii 1.2. To była wersja z łańcuchem i to był zły silnik tsi. Nowsze ea211 z paskiem to dobre tsi. To czy moc starcza to subiektywne odczucie.



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: dreyfus » śr sty 20, 2021 13:57

Białek pisze:
pn sty 18, 2021 22:18
jazda była lepsza, niż w takim samym wozie z wolnossącym 1.6. Wiem to, bo sporo jeździłem tym 1.6 z powodu awarii 1.2. To była wersja z łańcuchem i to był zły silnik tsi.
Po pierwsze lepsza bo? Bo ma turbinę? A ja wolę zagazować 1.6 i jeździć za grosze xD po drugie mam TSI na łańcuchu i jeździ, cuda?:)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: doggie » śr sty 20, 2021 14:18

Jeśli miałbym wybierać pomiędzy 1.2 TSI i 1.6 MPI to wolę 1.6, jak wspomniał @dreyfus choćby z uwagi na możliwość montażu LPG no i prostszą konstrukcję, mniej o "tysiąc" różnorakich czujników

1.2 były też na pasku, były 8V, były 16V



Awatar użytkownika
Białek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt mar 21, 2017 11:45

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Białek » śr sty 20, 2021 16:09

Wyjaśniam - lepsza jazda w sensie bardziej elastyczny silnik, lepsze przyśpieszenie z niższych obrotów, cichsza jazda - subiektywne wrażenie mocniejszego samochodu. O trwałości - konieczna była wymiana rozrządu przed 40.000km. Wówczas silnik dostał "poprawiony" zestaw. Co do kosztów - 1,6 w trasie palił ciut mniej (możliwe, że to dla tego, że dwa razy robiłem z nim trasę z matką :) ) . Skody były służbowe, więc oczywiście gwarancja, samochód zastępczy, karta paliwowa itd - to inna logika. Oczywiście sam też bym wolał pewniejszy motor. Podkreślam jednak, że moim zdaniem w aucie tej wielkości taki silnik "daje radę".



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1037
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Pastusiak » śr sty 20, 2021 16:33

Białek, pamiętaj że gdyby Ci brakowało mocy to jest opcja chiptuningu, ten silnik powinien się rozkręcić na okolice 130 koni i ponad 200 Nm, tutaj już będzie dużo lepiej.



Rubek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 17, 2021 20:41

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: Rubek » sob sty 23, 2021 14:28

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i dyskusje.

Auto ma przebieg mniej niż 40 tys, wiec tyle co nic. Przeglądy robione w ASO rok w rok.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2350
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: herbu » pt lip 29, 2022 18:14

Miałem Golfa 7 1.2 TSI, 110KM, manual 6 biegów z 2016 roku. Super auto. Sprzedałem go w zeszłym roku, gdy miał przebieg około 160 tys km. Te 160 tys pokonał bez najmniejszej awarii, czy usterki. Do tego spalanie jak w dieslu (oczywiście jadąc spokojnie). W trasie, nie przekraczając 110 km/h, schodził poniżej 4 litrów. Dynamika bez porównania lepsza jak w wolnossącym 1.6. No i auto mega ciche. Komfort jazdy na naprawdę wysokim poziomie. Ogólnie silnika nie ma co się obawiać, chyba że ma jakiś ogromny przebieg (powyżej 300 tys), ale jak ma 40 tys, to powinien być jak nowy 🙂


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: kamska » ndz sie 21, 2022 18:16

Golf VII w kombi fajne autko, miałem z 2015r też z małym silnikiem ale w dieslu 1.6 TDI, dawał radę.
Co do małych silników, to są tańsze w zakupie i minimalnie oszczędniejsze, więc ten pierwszy argument jest najważniejszy ewentualnie opłaty OC.
Od miesiąca użytkuje 1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI, także oszczędności niewielkie. Niedawno wróciłem z niemiec z długiego weekendu i jadąc załadowanym autem ok. 1850kg wracając oszczędnie 120-130km/h zszedłem do 5,3 a Golfem identyczna trasa i styl 5.0l/100km.
Jadąc ostro Karoqiem w PL 110 a w DE 160-170 a nawet 185km/h zrobiłem 6,7l w pierwszy tysiącu na dotarciu, uważam, że to rewelacja.

Wcześniej jeżdziłem ok. 4 lata 2.0 TDI w Octavi jeszcze na pompowtrysku, przesiadłem się na Golfa 1.6 TDI CR i powróciłem do 2.0 TDI i stanowczo podkreślam, że małe silniki nie mają sensu, no chyba, że w POLO czy czymś odpowiednim małym. Żeby wprawić sprawnie w ruch dużego Golfa w Variancie potrzeba siły, 1.2 musi się sporo napocić by to zrobić a większy silnik zrobi to szybko bez wysiłku i spali mnie przy ciężkiej pracy ;)

Co do auta z tematu, to uważam, że kupując w salonie nie warto zamawiać małego silnika, a kupując używane, pewne autko od kolegi trzeba iść na kompromis i ten Golf 1.2 może mieć więcej ++++ niż 1 minus w postaci małego silnika.
Decyzja należy do Ciebie, powodzenia.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: doggie » czw sie 25, 2022 09:08

@kamska a widzisz jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
kamska pisze:
ndz sie 21, 2022 18:16
1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI
Cieżkie strasznie te VAGi, mój Tiguan 2.0 TDI miał 1650 kg a obecny 3008 II ma 1315 kg



Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: kamska » czw sie 25, 2022 21:23

doggie pisze:
czw sie 25, 2022 09:08
@kamska a widzisz jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
kamska pisze:
ndz sie 21, 2022 18:16
1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI
Cieżkie strasznie te VAGi, mój Tiguan 2.0 TDI miał 1650 kg a obecny 3008 II ma 1315 kg
Panorama dodaje wagi i duży diesel ( sprężarka, dpf, adblue i wszelkie inne ustrojstwa związane z ekologia. A Twój 3008 II jaki ma silnik?



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1497
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Re: Jak to jest z silnikami TSI? - Golf 7 kombi - 1.2 TSI warto?

Post autor: kwadrat » wt sie 30, 2022 20:01

doggie pisze:
czw sie 25, 2022 09:08
@kamska a widzisz jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
kamska pisze:
ndz sie 21, 2022 18:16
1500kg w małym suwie Karoq w 2.0 TDI i frajda z jazdy ogromna a spalanie minimalnie większe niż w 1400kg Golfie w 1.6 TDI
Cieżkie strasznie te VAGi, mój Tiguan 2.0 TDI miał 1650 kg a obecny 3008 II ma 1315 kg
Solidne - to dlatego:)
Mój plus z pełny bakiem 1500 kg, a dwójka z pełnym bakiem 1000 kg :bajer: cały czas jestem w szoku :blush: :bajer:


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości