***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn paź 03, 2016 10:24

radekrp90 pisze:To akurat jest wszędzie. Byłem oglądać nową Megane na premierze. Cena w reklamach była chyba 49.900 (strzelam nie pamiętam dokładnie ale była BARDZO atrakcyjna na tle konkurencji). Ale... auto nie ma nic poza elektryką przednich szyb i manualną klimatyzacją... A do testów oczywiście wersja Bose, za 90kPLN z HUD'em, 1.2 tCE 130 HP.... słowem - marketing wszędzie jest ten sam. Mam jednak wrażenie, że marki nie-niemieckie nawet w najtańszych wersjach się starają, a niemcy tylko w pakietach z Highline, S-line czy innym M-pakiecie...
Przyglądałem się przedliftowemu BMW F20, bardzo atrakcyjne ceny wersji 114i - ten sam motor co 318i po chipie ponad 200ps. W niemieckim premium selsction auta 2-3 letnie, ceny fajne ale 90% bez xenonów, plastikowe kierownice, kołpaki i najlepsze - dopłata za podłokietnik i wskazówkę ekonomizera :banghead: Ale start-stop w każdym :foch:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 11:53

kw pisze: dopłata za podłokietnik i wskazówkę ekonomizera
niezłe :kac: myślałem że do takiego poziomu nie zjadą
Ale start-stop w każdym :foch:
na szczęście można to wyłączyć a w nowych modelach chyba nawet montują przycisk obok/pod przyciskiem start/stop i można go intuicyjnie rozłączyć po każdym rozruchu



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn paź 03, 2016 12:08

doggie pisze:na szczęście można to wyłączyć a w nowych modelach chyba nawet montują przycisk obok/pod przyciskiem start/stop i można go intuicyjnie rozłączyć po każdym rozruchu
Przycisk był chyba zawsze ale od wersji softu zależy, czy musisz funkcję wyłączyć za każdym uruchomieniem silnika czy dezaktywacja jest do momentu załączenia przez użytkownika.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » pn paź 03, 2016 12:14

A ja wam powiem, że też długo byłem negatywnie nastawiony do start/stop. Ale teraz muszę przyznać, że faktycznie jeżdżąc często w korkach przyzwyczaiłem się do tego i zawsze trochę mniej spali. Lipa jest tylko w gorące dni, bo klima nie chłodzi jak należy i trzeba to dezaktywować.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 12:16

kw pisze:
doggie pisze:na szczęście można to wyłączyć a w nowych modelach chyba nawet montują przycisk obok/pod przyciskiem start/stop i można go intuicyjnie rozłączyć po każdym rozruchu
Przycisk był chyba zawsze ale od wersji softu zależy, czy musisz funkcję wyłączyć za każdym uruchomieniem silnika czy dezaktywacja jest do momentu załączenia przez użytkownika.
być może od softu nie wiem, przycisk był ale z reguły u dołu kokpitu za drążkiem zmiany biegów i nie zawsze się pamięta o jego naciśnięciu a w takiej wersji jak na foto jednak łatwiej zapamiętać o jego wciśnięciu

Obrazek


mimo wszystko lepsza jest stała dezaktywacja



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 12:18

WichuTM pisze:A ja wam powiem, że też długo byłem negatywnie nastawiony do start/stop. Ale teraz muszę przyznać, że faktycznie jeżdżąc często w korkach przyzwyczaiłem się do tego i zawsze trochę mniej spali.
tylko że wiele bardziej obciążą silnik i powoduje jego szybszą "degrengoladę", każdy rozruch powoduje sukcesywne przyśpieszenie zużycia silnika, rozrusznik choć wzmocniony dostaje, akumulator choć wzmocniony i przystosowany to dostaje, rozrząd - wiadomo przy rozruchu ma największe obciążenia - dostaje, cały silnik ogólnie dostaje.

dla przykładu S/S ma duże znaczenie przy napędzie łańcuchowym rozrządu, lepiej jest go dezaktywować



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pn paź 03, 2016 13:13

I teraz pytanie czy ta pozorna oszczędność w postaci S&S (niech będzie to nawet te 0.5 litra/100 km ale zapewne będzie dużo mniej) oraz LongLife pokryje straty na naprawę rozrządu, rozrusznika i wymianę akumulatora zaraz po gwarancji?.. Pytanie z kategorii retorycznych.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 13:23

radekrp90 pisze: .. Pytanie z kategorii retorycznych.
już miałem odpowiadać ale zauważyłem ... :D



Angelnh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: czw kwie 21, 2016 20:18

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Angelnh » pn paź 03, 2016 13:37

Witajcie, zastanawiam się czy jest sens kupowania golfa 5 do 15 tysięcy? Można znaleźć kilka ofert głównie chodzi mi o silniki diesla 1.9 tdi czy takie auto jest Wgl warte oglądania czy to raczej będą zajechane jednostki?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 13:41

zależy też od rocznika ponieważ te auta mają już 12 lat więc ceny już siłą rzeczy schodzą do takich poziomów, druga kwestia to stan auta ale do każdego egzemplarza należy podchodzić indywidualnie, najlepiej z pełną dokumentacją wymian/napraw bo kupowanie w ciemno to mina

ps. jako przykład podam ci moje byłe Mk5 1.9 TDI BRU z 2004 roku, obecnie w rękach następczyni ma 365000 przebiegu, kupiła ode mnie go w 2012 roku, dwumas jest ten który ja wkładałem przy około 170kkm, turbina oryginalna, wałek rozrządu oryginalny, pani wymieniła dwa pompowtryskiwacze, zregenerować musiała alternator i padła jej sprężarka klimatyzacji /ja przy ponad 200kkm wkładałem używkę bo też mi SANDEN padła/, rzeczy eksploatacyjnych typu tarcze, klocki, rozrząd itp... nie liczę



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn paź 03, 2016 14:02

Angelnh pisze:Witajcie, zastanawiam się czy jest sens kupowania golfa 5 do 15 tysięcy? Można znaleźć kilka ofert głównie chodzi mi o silniki diesla 1.9 tdi czy takie auto jest Wgl warte oglądania czy to raczej będą zajechane jednostki?
Pod warunkiem, że się znasza albo masz kogoś kto się zna i nie pozwoli Ci wleźć na minę oraz że poza tym budżetem masz jeszcze ze 3-4tys na ubezpiczenie, rozrzad, opony itp


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn paź 03, 2016 14:08

no, opony w zależności od rozmiaru felg jakieś 800 do 1600zł, rozrząd w zależności od punktu i robocizny 700-1200 zł, klocki tarcze komplet około 1000 zł, oliwa z filtrami 300-400 zł, ubezpieczenie /nie liczę bo zależy od zniżek/ i robi się od 3000 do 5000 tyz sł :D a jeszcze zimówki to i 6000 zł :hehe:

poza tym można i dwumas doliczyć to jakieś 2000-3000 zł, turbina około 1000-2000 w zależności czy regenerowana czy nowa, pompowtryski po 400-600 zł za sztukę, wybierak na skrzyni bo często pada w tym modelu około 500 zł, piasty razy 4 daje około 1200 zł :okej:



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » pn paź 03, 2016 15:14

radekrp90 pisze:I teraz pytanie czy ta pozorna oszczędność w postaci S&S (niech będzie to nawet te 0.5 litra/100 km ale zapewne będzie dużo mniej) oraz LongLife pokryje straty na naprawę rozrządu, rozrusznika i wymianę akumulatora zaraz po gwarancji?.. Pytanie z kategorii retorycznych.
No macie racje, ale w sumie większość aut przez pierwsze kilka lat lata w firmie, więc mało kogo obchodzi trwałość czegokolwiek hehe liczy się tu i teraz :) Taka niestety rzeczywistość. Jeśli chodzi o spalanie, to mam wrażenie, że wiele lat temu osiągniętą pewną granice której nie da się przeskoczyć czy to w dieslu czy w benzynie.



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » pn paź 03, 2016 15:16

WichuTM pisze:
radekrp90 pisze:I teraz pytanie czy ta pozorna oszczędność w postaci S&S (niech będzie to nawet te 0.5 litra/100 km ale zapewne będzie dużo mniej) oraz LongLife pokryje straty na naprawę rozrządu, rozrusznika i wymianę akumulatora zaraz po gwarancji?.. Pytanie z kategorii retorycznych.
No macie racje, ale w sumie większość aut przez pierwsze kilka lat lata w firmie, więc mało kogo obchodzi trwałość czegokolwiek hehe liczy się tu i teraz :) Taka niestety rzeczywistość. Jeśli chodzi o spalanie, to mam wrażenie, że wiele lat temu osiągniętą pewną granice której nie da się przeskoczyć czy to w dieslu czy w benzynie.
doggie pisze: ubezpieczenie /nie liczę bo zależy od zniżek/ i robi się od 3000 do 5000 tyz sł :D
Z ubezpieczeniami to ostatnio ich po**bało, wzrosły nawet więcej niż 100%.......



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości