VW sharan TDI 116KM 2000r. 14tyś zł Norwegia

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hutnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn sty 11, 2010 22:13
Lokalizacja: Kraków

VW sharan TDI 116KM 2000r. 14tyś zł Norwegia

Post autor: hutnik » ndz mar 15, 2015 14:32

witam
Chcę kupić vw sharana z 2000 roku z silnikiem 1.9 tdi 116 KM oznaczenia nie wiem mam zamiar go oglądać jutro.
Przebieg 270 tyś km na 99.9 % orginalny, w Norwegii jest cała historia auta... silnik 116KM dobry? (jeżdźę golfem 4 tdi 101km AXR i nie narzekam chodzi jak zegarek a ma już ponad 350tyś)
mam pytanie, co polecacie sprawdzić vagiem? mam vaga 311 full wersja. jakie grupy itp
link do ogłoszenia
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... listPos=11" onclick="window.open(this.href);return false;
dzięki


Jeżdżę też VW Sharan 1.9TDI PD 130KM ASZ rocznik 2005

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2351
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

VW sharan TDI 116KM 14tyś zł co sprawdzić vagiem?

Post autor: herbu » pn mar 16, 2015 10:09

hutnik pisze:mam pytanie, co polecacie sprawdzić vagiem? mam vaga 311 full wersja. jakie grupy itp
Wiadomo - najpierw przeskanuj ogólnie wszystkie dostępne grupy i zobaczysz co Ci wyjdzie
Potem sprawdź pompki:
1. Po uruchomieniu programu, klikamy w Select i przechodzimy do grupy 01 – Engine
2. Po uruchomieniu grupy Engine, ukazuje nam się wersja sterownika, do której mamy dostęp:
3. Uruchamiamy Meas. Blocks – 08 i logujemy trzy grupy statyczne 013 / 018 / 023
Grupa 013:
Ukazuje korekcje paliwowe jakie musi wykonywać ECU (sterownik silnika) na określonych cylindrach, aby przy danej wydajności wtrysków utrzymać obroty jałowe. Duże korekcje na minusie oznaczają iż dany cylinder jest mocniejszy od innych i komputer samochodu stara się podawać jak najmniej paliwa. Idealne korekcje oscylują około 0. Natomiast jeśli przekraczają +-2.8mg, powinniśmy zająć się problemem od strony mechanicznej, czyli sprawdzenie wydajności układu paliwowego, badanie ciśnienia otwarcia wtrysków, sprawdzenie ciśnienia pompy, sprawdzenie oringów i uszczelniaczy wtrysków, badanie kompresji cylindra.
WAŻNE: Nieprawidłowe korekcje w grupie 013 niekoniecznie świadczą o niesprawności pompowtryskiwacza, może być słaba kompresja na danym cylindrze, niedomykający się zawór, wytarty wałek rozrządu, słaby popychacz hydrauliczny itp. w takich sytuacjach sterownik też będzie korygował dawką paliwa, żeby zapewnić równomierną pracę.
Grupa 018:
W grupie 018 powinniśmy spodziewać się samych 0, jak tak nie jest to szybko patrzymy w spis:
· 000 prawidłowa regulacja
· 002 sterowanie podczas rozruchu
· 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
· 008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
· 016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
· 032 liczba próbkowania zbyt mała
· 064 błąd przetwarzania
· 128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe
Grupa 023:
Grupa 023 oznacza czas odpowiedzi pompowtrysku na impuls elektryczny. Wartości ujemne mogą oznaczać niewydolność układu paliwowego, warto sprawdzić filtr paliwa i układ zasilania paliwa. Opóźnienia reakcji pompek dla 1.9tdi powinny mieścić się w zakresie <-30…30> natomiast dla 2.0tdi <-100…100>.

Potem możesz jeszcze wykonać logi dynamiczne, ale na to już nie każdy sprzedający się zgodzi :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości