Gasnące 1.4 16V

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Gasnące 1.4 16V

Post autor: waśka » wt wrz 13, 2011 10:44

Witam serdecznie ! Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :).
Otóż pojawił się problem z moim autem. Mniej więcej jakieś 1,5 miesiąca temu auto zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu ,gasnąć w trakcie jazdy oraz ciężko zapalało po nocy. Długo nie czekałem i zaprowadziłem auto do znajomego mechanika. Diagnoza : zużyte świece. Po wymianie problemy ustały na jakieś 2 tygodnie. Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem . Autko kręciło za pierwszym razem ,wchodziło na ok 1,1-1,2 tyś. obrotów i momentalnie spadało do zera.Żeby nie zgasł trzeba było gazować aż się nie zagrzeje do 90 stopni - wtedy auto nie gasło ale obroty kształtowały się na poziomie 500-600. Autko znowu pojechało do mechanika . Tym razem wyczyścił przepustnicę . Problem się "załagodził" na 2 dni. Profilaktycznie zajrzałem do filtra powietrza - było na nim sporo oleju więc wymieniłem go na nowy przy okazji czyszcząc odmę i obudowę filtra- autko od tamtego momentu śmigało aż miło do wczoraj . Odpalając auto rano się konkretnie wkurzyłem - problem powrócił.
Nie ma spadków mocy,auto jeździ tak jak powinno tylko te ciężkie odpalanie irytuje. Do wymiany mam filtr paliwa - raczej profilaktycznie bo nie sądzę aby miał na to wpływ.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ?
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi !

Ps. Po włączeniu klimatyzacji (oczywiste jest że auto ma dodatkowe obciążenie i obroty nieco spadną) auto albo gaśnie albo obroty utrzymują się w granicach 400-500 obr.


EDIT: Zauważyłem też że auto po zapaleniu na zimnym silniku pracuje jakby na 3 cylindrach,głośno syczy spod maski a wewnątrz auta nie słychać pompy paliwa,jakby nie włączało się ssanie. Gdzie szukać ewentualnej usterki ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Gasnące 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » wt wrz 13, 2011 13:02

Poczytaj sobie wszystkie posty o przypadłościach silników 1,4 16V. Jest tego sporo na forum. Standardowo w nich trzeba czyścic przepustnice bo odmą rzuca olej. W dodatku EGR tez się lubi przytkac bo te silniki zużywają olej w nadmiarze. No i jeszcze czujnik temp wody. Jak mozesz to podepnij sie pod vag-a to może coś wykaże. Chociaz jeżeli nie pali ci sie check na desce to raczej nic nie zapisało się.



waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Gasnące 1.4 16V

Post autor: waśka » wt wrz 13, 2011 15:48

Odma była czyszczona, przepustnica również. Najbardziej martwi mnie brak tego charakterystycznego dźwięku pompy przy przekręceniu kluczyka w stacyjce. Bezpieczniki od pompy sprawdzone i wszystko jest ok. Mechanik podłączał się VAGiem ale nie mówił żeby były poważniejsze usterki.
Jeśli pompa byłaby padnięta to jakie byłyby objawy ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Gasnące 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 14, 2011 10:36

Jeżeli jest padnięta to wogóle auta bys nie odpalił. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie przecieka gdzieś na przewodach lub sprawdzic cisnienie jakie podaje pompa do listwy wtryskowej. Może wina lezy po stronie zaworu cisnienia paliwa zamontowanego na koncu listwy wtryskowej. Zdejmij z niego wężyk od podcisnienia na pracującym silniku i zobacz czy jest różnica lub czy nie kapie z niego paliwo.



ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Gasnące 1.4 16V

Post autor: ostr8 » śr wrz 14, 2011 13:56

Kolego, miałem to samo... co opisujesz.... Tylko że słychać było pompę :)

Na początek, sprawdź cewkę czy aby na pewno nie ma przebicia.... ( najczęściej wina leży gdy muli przy dodawaniu gazu, w czasie jazdy).

a co do gaśnięcia na wolnych i w czasie jazdy , po prostu zatkaj zawór EGR ( metalowa rurka która idzie do przepustnicy ) Taka uszczelka tam jest , wstaw uszczelkę zaślepiającą najlepiej z cienkiej blachy (musi idealnie dolegać) > skręć > i posłuchaj czy w miejscu gdzie wstawiłeś uszczelkę nie będzie syczeć powietrze... jak nie będzie to dobrze dolega :) blaszka :) no i powinno być już okey ! Pozdrawiam:)



link z forum: jak to zrobić , http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190957" onclick="window.open(this.href);return false; >> ja zastosowałem tą blaszkę zamiast uszczelki nr.3 od strony przepustnicy też pomogło :)



waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Gasnące 1.4 16V

Post autor: waśka » śr wrz 14, 2011 17:42

Słuchajcie panowie.Pompe słychać ,daje paliwo na start .Byłem dziś na wymianie filtra paliwa - najpierw pociekło z niego paliwko a po chwili "smoła" - autko troche lepiej reaguje na gaz i jest jakby żwawsze ale obroty jak opadały tak opadają. Zauważyłem jeszcze ,że gdy odpale bez sprzęgła obroty opadają nieco mniej a na wciśniętym lecą w dół.
Rozmawiałem z mechanikiem który zmieniał filtr i stawia na czujnik temperatury cieczy.
I jeszcze jedno pytanie - od dawna nie były wymieniane kable WN - mogą mieć coś wspólnego z tymi objawami czy nie ?


EDIT: Czy ten czujnik będzie pasował na podmianke ?
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 24479.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Gasnące 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » czw wrz 15, 2011 09:41

waśka pisze:I jeszcze jedno pytanie - od dawna nie były wymieniane kable WN - mogą mieć coś wspólnego z tymi objawami czy nie ?
Jakby miały to miałbys wypadanie zapłonów podczas jazdy a przy dużej wilgotności to problemy z uruchomieniem auta lub wręcz niemozliwośc odpalenia. Możesz sobie sprawdzić czy nie masz przebić patrząc na nie wieczorem i spryskując je wodą.



waśka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 10:08

Gasnące 1.4 16V

Post autor: waśka » czw wrz 15, 2011 13:35

A więc tak - czujnik temperatury cieczy wymieniony, efekty - brak ,dalej to samo :-( . Macie jeszcze jakieś spostrzeżenia co do tej usterki ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Gasnące 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 16, 2011 09:46

Może podmień przepustnicę na próbę.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Gasnące 1.4 16V

Post autor: grg474 » pt wrz 16, 2011 11:20

waśka, wiesz - widzę że tu robicie wszystko na zasadzie prób i błędów. Może ktoś rozgarnięty siadłby do tego auta z laptopem jak silnik jest zimny i porobił testy - bo tak to możesz wymieniać i wymieniać.
waśka pisze:I jeszcze jedno pytanie - od dawna nie były wymieniane kable WN - mogą mieć coś wspólnego z tymi objawami czy nie ?
moje auto AKQ 1998 na gazie - kable te same jak wyszło z fabryki, świece też i nic się nie dzieje - więc co do wieku kabli to bym polemizował.
waśka pisze:głośno syczy spod maski
sprawdź czy nie masz czasem dziury na wężu podciśnienia do serwa - bo wtedy by łapał lewe powietrze i też by były problemy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Re: Gasnące 1.4 16V

Post autor: ostr8 » pt wrz 16, 2011 13:58

Kolego , mówię zaślep EGR! Tak jak pisałem wyżej, po co masz się narażać na koszty ? a taką blaszkę to sam zrobisz z jakieś cienkiej blachy :) a jak nie zadziała to później baw się w przepustnice , kable , itd. co jak nie którzy tu piszą.... Ja bym wolał od najtańszych rzeczy wymieniać/sprawdzać :) Jeden mechanik już stawiał na czujnik temp. i co ? xD pojedziesz do drugiego postawi na przepustnice tez wymienisz ? od razu?? i nie będzie działać? nadal :)


a później ewentualnie baw się wymianę przepustnicy :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Gasnące 1.4 16V

Post autor: grg474 » pt wrz 16, 2011 14:13

ostr8 pisze:Kolego , mówię zaślep EGR!
i uważasz że EGR jest sprawcą trudnego rozruchu na zimnym??


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Gasnące 1.4 16V

Post autor: Cypis876 » ndz lis 06, 2011 16:42

a teraz ode mnie pytanie czy możliwe jest żeby przepustnica czyszczona w marcu tego roku zrobione od czyszczenia niecałe 5 tys była znowu czarna jak nieczyszczony komin ?



marciiiin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 09, 2011 20:14

Gasnące 1.4 16V

Post autor: marciiiin » ndz lis 06, 2011 21:32

a teraz ode mnie pytanie czy możliwe jest żeby przepustnica czyszczona w marcu tego roku zrobione od czyszczenia niecałe 5 tys była znowu czarna jak nieczyszczony komin ?
Jak najbardziej jest to mozliwe.
U mnie problem z odma ostatecznie rozwiazany za pomoca "Oil Catch Tank - Castorama Style". http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sam/s ... t2895.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obudowa filtra/przepustnica suchutkie jak pieprz.
Teraz jak jest chlodniej w catch tank'u zbiera sie codziennie 15/20ml wody + pare oczek oliwy.
W twoim woda odparuje a oliwa zostaje i znowu powrot problemu.
Oliwy pali okolo 200ml na 1000km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości