Walka z lewym powietrzem

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » ndz sty 03, 2016 01:12

siemanko od dłuższego czasu walczę z lewym powietrzem po swapie na 2.0 aba.
tu moje pytanie czy wie ktoś co jest zaznaczne na zdjęciu? Prosze o help
[img][IMG]http://images75.fotosik.pl/201/613c8c89a311d374.jpg[/img][/img]



luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Walka z lewym powietrzem

Post autor: luke320 » ndz sty 03, 2016 02:06

Wygląda jak zawór odpowietrzenia baku. Najlepiej zczytaj numery.



ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » ndz sty 03, 2016 11:25

To nie jest moje zdjęcie znalezione bo szukam właśnie mk2 z tym motorem żeby zorientować się jak zostało to rozwiązane.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Walka z lewym powietrzem

Post autor: jeryk10 » ndz sty 03, 2016 12:13

przewody od serwa całe .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Re: Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » ndz sty 03, 2016 15:30

jeryk10 pisze:przewody od serwa całe .
w sensie czy u mnie sa całe?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Walka z lewym powietrzem

Post autor: jeryk10 » ndz sty 03, 2016 17:54

ducio, no tak .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Walka z lewym powietrzem

Post autor: pironet » ndz sty 03, 2016 18:02

może opisz problem,może szukasz czegoś co nie jest przyczyną problemu.a jesli faktycznie masz gdzieś lewe pow. to zacznij od plastykowego przewodu z puszki serva jak kolega wyżej napisał ,często parcieje i pęka


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » ndz sty 03, 2016 23:45

Problemy zaczęły się jakoś listopadem jak z rana było wilgotniej i zimniej to odpalała za 2 razem zawsze ale tylko jak postała dłużej przez noc albo 8-10h. Bardzo mi to nie przeszkadzało oddałem ja do mechanika na wymianę rozrządu uszczelki oleju i problem z odpalaniem znikł lecz pojawił się inny zapalała od strzału chodziła 10 sek normalnie potem tak jakby na 3 gary po chwili to ustępowało i znów pracowała normalnie. Z czasem to jadac potrafiła przerywać albo zamulać na obrotach i nagle strzała dostawała i ciągnęła. Teraz jak zdemontowałem pokrywe żeby dokręcić śruby to pomalowałem przy okazji pokrywe i kolektor. Jak poskładałem wszystko do kupy to auto odpala i cały czas pracuje tak jakby na 3gary. Jak wrzuce 1 ruszam z "pół sprzęgła" to nie szarpie ale jak juz jedzie bez gazu to szarpie wcześniej tak nie było ale jak dodaje gazu to jedzie i przyśpiesza (gorzej niż jak na samymy początku) ale nie aż tak źle żeby pracowały tylko 3 gareczki. Czasem wręcz bardzo rzadko zgaśnie jak np zredukuje na 2 dojeżdżając do świateł. I jak odpale to strasznie zapowietrza się hamulec więc przyjrzę się temu serwu, stawiam tez że może silnik krokowy pada.

Obrazek

Rozkręcając kolektor i tą część (to coś z lambdy tak?) w zaznaczonym miejscu był kawałek puszki (wycięta blaszka która zatrzymywała przepływ) wyciągnąłem ją wiec to też może być problemem tylko dlaczego ona tam była :D ?

Sory za pomyłkę juz wiem ze to zawór egr a ta blaszka byla poto zeby go zablokowac sproboje ja dac spowrotem na swoje miejsce i zobaczymy jak bedzie :)



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Walka z lewym powietrzem

Post autor: kawowy19 » wt sty 05, 2016 00:33

wygląda na to że miałeś EGR zaślepiony. Przypuszczam że to przyczyna tych wszystkich bolączek



ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Re: Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » wt sty 05, 2016 08:07

kawowy19 pisze:wygląda na to że miałeś EGR zaślepiony. Przypuszczam że to przyczyna tych wszystkich bolączek
też mi sie tak wydaje tylko pytanie dlaczego był zaślepiony?



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Walka z lewym powietrzem

Post autor: kawowy19 » wt sty 05, 2016 12:20

moze jest niesprawny



ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » wt sty 05, 2016 15:19

Znalazłem coś takiego http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Delete-DIY" onclick="window.open(this.href);return false; więc podziałam i dam znaka



ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » śr sty 06, 2016 17:28

Zrobiłem tak jak na vortexie odpala obroty wpadają na początku na 1,5k potem jest ok 0,85-0,9k i dosłownie wskazówka stoi w miejscu :D . Przyśpiesza o wiele lepiej i nie przerywa. Jedyne co zauważyłem to jak zrzucam bieg na luz to obrotki spadną do 0,65-0,7k ale potem zaraz się podnoszą póki co jest okej.



ducio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sie 11, 2015 13:25

Walka z lewym powietrzem

Post autor: ducio » sob sty 09, 2016 14:08

UP!
Falowanie obrotów zniknęło jednak wspomaganie chodzi gorzej tak jakby się "zacina" raz ciężej raz lżej. Czy to może być przyczyną?

Obrazek

Jeśli tak to jak to wymienić?

Dalej mam problem z tym że jeśli auto postoi 2-3h odpala ale silnik chodzi tak jakby na 3gary po chwili problem znika i silnich chodzi równo. Dodam że podczas "chodzenia na 3 gary" obroty są stałe. Czy może to być przebicie wysokiego napięcia na kablach świecach? Jeśli tak jak to sprawdzić.

I pytanko z tego co szukałem jest to zawór/układ sterowania wydechem tak? Czy mógłbym mi ktoś mniej wiecej wyjaśnić na jakiej zasadzie on działa?

Obrazek
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości