Strona 1 z 1

[mk4] 1.6 16v Problem z sondą lambdą, błąd 17586

: czw lip 06, 2017 14:51
autor: mat06
Witam.

Mam problem z sondą lambdą. Najczęściej przy hamowaniu silnikiem lub gwałtownym dodaniu gazu pojawia mi się następujący błąd i zapala check:

Kod: Zaznacz cały

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
Auto po zapaleniu checka nie traci mocy. Dzisiaj wykasowałem błąd i sprawdziłem VCDSem grupę pomiarową 33. Na biegu jałowym napięcie sondy oscylowało w granicach 0.46V, po dodaniu gazu spadało do 0.1V - z tego co wyczytałem to oznacza że sonda działa poprawnie. Gdy gwałtownie dodałem gazu do około 5 tys. obrotów zapalił mi się check i napięcie sondy zaczęło sukcesywnie wzrastać. Zatrzymało się w okolicach 3V, przy dodawaniu gazu nieznacznie spadało. Poniżej zamieszczam wykres:

Obrazek

Czym może być to spowodowane i gdzie szukać problemu?

Z góry dzięki za pomoc.

[mk4] Re: 1.6 16v Problem z sondą lambdą

: śr paź 25, 2017 15:27
autor: szefol84
Witam podpinam się pod temat dzisiaj zdiagnozował mi znajomy mechanik problem z sondą lambda.
Samochód pali 10l /100km przy spokojnej jeździe. Czuć spaliny jak wysiada się z auta w kabinie nie. Obroty nie falują.Samochodem nie szarpie.
Sonda przed katalizatorem widziałem 5 żył w kablu także mniemam ze 5 pinowa.
Panowie możecie coś więcej powiedzieć.
Sonda z Boscha 400zl i do takiej się przymierzam. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

[mk4] 1.6 16v Problem z sondą lambdą

: śr paź 25, 2017 19:17
autor: marcin7x5
Podejrzyj pracę sondy w grupach 032-035.

[mk4] 1.6 16v Problem z sondą lambdą

: czw lis 23, 2017 17:18
autor: szefol84
Przyczyną była sonda Lambda a na dodatek sonda firmy bosch nie podeszła do mnie i musiałem kupić NGK 5 pinowa co jak każdy wie jedna z najdroższych, jednak samochodzik chodzi teraz jak lala.

[mk4] 1.6 16v Problem z sondą lambdą

: czw lis 23, 2017 17:43
autor: mat06
W moim przypadku sprawa również zakończyła się wymianą sondy.