Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

McDriv3r666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 10, 2017 09:32

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: McDriv3r666 » pn lip 10, 2017 09:49

Witam serdecznie.

Na wstepnie chcialbym poinformowac ze mieszkam w holandi i mam ograniczone polskie warsztaty :)

A wiec opowiem historie auta.

Jechalem do sklepu po prowiant gdy zauwazylem na zegarach czerwona kontrolke od chlodnicy.Patrze na termperature 130 stopni i zaraz pare leci spod maski.
Stanalem otworzylem maske i tylko widze jak paruje mocno i plyn wyciekla ze zbiornika .Przewody byly gorace.Poczekalem az ostygnie troche. Jechalem dalej i dalej mi grzal. Dojechalem do domu i paru znajomych mowilo zeby dolac narazie wody i tak tez zrobilem. Dziwna rzecz jaka zauwazylem to to ze przy maksimum wlaczonym nawiewu z ustawionym goracem na maxa auta trzyma 90 stopni

Co to moze byc?
Co mam zrobic?



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: iNitiaL » pn lip 10, 2017 10:08

Górny przewód zawsze będzie gorący, ważne czy dolny był. Jeżeli dolny wąż/chłodnica chłodne to awaria termostatu, nie puścił wody do chłodnicy i zagotowało układ.
Opcja b. to awaria wiatraka chłodnicy lub termowłącznika wentylatora wkręconego w chłodnicę. Auto wtedy gotuje się na postoju, ale w trakcie jazdy stygnie (przepływ powietrza).
Choć jeżeli stało Ci się w trakcie jazdy obstawiam termostat, chyba że było to turlanie się po mieście w upale to niekoniecznie, stąd wstawiłem też wiatrak.

To co opisałeś to nie jest żadna dziwna rzecz, nagrzewnica w samochodzie jest miniaturową chłodnicą, nagrzewa ją mały obieg a schładza powietrze z wentylatora nawiewu kabiny (zabierając ciepło ze sobą do środka). Dolewanie wody nic nie da. Nie jeździj z przegrzanym silnikiem bo go zatrzesz ekspresowo :goof:


___

McDriv3r666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 10, 2017 09:32

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: McDriv3r666 » pn lip 10, 2017 10:21

Wiatrak mi nie chodzi wogole :/



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: magiz19 » pn lip 10, 2017 18:13

To podepnij wentylator na krótko. Jak odpali to termowlacznik do wymiany, jak nie odpali to wiatrak.



Awatar użytkownika
morloh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015 23:04

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: morloh » pn lip 10, 2017 18:29

Jak płyn wyciekł to chłodnica dziurawa, albo węże bo nie możliwe że od tak sobie wyparował, szczelny układ więc nie ma gdzie uciekać. Silnik się przegrzewa sprawdzić trzeba czy pompa wody działa wyrzuca płyn do zbiorniczka, termostat czy się otwiera dolny wąż ma być gorący, czy pasek nie jest luźny itd.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: Qto » pn lip 10, 2017 19:02

sprawdź czy termostat się otwiera...w czasie jazdy układ chłodzenia i bez wentylatorów da sobie radę - pod warunkiem że termostat się otworzy. W moim 1.4 rok temu pękła obudowa termostatu...konkretnie jego podparcie i pomimo że ten się otwierał, to nie otwierał przepływu płynu



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Golf 1.4 98r Problem z chlodnica 130 stopni

Post autor: iNitiaL » wt sie 29, 2017 11:20

morloh pisze:Jak płyn wyciekł to chłodnica dziurawa, albo węże bo nie możliwe że od tak sobie wyparował, szczelny układ więc nie ma gdzie uciekać.
A to że w zbiorniczek wyrównawczy jest wkręcony korek z zaworem zabezpieczającym który po przekroczeniu ciśnienia w układzie (1,5 bar jeśli dobrze pamiętam) otworzy przelew i wywali płyn poza zbiorniczek aż do wyrównania ciśnienia w układzie - to rozumiem nie spowoduje jego ubytku ani pary z pod maski? Dziury muszą być w układzie od razu?


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości