Strona 1 z 1

[mk4] Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: sob mar 18, 2023 15:43
autor: locarno
Witam,

Od pewnego czasu po nocy wsiadając do auta odczuwam twardy pedał hamulca.Do tej pory po 1 dniu stania pedał był miękki i można go było nacisnąć kilka razy zanim stwardniał. Po zgaszeniu auta pedał jest miękki przez 3-4 naciśnięcia, ale po postoju już tak nie jest. Przy zapalonym silniku szybko naciskając pedał hamulca obroty się delikatnie zwiększają. Sprawdziłem przewód wychodzący z serwa i nie jest pęknięty. Nie słyszę też żadnego syczenia. Do przewodu mogę dmuchnąć ale zassać powietrza się nie da. Pytanie gdzie jeszcze i czy w ogóle szukać w tym problemu?

1.6 16V AUS

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: sob mar 18, 2023 21:05
autor: muszkatobiasz
Samo servo już może puszczać. Ubytek minimalny więc. Nie ma co szukać przyczyny

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: sob mar 18, 2023 22:25
autor: mat06
Na pierwszy strzał wymieniłbym przewód podciśnieniowy serwa, na nowy oryginał. Jeśli siedzi od nowości, to pewnie ma jakieś mikropęknięcia i mimo tego, że nie słychać syczenia, to może być nieszczelny.

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: sob mar 18, 2023 23:49
autor: locarno
Tak też zrobię na początek dla spokoju. Mój przewód już był pęknięty dwa razy przy końcówce i naprawiałem go przez skrócenie. Na pewno jest to oryginał. Jak problemem będzie serwo to odpuszczam. Oryginalnie ten przewód jest zaciśnięty przy kolektorze opaskami zaciskowymi?

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: ndz mar 19, 2023 01:38
autor: mat06
Jak to naprawiałeś poprzez skrócenie? Przecież ten przewód ma specjalne końcówki i nie da się go skrócić, a przynajmniej tak jest w AZD. W AUS jest inaczej?
https://www.volkswagen-classic-parts.co ... J0612041FR

Żadnych opasek zaciskowych nie kojarzę, zresztą fabrycznie przy przewodach/wężach takich chyba nigdzie nie ma, jeśli już to są takie obejmy metalowe. Znalazłem nawet jakieś używane ogłoszenie z 1.6 16V i tutaj też żadnych opasek nie widać, po weekendzie mogę jeszcze sprawdzić jak jest u mnie:
https://www.otomoto.pl/oferta/przewod-s ... llery-open

Przewody do 1.4 mają właśnie takie metalowe obejmy, ale to nawet na wężu są zaznaczone specjalne miejsca, w których te obejmy trzeba założyć:
https://www.volkswagen-classic-parts.co ... J0612041EH

Nie wiem co Ty tam masz pokombinowane z tym przewodem, ale na Twoim miejscu ze względów bezpieczeństwa do czasu naprawy zostawiłbym tego Golfa w spokoju...

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

: ndz mar 19, 2023 11:50
autor: marcin7x5
Przy wymianie przewodu trzeba przy kolektorze ssącym założyć metalowa opaskę aby to dobrze zacisnąć. Te nowe są trochę większe...Być może że względu na to że kolektorze w aus jest żeliwny a a w azd I bcb plastykowy.