Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Jack81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 10:44
Lokalizacja: Bielsko Biała/Okolice

Dziwny dźwięk przy uruchomieniu

Post autor: Jack81 » ndz maja 02, 2010 12:20

Witam wszystkich. U mnie przy uruchomieniu występuje dziwny dźwięk, jakby jakiś kompresorek pompował ciśnienie, czy to N75 wydaje taki dźwięk?
Dźwięk jest cały czas, nie znika po jakimś czasie tylko zostaje zagłuszony przez silnik po jego uruchomieniu.



kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Post autor: kamel19899 » pt maja 07, 2010 19:11

witam
mam podobny problem.
Otóż moja przygoda wygląda tak:
auto zaczeło mi wchodzic w tryb awaryjny(vw bora 110km ahf) więc wyjąłem turbine i ja przeczyściłem, okazało sie że grucha jest do wymiany poniewaz puszczala powietrze, wymieniłem, dwa dni było ok i zonk znow łapie notlauf. Po uruchomieniu silnika sztanga nie jest wciagana, przeczyściłem n75 podłączyłem i znów to samo, sprawdziłem napięcie na n75 i na zapłonie wyszło mi 5.2V a na odpalonym 5.8V co o tym sądzicie??co jeszcze pozostało do sprawdzenia bądź ?? z góry dzieki za opinie i podpowiedzi
pozdrawiam kamel19899

[ Dodano: 07 Maj 2010 19:46 ]
logi
Grupy: 003,011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/kamel19899_12153.html



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » sob maja 08, 2010 19:16

po pierwsze zbyt krotkie te logi ale widac ze turbo pozno wstaje i przeplywka dziwnie sie zachowuje, weze podcisnienia dobrze poskladales? nie sa dziurawe? podepnij vag i zobacz jakie ewentualnie bledy wypluwa



kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Post autor: kamel19899 » sob maja 08, 2010 23:06

antojuja pisze:po pierwsze zbyt krotkie te logi ale widac ze turbo pozno wstaje i przeplywka dziwnie sie zachowuje, weze podcisnienia dobrze poskladales? nie sa dziurawe? podepnij vag i zobacz jakie ewentualnie bledy wypluwa

błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » wt maja 18, 2010 12:02

PaNOWIE JAK sprawdizć czy N75 działa poprawnie w 1Z AHU (90kM)

czasmi mam wrażenie ze przymuli po 120 na godzinne, może po prostu tak ma być? że dalej już nie idzie jak szalony, ogólnie czasem jedzie ładnie do 160 a czasem ma duży problem ze 180 na godzinne....
??nie mam porównania z innym Tdi,

Ciekawi mnie ten temat zaworka, warto go przeczyścić,? wiem jeszcze że Przepływka tnie dawke paliwa w wyższych obrotach,


:-)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 18, 2010 13:57

kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?
pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.


Obrazek

kamel19899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
Lokalizacja: WPY
Kontakt:

Post autor: kamel19899 » pn maja 24, 2010 11:11

Sztomel pisze:
kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


a co z tym napięciem? nie za niskie?
pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.
ok dzieki za pomoc:) podłączyłem tak jak napisałeś i wciągało gruche, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia i wyczyściłem ten zaworek pomiedzy sterow nikiem n75 a servo bo okazało sie ze byl zapchany i wszystko wróciło do normy :) dzięki za pomoc
pozdrawiam kamel19899



Awatar użytkownika
cobra27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 23, 2006 19:59
Lokalizacja: LUBUSKIE

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: cobra27 » sob lip 31, 2010 12:46

A zajmował się ktoś może tego typu zaworkiem: http://www.eter-mot.info/?1738,zawor-eg ... -906-283-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Właśnie mi padła turbinka w AJM i przy okazji chciałbym albo wyczyścić jak się da albo wymienić, ale zależało by mi na reanimacji...


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

adriane69k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 31, 2010 17:15

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: adriane69k » sob lip 31, 2010 17:19

Witam wszytkich

MAm te same objawy jak wy odcina mi moc przy 3000obrotow

Wymienilem przeplywomierz i nic
Wyczyscilem egr bylo dobrze przez 1 dzien
Wiec pozniej pomyslalem ze to egr wiec go wymienilem
i nie wiem co teraz mam robic gdzie szukac przyczyny ... a juz bylo tak pieknie jak jezdzil :ssssss


DZieki za pomoc z gory pozdrawiam



Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Tofik90 » śr sie 25, 2010 23:07

Dzięki wielkie za poradnik !
Zanim zacząłem grzebać przy N75 to miałem notlaufa przy 3 tys obrotów, teraz jak wymieniłem zepsutą sprężynkę w tym zaworku to śmiga aż miło :)



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Shmatan » pt sie 27, 2010 18:33

Przeczyściłem N75 - szału nie ma dalej, ale przed zabawą miał mocną utratę mocy w okolicach 3.5k, a teraz do 4.1-4.2 leci równo (potem niestety dalej opada). Na moim "odcinku pomiarowym" prędkość końcowa wzrosła z 120 na 130km/h (czyli jakieś 10km/h mniej niż przed rozpoczęciem się tych całych problemów z silnikiem)



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: przemlin » sob wrz 04, 2010 19:40

Czy jeśli po odpaleniu zawór N75 wciąga sztange tzn ze jest sprawny?



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: jacekPlacekkk » pt wrz 10, 2010 16:05

a ja mam pytanie, pewnie głupie, bo po odpaleniu czasami słychać cykanie z zaworka N75, myślałem że to z alternatora ale nie... hym tak powinno być?


:-)

Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: GeGi » sob wrz 11, 2010 18:04

jesli masz silnik 1Z (tdi 90km) to tak, nie przejmuj sie, tak ma byc.


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości