[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: skaktus » sob wrz 04, 2010 16:55

Tomasz Bis pisze:Ja nie zauważyłem różnicy a poza tym w innych samochodach przekaźniki to coś normalnego .
Nie do końca to jest prawda. Fakt, w nowych autach są montowane przekaźniki, jesdnak są też oporniki / układy które ograniczają napięciedo 13,2 V na żarówkę, bo takie napięcie jest traktowane jako 100% dla żarówki. Każde wyższe powoduje skrócenie czasu świecenia.

Dodatkowo przy napięciu 14 V, żarówki wydają z siebie więcej ciepła i pobierają już ok 62 - 65 W, więc soczewki na takich długo nie pociągną, tym bardziej że temperatura w soczewkach nie ma takiego ujścia jak w zwykłych lustrach.

Ja u siebie na instalacji mam na żarówkę 11,6 V... Obecnie robię zestaw przekaźników, ale typu plug and play, czyli mogę w każdej chwili odłączyć, wszystko siedzi w puszcze hermetycznej.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tomasz Bis » ndz wrz 05, 2010 21:43

skaktus, miałem na myśli starsze samochody ,kiedy soczewek jeszcze nie było np. 125p Łada itp.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tical » sob wrz 11, 2010 11:37

Niedawno mialem ciekawy przypadek, zauwazylem, ze 1 swiatlo samo sie potrafilo wlaczyc na wylaczonym aucie, dlugie od kierowcy, przekaznik musial sie sklejac i podawal 12V na zarowke, dzieki czemu tez raz po pracy zastalem rozladowany aku :/
Wymienilem felerna sztuke i po sprawie.
Przekazniki za kilka zl, czego tu oczekiwac..chyba, ze mialem pecha.



Awatar użytkownika
Klak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob cze 30, 2007 18:00
Lokalizacja: Kątownia
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Klak » sob paź 23, 2010 19:08

Koledzy chciałbym przeprowadzić podobną operację w swoim mk2 . Mam lampy pod żarówki H4, mam zastosować 2 czy 4 przekaźniki? I do którego schematu mam się zastosować? Bo z tego co tu podawaliście to pod H1 i osobne krótkie były chyba instalacje.


POMAGAJMY!!!!!
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tomasz Bis » sob paź 23, 2010 22:02

Klak pisze: mam zastosować 2 czy 4 przekaźniki?
Wybór należy do Ciebie . Jeżeli dwa to pod kiero wygodniej i nie ma potrzeby szczególnie ich zabezpieczać przed wilgocią i.t.p. Jeden obsługuje mijania , drugi drogowe . W wersji z czterema prawa i lewa strona ma po dwa oddzielne przekaźniki . Swój wariant opisałem wcześniej . A jak ten temat Ci nie wystarcza to szukaj na elektroda.pl :grin:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tical » sob paź 23, 2010 22:44

Klak, mozesz zrobic nawet na 1 przekazniku wszystkie swiatla, Twoj wybor, ale jak padnie przekaznik to wszystkie swiatla naraz tracisz :) Takze wybor nalezy do Ciebie. Poza tym taki przekaznik za kilka zl napewno bedzie mial krotsza zywotnosc obslugujac 4 zarowki niz 1 ;)
A jak podlaczyc to tez nie problem, zobacz w lampach, ktorych przewod wchodzi do zarowki, ktory obok na jej mase i bedziesz juz wiedzial, ktore ciac.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tomasz Bis » ndz paź 24, 2010 12:21

Tical, jeździłem polonezem z 89r. i niebyły wymieniane przekaźniki a służą w innych pojazdach . U siebie mam przekaźniki z 96r. Ty po prostu miałeś pecha :( , ja na wszelki wypadek mam w schowku zapasowy :grin: W mk2 przewody do cięcia to biały i żółty idące od skrzynki do manetek .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: skaktus » wt lis 23, 2010 18:48

Mam małe pytanie, masę bierzecie z standardowej masy z wiązki czy masę bierzecie bezposrednio z akumulatora ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » śr lis 24, 2010 11:14

Masę bierz z akumulatora - podłącz ją pod przekaźniki i przeciągnij też do reflektorów.
marianmk2 pisze:W ramach OT, dobra lecz troche droga opcja, lecz wszystko na takich przekaźnikach wyglądało by schludniej ;)
- dobry pomysł, wada tylko taka, że trochę ten przekaźnik nietypowy i w razie usterki w przyszłości może być problem z wymianą.

Ja w końcu zacząłem prace nad swoim układem przekaźników. Założenia są takie, że układ ma być montowany bez cięcia przewodów i wiercenia dziur oraz ma wyglądać maksymalnie fabrycznie. Przekaźniki oraz bezpieczniki będą standardowe VW. Poza tym układ ma być maksymalnie trwały. Mam już koncepcję, jak to wykonam:
- podstawki przekaźników i bezpieczników standardowe VW, takie, jak są przyczepiane do skrzynki przekaźników;
- w oryginalną instalację wpinam się poprzez wtyki i gniazda żarówek H4 zdobyte z wiązek rozgałęziających do reflektorów wewnętrznych z golfa mk2;
- montaż w jakimś mało widocznym miejscu, wykorzystując istniejące otwory lub inne elementy w nadwoziu;
- prowadzenie wiązek przewodów tak, jak jest oryginalnie w aucie;
- jeżeli się uda, to obudowa metalowa, być może nawet o stopniu ochrony IP66 (można spokojnie myć myjka ciśnieniową, woda nie przedostanie się do środka). Jedyny problem, to takie jej przerobienie, aby w warunkach polowych, bez użycia narzędzi można było wymienić bezpieczniki.
- przewody do żarówek 2,5mm2, przewody do aku 6mm2;
- kolory przewodów takie, jak w oryginale. Małym problemem jest tutaj zdobycie przewodów żółtych i białych z czarnym paskiem, które prowadzą do reflektora lewego (trzeba kupić 100m najmniej) - więc do obu reflektorów użyję przewodów żółtego i białego, bez paska.

Na chwilę obecną mam już większość elementów, brakuje mi obudowy, gumowego przepustu kablowego do obudowy i przewodu brązowego 2,5mm2. Niemniej wszystkie brakujące elementy są już namierzone, znam ich typy, wiem, gdzie można kupić.
Jak już zrobię, to się pochwalę :D .
Ogólnie wszystko to, co napisałem wyżej brzmi ładnie i piękni, ale tanio nie jest niestety...



Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tical » śr lis 24, 2010 12:53

Ja bralem i zasilanie i mase z aku. Wg mnie bezposrednie podlaczenie lepsze.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tomasz Bis » śr lis 24, 2010 17:19

skaktus, To zależy gdzie masz zamiar mieć przekaźniki ,jak w komorze silnika to łatwiej od aku. Masa może być z pod dowolnej śruby na budzie . Jeżeli montujesz pod kierownicą to w skrzynce bezpiecznikowej są wolne plusy . Tak więc nie ma sensu ciągnąć jeszcze jednego . Wystarczy aby ten idący od aku. do skrz.bezp. był czysty - sprawny .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: gello1 » śr lis 24, 2010 20:28

Ja dzisiaj skończyłem wiązkę do mojego golfika.

w trakcie prac:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Gotowa wiązka (ala Fabryka:))

ObrazekObrazekObrazek

I oczywiście zrobiłem szybki montaż, aby sprawdzić efekty pracy.
a więc :

na włączonym silniku mam 13,8 V(akumulator 14,3V) ze standardowego 12,3V(akumulator 14,3).
Ale przewody prądowe były dotykane do klem sądzę, że jak je zacisne to jeszcze skoczy.

EDIT:
No i zamontowane:)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Ares1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lip 03, 2009 16:42
Lokalizacja: Lublin-Zemborzyce

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Ares1990 » pt lis 26, 2010 21:04

Siemka. To może i ja się pochwalę. Swoja instalacje zrobiłem na 3 przekaźnikach: mijania każde na swoim, a drogowe na jednym. Przewód Ø 2.5mm prosto z aku plus i masa. Nie wiem co jest powodem spadku napięcia u mnie, może to te przekaźniki z allegro po 2zł :otepienie: Mimo wszystko jestem zadowolony z efektu mojej pracy. :bigok:
Fabryczna instalacja:
Aku - 13.80
Ś. mijania - 11.6
Ś. drogowe - 11.4
Instalacja na przekaźnikach:
Aku - 13.80
Ś. mijania - 13.45
Ś. drogowe - 13.40
Świeci o niebo lepiej, oczywiście nie obyło sie bez regulacji lamp, ponieważ troszkę za wysoko dawały. :grin:

Chciałem jeszcze dodać że nad założeniem przekaźników zastanawiałem się już w wakacje. Z tego co sobie przypomniałem wtedy napisałem że na żarówce było 10.5V Jakiś czas temu po prostu wyjąłem włącznik świateł z deski rozdzielczej, rozebrałem go i wszystkie styki poczyściłem trochę małym pilniczkiem. Stąd wzrosło o 1V, ale to i tak nie było to co teraz. Zakładajcie przekaźniki ;-P


Był Golf mkII 1.6PN
Przyszedł czas na A-trójeczkę 1.8 z literką T

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: skaktus » sob lis 27, 2010 22:31

Ja dziś w końcu założyłem przekaźniki w wersji finalnej tj wersja Plug And Play czyli spełniłem takie założenia:

-zestaw w pełni niezależny od instalacji, całkowicie demontowalny
-przekaźniki zamknięte w puszkach hermetycznych, na przodzie puszki oryginalne gniazdo z reflektora, z tyłu wyjście na oryginalnej wiązce przewodów
-masa i + prosto z akumulatora
-po jednym przekaźniku dla każdej żarówki, czyli 4 przekaźniki w 2 osobnych puszkach
-jeden przekaźnik dla halogenów

Przed założeniem przy uruchomionym silniku:
-akumulator 14,3
-żarówka 12,6

Po założeniu:
-akumulator 14,3
-żarówka 13,89

Efekt - bajer ;), niby tylko 1,29 V w cenie jakiś 60 - 70 zł ale naprawdę podnosi to jasność tak samo jak i zasięg. Do tego dołożyłem do mijania żarówki H1 Tungsram +90% nówki, do długich H3 Philips Premium to już w ogóle... :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości