Kupiłem lusterko fotochrom od audi A6 z 2007 o nr 4F0 857 511 F na allegro za 150zł. O montażu samego fotochromu już było więc pominę to.
Ja fotochrom miałem więc było o tyle prościej. Lusterko od audi, które kupiłem miało inny uchwyt, w którym dodatkowo był wbudowany moduł kompasu.
![Obrazek](http://img508.imageshack.us/img508/6638/03lc9g.jpg)
![Obrazek](http://img690.imageshack.us/img690/3531/lusterkon.jpg)
![Obrazek](http://img525.imageshack.us/img525/9035/lusterko2.jpg)
Czekało mnie przełożenie uchwytu od VW zakończonego kulką na której jest zamocowane lusterko i przełożenie modułu kompasu z uchwytu od Audi. U mnie średnica kulki uchwytu była taka sama jak w Audi więc nie było problemu z przełożeniem samego uchwytu.
W tym celu trzeba najpierw zdjąć lusterko
![Obrazek](http://img263.imageshack.us/img263/3572/demontazfotochrom.jpg)
i następnie rozebrać obudowę podważając przednią część lusterka-ramkę, która jest na zatrzaski do czego użyłem plastikowego narzędzia do otwierania obudów np ipoda.
![Obrazek](http://img853.imageshack.us/img853/9035/lusterko2.jpg)
Wyjmujemy delikatnie z obudowy szkło plus elektronikę.
![Obrazek](http://img27.imageshack.us/img27/5551/szklo.jpg)
![Obrazek](http://img811.imageshack.us/img811/6517/plytka.jpg)
Następnie wypinamy kulkę-uchwyt i to samo robimy w lusterku od audi. Uchwyt VW wygląda tak po wypięciu
![Obrazek](http://img266.imageshack.us/img266/5200/72466561.jpg)
Należy go wpiąć do lusterko od audi i już mamy gotowe mocowanie do VW. Pozostaję przełożenie modułu kompasu z uchwytu audi do środka lusterka. Trzeba wyciąć troszkę plastiku ze środka obudowy i na klej przymocować moduł tak, żeby był jak najbardziej równoległy do szyby po zamocowaniu lustra ( przyklejenie napisami na module do góry nogami bo tak było ori w uchwycie audi).
![Obrazek](http://img40.imageshack.us/img40/4817/obudowazmodulem.jpg)
Podpinamy moduł kompasu i szkło do płyty głównej lusterka i składamy lusterko. Lusterka mają takie same wtyczki i ten sam pinout więc można je podpiąć od razu bez dalszych przeróbek. Po przekręceniu kluczyka od razu pokazał się kompas.
![Obrazek](http://img192.imageshack.us/img192/8639/dsc8825z.jpg)
Jeśli kompas się nie uaktywnił to trzeba go włączyć
![Obrazek](http://img534.imageshack.us/img534/262/lusterkofotochromkompas.png)
Na koniec pozostaję kalibracja kompasu. Gentex nie pomyślał o PL i w sieci jest tylko taka instrukcja z mapką na US
![Obrazek](http://www.audiworld.com/tech/pics/int36_mirrop1.gif)
Do kalibracji potrzebny jest nr pola magnetycznego do wpisania w lusterku czego właśnie brakuję w manualu Gentex ale znalazłem na stronie jakiegoś geograficznego forum i jest to nr 7 na Polskę.
Kalibracja polega na przytrzymaniu przycisku lusterka służącego do wł/wył fotochromu aż pokaże się cyfra. Trzeba klikać do chwili pokazania się nr 7 a jest 15 stref. Po zniknięciu nr znowu trzymamy przycisk środkowy na lusterku aż pokaże się listerka C. Robimy dwa, trzy kółka z prędkością ok 15km/h do pokazania się wskazań kompasu np SE. Koniec kalibracji i montażu:) Działanie kompasu jest szybkie po zmianie kierunku jazdy i dokładne.
W Tuaregu kompas był też w liczniku a w nowszych nawigacjach np. MFD2 kompas jest na lewej połówce LCD obok mapy.