Podjechałem dzisiaj do Motorpolu we Wrocławiu z zamiarem kupienia ori płynu. Pan serwisant powiedział mi ze tak naprawdę nie ma oryginału do naszych mk2 i mki3. Poszedł na zaplecze i słyszałem że z kims przez telefon rozmawia. Po chwili wychodzi i mówi że powinien być płyn Dexron IId. Podzienkowałem i pojechałem do IC.
Kupiłem Mobila ATF200 IID + papieros oznaczający czas wymiany :d
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/15_1259338607_thumb.jpg)
Wszedłem do kanału i odkręciłem obejmę przy grubszym wężu pompy:
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/32_1259338760_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/44_1259338760_thumb.jpg)
Po odkręceniu poszedłem pokręcić kierownicą żeby cały stary płyn wylać (prawo i lewo do oporu kilka razy)
Po spuszczeniu płynu i zakończeniu palenia papierosa zakręciłem obejmę przy pompie i nalałem do max nowego płynu.
A tak wyglądał stary
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/100_1259338921_thumb.jpg)
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/86_1259338964_thumb.jpg)
Nowy nalany:
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/91_1259338979_thumb.jpg)
Teraz jak juz płyn nalany zacząłem kręcić na zgaszonym silniku tak jak przy spuszczaniu ( prawo lewo kilkakrotnie), następnie dolałem płynu, czynność powtórzyłem jeszcze 2 razy, przy czym 2 raz już na włączonym silniku.
Dolałem płynu i pojechałem sie przejechać.
Efekt: troszkę ciszej pracuje pompa i lżej się kierownica kręci
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Wiosna wymienię płyn raz jeszcze ale już po zregenerowanej pompie.
Pozdr