Częstą usterką po tylu latach jest słabe ogrzewanie lub nawiewy na szybe nogi dzialaja częściowo lub bardzo słabo.
Odpowiedzialne za to są klapki w których znajdują się gąbki i ulegają one wykruszeniu
Korzystamy z tej porady :viewtopic.php?f=14&t=129364&start=84
Wyjmujemy cały kombajn nagrzewnicy .
Pierwszy krok to wyjęcie dwóch filcowych dystansów
Rozczepiamy nagrzewnicę z zatrzasków za pomocą płaskiego śrubokręta
Teraz możemy wyjąć dwie klapki , jedna odpowiada za sterowanie nawiewami druga za ciepło zimno. Obklejamy je taśma aluminiową do wentylacji , ma bardzo dobrą przyczepność i odbija ciepło i jest wytrzymała . W klapce ciepło zimno po obu stronach wyklejamy uszczelkę gąbkową do szyb aby po zamknięciu klapki dobrze dolegała. I składamy wszystko do kupy .
Teraz za pomocą uszczelki gąbkowej do uszczelniania okien usuwamy resztki gąbki zakładamy nową:
Pierwszą gąbkę mamy przy wlocie powietrza w ścianie grodziowej
Druga gąbka jest odpowiedzialna za nawiewy środkowe
Trzecia gąbka odpowiada za nawiew szyby czołowej
Ja u siebie dodatkowo rozebrałem dalszą część kombajnu trzeba podważyć metalowe spinki i podważyć plastikowe zatrzaski .
Wyczyściłem cały kombajn od wlotu w komorze aż po same nogi idealnie nadają się do tego ściereczki do mycia kokpitu gdyż mają właściwości antystatyczne a ładnie brud schodzi .
Siła nawiewu poprawiła się znacznie . Szybkość odparowania przedniej szyby jest ekspresowa jest cieplutko w aucie aż miło i boczne nawiewy przy głośnikach zaczęły wiać na boczne szyby

