16V PL , KR , 9A z digifantem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ktory DIGIFANT jest lepszy w 16v

DIGIFANT I z g60
243
50%
DIGIFANT II z gti
241
50%
 
Liczba głosów: 484

Geroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sie 28, 2011 12:32

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Geroj » śr cze 15, 2016 22:11

Witam jak wiadomo Digi 2 ostro zaburza dawkę paliwa powyzej 4700 Obrotów :) teraz pytanie jak przerobić serynją 3 Bar na 3.5 ? Czytałem ze scisnąc w imadle ale w jaki sposób zeby uzyskać te 3.5 bara gdzie ścisnąć ? i czy po tej operacji bedzie zadowalająco czy dalej trzeba jechać na program ??:) bo spalanie teraz to wynosi około 15 litrów przy szybszej jeździe ... zapłon ustawiony na 6 stopni :)

PS to spalanie to już takie będzie ? czy one po prostu tyle palą ? Doczytałem do 15 strony ale odpowiedzi o regulatorze jak zrobić 3.5 bar dokładniej nie wyczytałem ...



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » sob cze 18, 2016 16:23

Ja mam w swoim listwe i wtryskiwacze od audi 1.8 turbo i regulator 3 bary fakt mam program pod 16v ale spalanie benzyny najniższe w cyklu mieszanym jakie udało mi sie osiagnąc to 7.8 litra. A srednio to w 9 dało sie zamknąc. Patrząc z logocznego punktu widzenia zwiekszając cisnienie na regulatorze paliwa zwiększysz wydajnosc wtryskiwanego paliwa z czym się wiąże jeszcze większe spalanie. Jakie masz założone wtryski?Na poczatek sprawdź sonde lambda i czy wtryski pylą czy leją.



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » sob cze 18, 2016 16:50

ccmaniak pisze:Witam.
Jest mały problem: po swapie na 9A z Digi II jest brak iskry na cewce. U mnie ktoś podziabał wiązkę, wiec lutowanie mnie czekało... Znalazłem jeden czarny który jest + na cewkę, jeden czerwony do cewki i jeden czerwony z czarnym paskiem... Do tego w miejscu gdzie wychodzi jeden z czerwonych przewodów do cewki jest ucięty czarny... Do tego gdzie w cewce dane przewody powinienem podpiąć? Bo niby na chłopski rozum + cewki dałem z czarnym, ale czy dobrze?
Ale komputer i wiązka zostały z digifant II czy założyłeś wtrysk mechaniczny od 9a?



Geroj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sie 28, 2011 12:32

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Geroj » ndz cze 19, 2016 13:31

Cały osprzęt jest od 1.8 PF wtryski tez od PFa a sonda jest z 9a. Ogolnie jednak spalanie nie wynosi 15 litrów tylko 30... za 70 zł zatankowałem i zrobiłem 54 KM fakt nie oszczędzałem gazu ale żeby takie spalanie wyszło ? wcześniej tez tankowałem i wyszło podobnie przy normalnej jeździe. Ktos ma jakaś rade ? wtryski sprawdzę ... Czy przez sonde może aż taką dawkę dawać ??



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: spirit77 » ndz cze 19, 2016 16:07

Jeśli sonda jest padnięta i daje sygnał ubogiej dawki na ECU, to możliwe jest że wali poprzez wtryski wachą aż miło. Ja bym na twoim miejscu sprawdził też jakie masz wtryski, bo może nie są z PF.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » pn cze 20, 2016 03:40

Jak masz wątpliwości co do sondy to ją odłącz i zobaczy czy mniej pali...
Ostatnio zmieniony wt cze 21, 2016 05:38 przez mleko1984, łącznie zmieniany 1 raz.



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » pn cze 20, 2016 07:51

A jak miałeś PFa założonego to ile ci palił? Z tego co mi wiadomo to wtryski od pfa najlepiej na 4 barowym regulatorze założyć bo są za małe do 16v. Jak masz osprzet od pfa możesz też miec uszkodzony lub zużyty przepływomierz który też bedzie ci zabużał dawke paliwa. Wiec posprawdzaj sobie przepływke w pierwszej kolejności bo to jest główna bolączka pfa a potem sonde.



Lukas_vento
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr sie 17, 2011 19:37
Lokalizacja: Sosnowiec / Dąbrowa Górnicza

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Lukas_vento » sob cze 25, 2016 10:08

Witam.

Mam digi 2 w 9A. Na dniach będę robił przesiadkę na digi 1 i mam że dwa pytania. Wiązke mam zrobioną od 0. Ecu, copot, krokowy z jednego auta. Skąd wziąć podciśnienie do Ecu? Potrzebuję tych podciśnień co idą z bloku do przepustnicy? Mam listwę z passata 1.8 więc ori regulator na 4 bary, wtryski z 1.8t.

Teraz przy digi 2 mam wtryski ori z pfa na tej samej listwie 4 barowej. Do niej dałem podciśnienie z przepustnicy.

I jeszcze jak ustawić copot, jaką ma mieć wartość?



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » pn cze 27, 2016 03:36

Lukas_vento, podciśnienie najlpiej podłączyć z kolektora ssącego. Z tyłu jest specjalny otwór. Podłączenia do przepustnicy to błędne rozwiązanie. Tak samo powinieneś podłączyć regulator ciśnienia.



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » pn cze 27, 2016 20:38

Do Ecu mam podciśnienie z króćca do którego jest podpięte mfa. A Podciśnienie na regulator ciśnienia paliwa mam z króćca z tyłu przepustnicy, Więcej podciśnień nie trzeba. Co do ustawienia copotu wartosc początkowa to 500 ohm i potem regulacja na analizatorze spalin +/-100ohm mniej wiecej.



michal1420
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lip 13, 2016 14:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: michal1420 » śr lip 13, 2016 14:11

Witam kto podejmie się przeróbki mojego kr na digi i jaki całkowity koszt z częściami
Pozdrawiam



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » czw lip 21, 2016 15:02

koszt jest taki że lepiej kupić swap 2.0 ABF a ten silnik co masz sprzedac :)



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: KoguT » czw lip 21, 2016 21:36

radekb, a gdzie radość z dłubania? :bigok:
Nic tak nie cieszy jak wpompowanie nowego ducha w stare graty :hmm: .



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » pt lip 22, 2016 11:42

KoguT, w sumie masz trochę racji ale z finansowego i czasowego punktu widzenia niestety jest to nieopłacalne. Graty do digi są drogie i koszty wystrojenia jeszcze dochodzą zmiana programu pod 16v itp itd. Ja u siebie przerobiłem na digi I jestem zadowolony ale gdyby mi przyszło drugi raz to robić poszedł bym jednak na łatwizne :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości