Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: owies » śr lis 24, 2010 19:33

awo250 pisze:czy muszę podłączać kabel od zużycia paliwa ?
nie


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

unlimited1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz sty 23, 2011 18:42

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: unlimited1991 » wt maja 03, 2011 10:53

A ja mam śmieszniejsze pytania jeszcze.

Czy gdy zdobędę zegary z 1/2 FIS ew. FIS, to jeszcze fizycznie trzeba kupić komputer, czy jest on może już w zegarach zainstalowany i tylko przewody trzeba puścić od takiego? Ma w sobie tempomat? Oraz czy w nim da się ustawić język, chociaż angielski, czy może każdy fabrycznie miał tylko 1 (więc kupię z niemieckimi napisami to niemieckiego uczyć się będę musiał)? Oraz jeśli kupne zegary będą miały mniejszy przebieg, czy da się go powiększyć, by potem przy sprzedaży nie było że kombinowany (mogę nawet niech stracę do ASO żeby mi przekręcili w górę) ?



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: pekol » wt maja 03, 2011 12:19

unlimited1991, jezeli masz CAN to wystarczy ze kupisz same zegary z 1/2 fisa lub pelnego fisa, podlaczasz i wsio, jezeli ie masz CANa, to procz zegarow musisz kupic komputer ktory musisz przeprogramowac, dociagna kable i powinno dzialac :)
tak samo z przebiegiem, mozesz sobie mzienic na ile chcesz za pomoca vaga ;)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Diagi » wt maja 03, 2011 18:01

unlimited1991, ty akurat masz magistralę CAN sądząc po kodzie silnika. Musisz szukać zegarów gdzie w numerze jest 920 w środku i 6 na końcu, pół FIS lub pełny FIS, (pół FIS akurat mam taki który Ci przypasuje). Komputer pokładowy jest sam w sobie w zegarach już, tylko należy jeszcze założyć manetkę i podpiąć wiązkę pod nie. Przydałby sie również czujnik temperatury zewnętrznej wtedy jeżeli nie masz climatronica ani MFA (komputer w zegarku) obecnie. Tempomat to osobna sprawa, za tempomat odpowiedzialny jest sterownik silnika, tempomat również można w Twoim aucie założyć. Język menu na FISie można zmienić, przebieg można również ustawić dowolny.



misio5986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 21:59

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: misio5986 » ndz maja 15, 2011 13:32

Podepnę się pod temat...

Mam zamiar założyć w moim golfiku iv FIS. Jest to zwykła wersja basis z silnikiem alh.

Moje pytanie brzmi czy mogę do mojego starego licznika dołożyć fis tak żebym nie musiał kodować kluczy(z dwóch liczników złożyc jeden)

i drugie pytanie:

czy wystarczy że pociągnę tylko kable i będzie wszystko działało czy muszę jakiś komputer; sterownik założyć, albo coś uruchomić za pośrednictwem komputera?



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: owies » pn maja 16, 2011 20:27

misio5986 pisze:czy mogę do mojego starego licznika dołożyć fis tak żebym nie musiał kodować kluczy
nie, nie ma takiej możliwości. płytki liczników są zupełnie inne, to nie jest tak że jest jedna płyta główna z różnym wyposażeniem golas/mfa/pół fis/fis, no i jeszcze automat.
misio5986 pisze:czy wystarczy że pociągnę tylko kable i będzie wszystko działało
kable i manetka, nie zapomnij o niej.
tak, wszystko będzie działało.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Adek99 » czw lip 14, 2011 22:04

Panowie mój numer licznika to : 1J0 920 801E czyli mam immo2?? Mam rację?? I do tego can?? Jakbym chciał jakiegoś fisa to z jakimi numerami szukać licznika??
Proszę o pomoc!! PozdraVWiam!! :bigok: :bigok:



rof4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 04, 2011 08:38

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: rof4 » śr sie 17, 2011 13:24

Adek99, masz CAN i masz immo2, jak chcesz 1/2 FIS to np. kup takie - 1j0 920 826 C, a jak full FIS to np. takie - 1j0 920 846 C . Albo rarytas 1J5 zamiast 1j0 ... Szukaj tylko zegarów VDO bo są najlepsze do modyfikacji.

A ja mam inne pytanie do znawców bo właśnie zmieniłem moje zegary MotoMeter 1J0 920 805 G immo2 na 1J0 920 826 C immo3. Wszystko zakodowane, aktywowałem dodatkowe funkcje i auto śmiga ale nie mam sygnalizacji otwarcia tylnej klapy ani nie słychać alarmu dźwiękowego przy włączonych światłach i otwartych dzwiach kierowcy. Nie mam modułu komfortu i w zegarach oraz w sterowniku CAN jest błąd mówiący o braku komunikacji z modułem komfortu ... rozumiem że to jest przyczyną i ze nie da się tego obeść aby sygnalizacja dziękiem działała - tak ?



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: owies » śr sie 17, 2011 16:03

rof4 pisze:nie słychać alarmu dźwiękowego przy włączonych światłach i otwartych dzwiach kierowcy
Jeśli nei masz komfortu to nie jestem pewien czy to u ciebie ruszy, przekoduj bramkę CAN na tą samąwartosć. Usuń błędy i sprawdź.
rof4 pisze:nie mam sygnalizacji otwarcia tylnej klapy
Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.
Jest porada w faq na ten temat.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

rof4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 04, 2011 08:38

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: rof4 » śr sie 17, 2011 22:47

Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
owies pisze: Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.
Jest porada w faq na ten temat.
Dzięki już szukam.
Ostatnio zmieniony czw sie 18, 2011 07:50 przez rof4, łącznie zmieniany 1 raz.



rof4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 04, 2011 08:38

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: rof4 » śr sie 17, 2011 23:04

Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
owies pisze: Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.
Jest porada w faq na ten temat.
Dzięki już szukam.



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: owies » czw sie 18, 2011 10:05

rof4, mogą być, skalowanie prędkościomierza nie gra roli a sam pinout nie zmieniał się na tyle żeby jakieś istotne funkcje wprowadzać w błąd.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Adek99 » czw sie 18, 2011 17:55

rof4 pisze:Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
auto z grudnia 99r. model 2000
owies pisze:rof4, mogą być, skalowanie prędkościomierza nie gra roli a sam pinout nie zmieniał się na tyle żeby jakieś istotne funkcje wprowadzać w błąd.
czyli spokojnie takie zegary podejdą? nie będzie przekłamywało prędkości??



Bobek19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sie 23, 2011 17:28
Lokalizacja: Racibórz

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Bobek19 » ndz sie 28, 2011 13:53

Witam wszystkich speców. Jestem nowym użytkownikiem volkswagena bora 1.9 tdi 90km jak i tego forum. Siedzę już dwie godziny na waszym forum i się dużo do wiedziałem o golfie i borze jakie mają powiązania i w ogóle. Ale mianowicie to szukam jak zamontować mfa w moim mk4 bo go nie mam. Do wiedziałem się mniej więcej jak to się robi, ale z tego co czytam nie mam wejścia can! :-( itd. Głownie moje pytanie brzmi czy moglibyście mi powiedzieć jakie mam sobie zegary kupić i podzespoły, żeby mieć komputer pokładowy w moim borze. Mój numer licznika to 1J1 857 181 A. Rok auta niby 98 ale jak sprawdzałem w według waszego dekodera vin to jest rok 99. Dzięki z góry :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości