Strona 2 z 8

: sob gru 13, 2008 00:20
autor: andrew.zbyrko
vwolfi pisze:A jest w ogóle możliwość zmierzenia ciśnienia bez wyjmowania pompy?
jest możliwość, tylko trzeba się w specjalny trójnik zaopatrzeć :bajer:

: sob gru 13, 2008 00:28
autor: vwolfi
i jakiś zegar przeważnie. Domyślam się że trzeba śię podłączyc do przewodu od wtryska.

: sob gru 13, 2008 10:21
autor: andrew.zbyrko
i jakiś zegar przeważnie. Domyślam się że trzeba śię podłączyc do przewodu od wtryska.
nie, trzeba mierzyć za pompką małego ciśnienia, czyli za zaworkiem...

: sob gru 13, 2008 22:33
autor: Wojtek_GR
vwolfi pisze:Wojtek_GR z tego co zrozumiałem to na tej pompie nie masz zrobionego timming moda? A dzięki modowi który zaproponowałeś następuje zmiana w momencie kąta wtrysku, tak?
Na tej pompie, co na zdjęciu i na poprzedniej bez LDA, też nie miałem
timmingmoda.
Przy poprzedniej pozwoliłem sobie na przegięcie z "ŁUKI mod'em" o 1,5
mm, bo było to dwie-trzy godziny przed jej wymianą na nową - z LDA.
Po 1,5 mm - golf za...dalał jak opętany ponad 3500,
obecnej dodałem 0,4 z ostrożności, bo statyczny na ucho ustawiałem, po
dokładnych regulacjach zdam relację.

: wt gru 16, 2008 21:54
autor: m.s
Wojtek_GR, co do porady to :prayer:

zrobiłem 0,5 mm i testuje od 2 dni jest zmiana na + lepiej sie zbiera nawet na wyższych biegach
dziejo pisze:porada owszem jest ale gdyby to wszystko było potwierdzone hamownią to by było extra
no było by ale duzo porad niema :crazy:

: czw gru 18, 2008 00:51
autor: andrew.zbyrko
znalazłem troche info na temat na vw diesel.net
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... sc&start=0

a tu troche grubsza lektura:
http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... re&start=0

[ Dodano: 17 Gru 2008 23:54 ]
i tu jeszcze troche, ale w języku żabojadów, nie mam pojęcia co piszą ale są wykresy:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... c&start=15

: czw gru 18, 2008 16:38
autor: vwolfi
w tych tematach często powtarzane jest:

preasure in pump MUST be 43,5psi at 1000 rpm engine
preasure at 2000 rpm about 75,4 psi


czy to jest podane ciśnienie jakie powinno byc normalnie w pompie, czy po modzie? Bo ja za dobrze po angielsku nie szprecham.
I jak to jest że podpinają zegar przy dojściu paliwa do pompy?

Ciekawe że wszyscy tam mają pompy bez LDA.

: sob gru 20, 2008 00:21
autor: Adamm
moze ciut nie w temacie, ale na temat wbijania tego cuda, otoz w TDI tez to mozna zrobic,

tylko ze w TDI latwiej to sprawdzic bo wszytko wychodzi na vagu
a rozchodzi sie o to czy pompa jest nadal w stanie wyprzedzac kat

w TDI wchodzi sie w nastawy podstawowe i komp zadaje (przy starszych sterownikach) wartosc 17,4
niektore z aut do mnie przyjezdzajacych maja ledwie 5 - 6, po wbiciu tego zaworka wartosc rosnie (wbija sie az osiagnie 17,4) powyzej juz nie wskazuje i uwazam ze nie ma to sensu,

cala operacja powoduje powrot do fabrycznych wartosci, i mysle ze w starszych pompach efekt bedzie ten sam

aha i na koniec jeszcze jedno, w TDI na wskazania w tej grupie o ktorej pisalem wczesniej ma znaczenie jeszcze ustawienie kata wtrysku pompa, wiec najpierw to a potem wbijanie :)

: sob gru 20, 2008 01:24
autor: Tygryscb
A można to "wbijanie" jakoś przełożyć na silniki mTDI??
Nie do końca jestem pewien ale w silnikach z wtryskiem pośrednim kont jest przestawiany wolniej wiec jeśli za pomocą tego "wbijania" przyspieszymy tę operacje taka pompa np; od AAZ powinna lepiej współpracować z silnikiem DI??

Mylę się??

Tygryscb

: sob gru 20, 2008 01:39
autor: zaprzal
Tygryscb pisze:A można to "wbijanie" jakoś przełożyć na silniki mTDI??
tak, ale podobnie jak w przypadku TD bez mierzenia przesuniecia tloczka przyspieszacza bym sie za to nie zabieral...

: sob gru 20, 2008 10:18
autor: zaprzal
Tygryscb pisze:
zaprzal pisze: tak, ale podobnie jak w przypadku TD bez mierzenia przesuniecia tloczka przyspieszacza bym sie za to nie zabieral...
Co masz na myśli??
To co kolega Adamm napisal w poscie wyzej - czyli, ze w tdi efekty dzialan mlotkiem pieknie widac na vagu...
Natomiast w td lub mtdi bez pomiaru sie nie dowiesz o ile sie przyspiesza kąt. Poza tym jest jeszcze cos takiego jak twardosc tej sprezynki i z dokladnymi pomiarami daloby sie ustawic nie tylko o ile ale tez kiedy i przy jakim cisnieniu bedzie sie przyspieszal kąt.
Co do takiego stukania na oko to ja jestem na NIE :)

: sob gru 20, 2008 14:56
autor: vwolfi
żeby wbijac na oko, ta ja też mówie NIE, ale podłączyc zegar, obserwować, i zrobić to mądrze, jak najbardziej TAK

: śr gru 24, 2008 00:02
autor: Tygryscb
vwolfi pisze: podłączyć zegar, obserwować,.....TAK
Było by pięknie jak byś mógł rozwinąć tą myśl...

Dlaczego tak to drążę?? Jestem w trakcie (prawie już 5 mieś) dokręcania mTDI u siebie w busie, jak na razie jestem na etapie - bus lata żwawo, ładnie przyspiesza ale wiem, że to jeszcze nie to..

Pozdrawiam

TT

: śr gru 24, 2008 05:19
autor: Wojtek_GR
Napisałem temat "Mod ŁUKIEGO" pod wrażeniem wymiatania mojego 1V na
pompie bez LDA, która posiadała nastawy fabryczne 17 lat temu.

Teraz leczę się z pochopnego stukania młoteczkiem !

Na starej pompie (ori 1V, bez LDA) + ŁUKI 1,5mm efekt był
zarąbisty, bo pompa po wielu latach pracy pewnie straciła wewnętrzna
szczelność (zużyła się) i podniesienie ciśnienia wstępnego przywróciło
jej dawną sprawność, a przesadne stuk-puk mocno wyprzedziło
wtrysk, czego efektem było potężne kopniecie w zakresie 3500 - 4500 rpm.
Zmieniłem pompę na SB'kową, ustawioną na maszynie u pompiarza, a potem
wszystko zrobiłem na opak:
- kąt statyczny "na ucho", a że niebardzo jeździło
- pokręciłem wszystkimi dostępnymi śrubkami i stuknąłem w zaworek o
0,5 mm.
Dziś - wczoraj, poświęciłem wiele czasu, aby wrócić do "fabryki"
Zaworek - aby go odkręcić, musiałem dorobić klucz (zapomniałem zrobić
fotkę), bo sklepana rurka nie działała.

Trójnik - do pomiaru ciśnienia. Wykonany z króćca od starej pompy.
Obrazek

Obrazek

Manometr + miliony :-) złączek (trafił się z niestandardowym
przyłączem na G-1/2 zamiast ogólnie stosowanego 20x1,5 lub G-1/8)
Obrotomierz - zapożyczony, w zupełności wystarczy ten w zegarach, lecz
trzeba się nabiegać.

Cała instalka do regulacji ciśnienia wstępnego.
Obrazek

Dane serwisowe dla pompy silnika SB (numer pompy dopisze, a dla
innych pomp postaram się zdobyć i też dopiszę)

RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3

Tolerancja jest dość duża i dlatego wystarczy wskazanie obrotka na
desce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ustawiłem w środku zakresu, poskręcałem na dawce, LDA i obrotach,
na mniej/więcej fabrykę - NIE JEDZIE.
Po świętach kręcimy od nowa :-), ale tym razem "z głową"

ŁUKI Mod - warto wykonać, aby przywrócić zużytej pompie fabryczne
parametry - podkręcanie w fazie testów !

Macie jakiś pomysł/patent na pomiar przesunięcia pina od wyprzedzenia
dynamicznego ?