Strona 2 z 4

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: pt sie 31, 2012 20:07
autor: yykkes
Siliniki ATD zaczely wychodzic w koncowce roku 2002, byly montowane w wersjach na 2003 rok, silnik ATD ma jeden typ rolki i jest to bez hydrauliki. Najpierw byl AJM, pozniej nastepca ATD i dalej AXR i te oznaczenia sa wazne przy doborze rozrzadu jak i rowniez rok silnika. ATD jaki bys silnik nie wyciagnal, skoda audi czy vw jest taki sam. Te wszystkie dane sa w ETCE.

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: pt wrz 14, 2012 12:21
autor: mssg1
Piori a mógłbyś jeszcze napisać dokładnie na czym polega regulacja napięcia rolki napinającej, ale tak łopatologicznie abym mógł zrozumieć ? :grin: Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: pt wrz 14, 2012 19:43
autor: piori
yykkes, napisałem posta ze screenami z etki, ale chyba ktoś go nie zaakceptował i drugi raz mi sie nie chce szukać, poza tym etke mam tylko w pracy... W każdym razie w mojej etce ATD występuje od 98 roku, w obu wersjach rozrządu, dlatego tak pisałem, może w niej jest błąd.
mssg1, trzecia fotka z tego posta, trzeba kręcić napinaczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż ten trójkątny ząbek będzie centralnie w wycięciu blachy, która jest pod nim: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=5665956#p5665956" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: sob wrz 15, 2012 19:22
autor: mssg1
Już znalazłem 7 filmów o tym z USA dla Jetty :D Już kumam co i jak :D

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: sob wrz 29, 2012 19:09
autor: kosmos5
a na mam inne pytanko, czy nie da sie moze zastąpić w starszym ASZ hydreulicznego napinacza rolką mechaniczną ?? mocowanie jak w starym VP tylko sie napina na znaki na rolce i dokreca i po sprawie ??

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: śr lis 28, 2012 02:34
autor: KoJ@K
Jeśli występuje ten hydrauliczny napinacz, to czy jego wymiana jest konieczna przy każdej zmianie rozrządu ?

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: pt gru 21, 2012 13:34
autor: GreX0
Właśnie skończyłem wymianę rozrządu w arl wymieniałem według elsy tzn. kółko rozrządu ustawione na maks w prawo napinane z blokadami wszystko na nowych śrubach oe zestaw też oe Syncro angle jest na -1.1 i bardzo twardo startuje nie wiem czy przestawić?
Przed wymianą syncro było na 1.1 a poprzednia wymiana była robiona na malowane znaki omg.

Co do wspornika to najwięcej roboty było właśnie z nim wyjmowałem z wcześniejszym demontażem paska, rolek montaż z założonym paskiem , rolką napinającą poluzowaną z spinką w niej i bez małej rolki polecam montaż wspornika zacząć od dołu w pierwszej kolejności przełożyć element w który wchodzi długa śruba później przekręcić cały wspornik i przesunąć do góry nie dotykają paska później mała rolka , napinanie dużej z poluzowanymi śrubami kółka i na koniec przykręcenie wspornika.

Obrazek

harrygo zapomniał dodać że poduszkę trzeba ustawić
Ustawić wspornik silnika od strony silnika :
a = 14,0 mm
b = 10,0 mm: minimum 10,0 mm
Łby obu śrub -3- muszą zrównać
się z krawędzią C.

Obrazek

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: ndz gru 23, 2012 17:23
autor: DJ_Mouse
Właśnie jestem po wymianie rozrządu w moim ARL. Auto odzyskało troche na mocy (kąt synchronizacji był wczesniej dużo na plusie) teraz coś około 0.5 na minusie. Mam silnik z 2001 roku z napinaczem hydro, napiąłem napinacz na wiertełko czyli z luzem 4mm. Przekręciłem silnikiem, luz się zmniejszył to popuściłem napinacz i ustawiłem właściwie, później było już ok.

Natrafiłem na film, gdzie coprawda w AWX ale to ten sam rozrząd szczelina ta jest o wiele większa (widać gołym okiem) chyba nie powinno tak być?
Link: [youtube][/youtube]

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: ndz gru 23, 2012 22:21
autor: GreX0
Ten luz między hydro a rolką ma być: 4 ± 1 mm na zimnym silniku oczywiście bo tak się go ustawia.

Pdf wymiana rozrządu z hydro
http://download.hellshare.pl/vag/wymian ... /10605372/

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: pt sty 04, 2013 20:14
autor: KoJ@K
GreX0, widzę, że u Ciebie ten "wskaźnik" na napinaczu też nie jest idealnie w tej "szczelince".
Ja u siebie ustawiłem tak:
Obrazek
A po odpaleniu auta, ustawił się podobnie jak u Ciebie. To tak ma byc ? :chytry:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: ndz sty 06, 2013 18:07
autor: Badek01
Koledzy proszę o poradę w sprawie napinacza hydraulicznego który siedzi u mnie w passacie w silniku ATJ. Czy takie ustawienie jak na zdjęciu jest ok? Obrazek
Pozdrawiam.

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: śr sty 16, 2013 03:03
autor: GreX0
Stary rozrząd tak wyglądał znak już przesunięty ale ch... wie jak to było ustawione albo przy gaszeniu się przestawiło.
Obrazek

KoJ@K a robiłeś loga synchronizacji bo jak masz -2.8 to zdaję się przy hamowaniu silnikiem przesuwa się dalej na - a -3 to maksimum.

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: śr sty 16, 2013 15:58
autor: KoJ@K
Tak, robiłem i było właśnie -2.8. Podczas hamowania silnikiem synchro ulea przestawieniu ? :chytry: W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

: ndz gru 22, 2013 23:57
autor: marcin998
Kupiłem napinacz INA i zdziwił mnie fakt że w komplecie jest tylko nakrętka.
NIe ma szpilki. Czy powinna być w zestawie czy mam sobie ją dokupić, a może wogóle jej nie wymieniać?