Wymiana tylnych i przednich amorów MK3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Witam, dziś zabrałęm się za wymianę tylnych amorów. 3 godziny zajeło mi wymontowanie ich. Dodam że to był mój pierwszy raz i na doatek bydwie śruby mocujące amor w belce zapiekły mi się i mysiałem je potraktować kątówką a potem palnikiem
ale poszło. Tylko okazało się że muszę wymienić tależyki, więc dokończę dopiero jutro.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ja dzis wymienilem swoje tylne amortyzatory... Tradycyjnie juz przed robota podjechalem do wulkanizatora i pneumatykiem odkrecilem sruby trzymajace amor w belce (byly bardzo zapieczone)...
Co do samej wymiany to wszystko poza wpakowaniem zlozonego amora na swoje miejsce jest latwiejsze niz na przodzie... Mlotek i dwa klucze 17 wystarcza na cala robote![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co do samej wymiany to wszystko poza wpakowaniem zlozonego amora na swoje miejsce jest latwiejsze niz na przodzie... Mlotek i dwa klucze 17 wystarcza na cala robote
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://www.drill.boo.pl/zdjecia/dol.jpg)
właśnie mam wielki problem ze śrubą trzymającą amortyzator w belce ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
nakrętka w samej belce odkręciła się bez problemu, ale sama śróba nie chce wyleźć !!!
kręci się w lewo lub prawo do pewnego momentu ale sprężynje... jak na gumie
podejrzewam więc że skleiła się z tuleją metalowogumową w samym amortyzatorze...
wybijanie przez brechę albo klin nic nie daje bo sie uchwyt w belce zniekształca i nic poza tym...
może macie jakiś prawdzony sposób... bo mnie zaraz coś porazi przy tej robocie !!!
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 09:49 ]
dodam tylko że zależy mi aby nie niszczyć ammo bo w planie była tylko wymiana spręzyn !!
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
nakrętka w samej belce odkręciła się bez problemu, ale sama śróba nie chce wyleźć !!!
kręci się w lewo lub prawo do pewnego momentu ale sprężynje... jak na gumie
podejrzewam więc że skleiła się z tuleją metalowogumową w samym amortyzatorze...
wybijanie przez brechę albo klin nic nie daje bo sie uchwyt w belce zniekształca i nic poza tym...
może macie jakiś prawdzony sposób... bo mnie zaraz coś porazi przy tej robocie !!!
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 09:49 ]
dodam tylko że zależy mi aby nie niszczyć ammo bo w planie była tylko wymiana spręzyn !!
'Goobie'
jesli odkreciles nakretke od wewnatrznej strony to juz z gorki... teraz ta sruba nie powinna sie juz na niczym trzymac... posmaruj wd40 i siluj sie... jesli leb sie obraca to trzyma ja pewnie guma w przelocie amortyzatora... moze ugnij troche wachacz... jesli nie to odkrec gorne mocowanie i uderzaj lekko z gory (lekko poniewaz chcesz jeszcze uzyc tego amora
) a dolne mocowanie samo sie rozrusza...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://www.drill.boo.pl/zdjecia/dol.jpg)
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
chodzi mi o te ostatnią śrubę która trzyma amora w nadwoziu i pod którą są te gumy. Czy te gumy się nie zgniotą i popękają jak bedę na max dokręcał? Sorki że tak się szczegółów czepiam ale u siebie z przodu zauważyłem że jeszcze mogę troche podokręcać te śruby od 2 do 3 obrotów
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 22:40 przez sylwekzyla, łącznie zmieniany 1 raz.
ani jedna sruba - czy to z przodu, czy tez z tylu - nie dotyka tych gumowych poduszek... sa tam roznego rodzaju blaszki, tulejki, podkladki etc tak ze nie ma problemu... poza tym jesli nie bedziesz mial imbusa + oczkowego gietego to i tak nie dasz rady dokrecic maksymalnie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 06:26 przez drill, łącznie zmieniany 1 raz.
![Obrazek](http://www.drill.boo.pl/zdjecia/dol.jpg)
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Podsumowując.
-cowboy pokazał solucje wymiany przodu w wersji po 08.94 czyli poduszka z odseparowanym łozyskiem (klucz 21)
w wersji do 08.94 jest jak w mk2, czyli duza poduszka i nakretka z wcieciami (specjalny klucz lub samoróbka z nasadkowego)
-przod mozna sciagać sciagaczem by nam zebów nie wybiło lub ostroznie rozkrecać na ziemi trzymając stopą , jezeli bedziemy spowrotem zakladac seryjną sprezyne to bedą potrzebne sciagacze do sprezyn , jezeli sportową to sie naciagnie bez sciagaczy
-tył , nie bedą potrzebne scigacze do sprezyn czy to seryjna czy sportowa
-tył, jes taki sam 92-97r
-cowboy pokazał solucje wymiany przodu w wersji po 08.94 czyli poduszka z odseparowanym łozyskiem (klucz 21)
w wersji do 08.94 jest jak w mk2, czyli duza poduszka i nakretka z wcieciami (specjalny klucz lub samoróbka z nasadkowego)
-przod mozna sciagać sciagaczem by nam zebów nie wybiło lub ostroznie rozkrecać na ziemi trzymając stopą , jezeli bedziemy spowrotem zakladac seryjną sprezyne to bedą potrzebne sciagacze do sprezyn , jezeli sportową to sie naciagnie bez sciagaczy
-tył , nie bedą potrzebne scigacze do sprezyn czy to seryjna czy sportowa
-tył, jes taki sam 92-97r
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 15:48 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzegorz8319
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz paź 21, 2007 08:47
- Lokalizacja: Wrocław/OstróVW WLKP
- Kontakt:
W sobote wymieniłem swoje amorki z tyłu w MK2 okazało sie to być banalnie proste dzięki za pomoc chłopaki bardzo mi pomogliście teraz zabieram sie za przód tylko potem musiał bym geometrie zrobić. ale jeszcze nie wiem gdzie ![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Golf Mk2 1.3 NZ na dobry początek - do sprzedania.
Golf Mk4 1.6 BCB Q-line kolejny nabytek
Passat B6 2.0 TDI BMP Comfortline
Poszukuje Golfa Mk1 w stanie dobrym!
Golf Mk4 1.6 BCB Q-line kolejny nabytek
Passat B6 2.0 TDI BMP Comfortline
Poszukuje Golfa Mk1 w stanie dobrym!
porada świetna
dla uzupełnienia można prosic jakiś spis narzędzi (przód/tył)
czy z tyłu wystarczy zwykła 17 ? czy w którymś momencie musi być taka "odgięta" ?
a co z przodem bo wiem że ta 21 musi być "odgięta" + specjalny kluczyk z "wąsikami", ale co ponadto ? 18 ? 19 ? i jeszcze pytanie do "majstrów" czy zdarza się że w mk2 (pewnie starszych niż któryś rocznik) może być nie 21 a 22 ?
i jeszcze
czy któreś śrubki/nakrętki należy OBOWIĄZKOWO zmieniać ? czy raczej na zasadzie zdrowego rozsądku ? chodzi mi o te przy Macpersonie na dole i ewentuanie wszelkie inne
z góry dzięki
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
dla uzupełnienia można prosic jakiś spis narzędzi (przód/tył)
czy z tyłu wystarczy zwykła 17 ? czy w którymś momencie musi być taka "odgięta" ?
a co z przodem bo wiem że ta 21 musi być "odgięta" + specjalny kluczyk z "wąsikami", ale co ponadto ? 18 ? 19 ? i jeszcze pytanie do "majstrów" czy zdarza się że w mk2 (pewnie starszych niż któryś rocznik) może być nie 21 a 22 ?
i jeszcze
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
z góry dzięki
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 13:32 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości