Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: norek111 » pt mar 16, 2012 11:20

Powie ktoś jak powinien działać ten zaworek od gruchy turbo w AHU,mam problemy z mocą silnika,zaworek cyka jak podpinam zasilanie .


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » ndz kwie 08, 2012 10:03

u mnie cykał a nie chodziło turbo tak jak trzeba, jak zregenerowałem go to nie cyka ale Turbo ładnie świszczy :bigok: , nie ma zasady że jak cyka to chodzi , jak nie cyka to jest coś nie tak



Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Aivars » ndz kwie 08, 2012 12:23

Panowie mam pytanie- Czy mial ktos sytuacje, ze zaworek tak jakby 'rezonuje'? Im wieksze obroty silnika, gdy sie jedzie, tym czestsze to 'rezonowanie' silnika, tak srednio co 1-2 sekundy. Ciezko to okreslic i dokladnie opisac. Jak np jade sobie spokojnie na 5tym biegu, 2tys obrotow to co jakies 1-2sekundy z silnika dochodzi takie rzezenie krotkie, po czym ustaje i za ok 2 sek znowu sie pojawia. Jest to bardzo denerwujace. Na wolnych obrotach z odpalonym silnikiem jedyne co moglem stwierdzic to to, ze tak sie zachowuje zaworek n75. Po prostu co ok 2sekundy to cykanie zaworka jest bardziej intensywne, potem milknie, i znow sie pojawia. Jest to zdecydowanie mniej slyszalne na wolnych obrotach niz jak sie jedzie. Przynajmniej tak mi sie wydaje, ze to zaworek, jednak pewnosci 100% nie mam. Jak odlaczylem zaworek to wtedy na wolnych obr wszystko chodzi rowno. Autko po wymianie rozrzadu, wszelkich paskow i rolek itp itd. Od paru miesiecy tak sie dzieje. Mial ktos podobny problem? Dodam, ze sprawdzalem zaworek 'na sucho' i nie wydaje mi sie, by tloczek w srodku chodzil prowidlowo. Jednak autko ladnie przyspiesza na kazdym biegu do 4tys, nie przechodzi w tryb awaryjny, odpala od strzala, nie dymi, spalanie w normie. Czy ktos moze mi pomoc? :) Z gory dziekuje!


ain't low enough.

Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Aivars » ndz kwie 08, 2012 12:25

Zapomnialem dodac- pacjent to mk3 z silnikiem 1z :)


ain't low enough.

raziel2310
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:03
Lokalizacja: Białobiel

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: raziel2310 » wt maja 01, 2012 11:35

wyczyściłem czujnik N75 ponieważ przy 120/h samochód łapał notlauf. Po przeczyszczeniu teraz przy prędkości 140km/h dzieje się notlauf. Byłem u znajomego, podpiąłem się pod VAG w wersji 4.9 ale nie wiem jak tam z czytać logi, jakieś dziwne numerki wychodziły itp, mam jakiś plik, ale nie wiem do czego to jest, prosiłbym o pomoc w tej sprawie, coś czuję, że będzie trzeba dobrać się do turbiny jak tak



dudi_silesia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:12
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: dudi_silesia » sob maja 26, 2012 14:35

Możesz mieć uszkodzoną membranę w gruszce przy turbinie (zawór odchylający łopatki w VNT) - reanimowałem n75 w/w sposobem i wszystko wróciło do normy ale kilka miesięcy później silnik zaczął łapać laufty, aż stracił moc. Wymieniłem gruszkę, wyczyściłem zmienną geometrię i wszystko hula :bigok:


PozdraVWiam
Dudi

davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: davidov26 » ndz lip 22, 2012 17:58

witam
na poczatek napisze ,ze zarabisty material o n75,wyczyscilem moj i 2 dni bylo bardzo dobrze .auto odrzylo ,potem pojechalem wymienic wezyk ten co idzie od n75 do turbiny i w drodze powrotnej po odpowiednim rodgrzaniu auta dusilem go maksem az pod czerone pole prawie i zonk znowu zlapal notlauf . a dzis wlasnie przed chwila jak wrocilem cos mi stukalo pod mach i jak ja otworzylem to wlasnie zworek n75 wydawal ten dzwiek i nie wiem co jest grane jak go dotknalkem i przytrzymalem to przestal na zapalonym silniku takze nie wiem moz ejakies sygestie .zastanawiam sie czy dobrze go zlozylem ale co tam do skladania wielce bylo ,ja nawet tej blaszki nie rozcialem tylko ja delikatnie podwazylem no i skleilem super glu ale moze lapie gdzies lewe powietrze i to powoduje ,ze ten cylinderek w srodku sie ruszal i uderzal i dlatego taki dziwny dzwiek .
bede wdzieczny za jakies sugestie .



Awatar użytkownika
mariusz514
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt maja 05, 2009 12:18
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: mariusz514 » pt lip 27, 2012 10:40

kolego jak masz możliwość to pożyć od kogoś zaworek,i zobaczysz co będzie się działo, jeśli chodzi o zaworek w silnikach 1 z to polecam wymienić sprężynkę ( ja dałem od długopisu) a następnie docisnąłem fest blaszki a później żeby wszystko było szczelne na około dałem porządny klej . Na drugi dzień założyłem , nowe opaski dałem na przewody żeby szczelne przewody były i samochód dostał nowe życie :bigok: ,no i sprawdź czy dobrze przewody podłączyłeś, a jak było wcześniej przed reanimacją zaworka???



davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: davidov26 » sob lip 28, 2012 10:23

Siema
Dzięki za odzew mariusz514
No więc przed reanimacja juz od jakiś kilkunastu dni łapał mi notlauf więc zacząłem szukać sposobów i po wyczyszczeniu leon odżył az bylem w szoku no i po 2 dniach pojechałem do gościa od vaga u którego bylem wcześniej i powiedział ze warto czasem wymienić wezyk ten co idzie od n75 do turbiny no i mi wymienił i jak od niego wracałem to historia sie powtórzyła. Dodam ze psj nie uprawiam, jeżdżę w mieście ale w kazdym miejscu gdzie mogę przecisnąć to cisne jak wiem ze. na autostrade nie pojadę przez jakiś czas także dziwne to co sie dzieje ale na to wygląda ze to turbo.W ostatnia niedzielę sie nudzilem to wyjalem egr i te dwa 2 czarne grube węże i to umylem ale planuje jak wezmę urlop wyjac wszystko po koleii łącznie z kolektorem i wyczyścić moze n75 wyjme jeszcze raz i tez wyczyszcze i powymieniam tez wszystkie wezyki ten co do turbiny idzie tez bo gosc założył taki mi sie wydaje cienki i bez oplotu a jak juz jest bez oplotu to chyba powinien byc sztywniejszy .
Czym najlepiej to myć bo nie mogę w anglii znaleść nigdzie benzyny ekstracyjnej?
Dzięki pozdro



grebound
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 10, 2012 02:18

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: grebound » śr paź 10, 2012 12:48

Witam, miałem problem notlaufa i ogólnego spadku mocy.. wymieniłem wężyki i n75 i dalej nic. Oglądając schematy zwróciłem uwagę na zawór zwrotny N75, nr 8 na schemacie. Na oko wygląda ok ale w środku mocno zapchane.. WD40 cieniutki gwoździk i sprężone powietrze i po problemie ani notlaufa ani muła na 3,4 czy 5 biegu.
ObrazekObrazek
opis do schematu:
Silniki z kodem literowym AHF i ALH
1 – zawór magnetyczny N75 ograniczania ładowania,
2 – do zaworu N18 powrotu spalin,
3 – do filtra powietrza,
4 – zasobnik podciśnienia,
5 – siłownik zaworu regulacyjnego ciśnienia ładowania,
6 – turbosprężarka,
7 – do zaworu przełączającego N239 klapy rury
ssącej,
8 – zawór zwrotny N75, biała częśćw skazuje zawór
magnetyczny ograniczania ciśnienia ładowania

Po miesiącu usterka wróciła, i czynność powtórzyłem ale wydaje się to na krótką metę, więc pewnie trzeba kupić nowy zaworek zwrotny:/



telo777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 04, 2008 21:59
Lokalizacja: Międzrzecz

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: telo777 » ndz gru 09, 2012 16:27

Panowie mam nadzieję, że ktoś mi pomoże ;p Na samym początku widzimy zdjęcie zaworu n75 (czarny z srebrną główką) potem ktoś pisze, że ma inny zawór n75 taki w złotej obudowie. Ja mam silnik 1.9 TDi 90 koni o oznaczeniu ALE i mam oba te zawory. Również mam problem z pracą turbiny która czasami przechodzi w tryb awaryjny. Teraz moje pytanie. Czy to normalne, że mam oba te zawory? Który wymienić aby naprawić usterkę? Ten czarny mam połączony wężykami z tym złotym oraz jeden idzie do silnika od góry do takiej płaskiej kopuły. W razie czego telo@onet.eu lub gg:6843654 . Chciałbym to jutro naprawić tylko muszę wiedzieć co zamówić . Pozrawiam!



Maksiooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 28, 2013 22:15

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: Maksiooo » czw lut 28, 2013 22:32

Witam,

Na wstępie dzięki za ten poradnik. Pomógł mojej maszynie, jednak po ok. 200-300 przejechanych kilometrach znowu auto wchodzi w tryb awaryjny podczas przekraczania ok. 3tyś obrotów.
Odnośnie reanimacji mała uwaga do wszystkich: bardzo łatwo jest ułamać jedną z wychodzących rurek na spodzie zaworka (Obrazek

Uploaded with ImageShack.us)

ja ułamałem ją praktycznie przy samym zaworku, tak, że nie było jak nasunąć wężyka, jednak trochę pokleiłem, pokombinowałem, złożyłem i auto jeździło pięknie, no ale jak napisałem wyżej, ten okres już minął :?

Teraz moje pytanie: podobno da radę samemu spróbować rozruszać jakąś gruszką przy turbinie itd. itd. - czy istnieje gdzieś dobrze opisany foto-poradnik ? ja szczerze mówiąc, nie wiem nawet gdzie mam turbo u siebie... silnik 1.9tdi AFN 110km (golf 3 rok 1997)

BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA PODPOWIEDŹ !



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: italiano_83 » wt mar 05, 2013 23:02

Maksiooo pisze:Teraz moje pytanie: podobno da radę samemu spróbować rozruszać jakąś gruszką przy turbinie itd. itd. - czy istnieje gdzieś dobrze opisany foto-poradnik ? ja szczerze mówiąc, nie wiem nawet gdzie mam turbo u siebie... silnik 1.9tdi AFN 110km (golf 3 rok 1997)
W temacie o notlaufie w dziale silników diesla wrzucałem zdjęcie i opis w dziale diagnostyka też kilkanaście razy.

Notlauf to w 90% przyczyna zacinającej się zmiennej geometrii kierownic, 10% to wężyki, gruszka przy turbo- actuator.

Ja też postanowiłem otworzyć mój zawór n75, a więc postanowiłem, że nie będę przecinał kołnierza który spaja górną i dolną część zaworu, więc przy pomocy małego wkrętaka płaskiego od dołu powoli i systematycznie go rozginałem, aż udało się go ściągnąć z obudowy zaworu i rozdzielić go na dwie części.
Jak kolega wyżej wspomniał, trzeba bardzo uważać na krócice podczas tej czynności, jeden niewłaściwy ruch i mamy problem.
Po rozdzieleniu n75 - wyglądał czysto, gumowa uszczelka praktycznie nie nosiła żadnych śladów zabrudzenia czy zużycia.
Za to nieco inaczej sytuacja miała się z sworzniem który pracuje w środku zaworu, na jego górnej części tuż przy grzybku w którym znajduje się zworek było widać ślady przytarcia i mikro ryski kiedy spojrzało się pod światło, wzdłuż sworznia też było widać malutkie ryski. Po ściągnięciu uszczelki poruszałem sworzniem w zaworze, było można wyczuć niewielkie "przycięcia" ocieranie. Potraktowałem więc ten sworzeń pastą polerską do lakieru drobnoziarnistą- wypolerowałem go i przemyłem spirytusem technicznym, tak samo jak środek cewki zaworu n75 .
I teraz moje najważniejsze spostrzeżenie, najbardziej zabrudzoną częścią tej układanki był, malutki zaworek umieszczony na szczycie sworznia, w środku ma sprężynkę i tłoczek - nie wiem z czego jest on wykonany, ale odnoszę nieodparte wrażenie, że to jakieś tworzywo sztuczne.
Do czyszczenia użyłem patyczka za watą i na początek Wd-40 delikatnie wciskając tłoczek i obracają patyczek powoli czyściłem zaworek, sporo tam czarnego brudu. Po wd-40 na watę zaaplikowałem spirytus techniczny i ponownie przeczyściłem zaworek i tak kilkakrotnie, aż wata przestała się brudzić.
Ten zaworek uda się wyczyścić na błysk, ale jestem więcej jak pewien, że tłoczek znajdujący się w nim, jest już częściowo zużyty- wytarty i nie trzyma już tak szczelnie jak nowy a to w połączeniu z brudem powoduje brak "dołu" podczas przyspieszania i opóźnioną reakcję na gaz.
Po wszystkim zaworek należy wysuszyć dokładnie - stosowanie wd-40 nie jest moim zdaniem konieczne, zastosowane materiały pozwalają na to, aby zaworek pracował poprawnie na "sucho", zostaje założenie kołnierza i ponownie jego zaciśniecie, stopniowo raz z jednej raz z drugiej strony, aby nacisk rozłożył się równomiernie na całej powierzchni. Rożnica po czyszczeniu jest odczuwalna, szkoda, że nie mam nowego n75 na podmianę, bo sam jestem ciekawy czy da się jeszcze coś poprawić czy już nie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

vwtdi90

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: vwtdi90 » sob mar 30, 2013 17:02

Witam mam pytanie podłączyłem probówkę do wtyczki od zaworu n75 gdzie jest plus i probówką się świeciła ,i odwrotnie minus na wtyczce i plus do akumulatora probówka lekko się zapaliła czy tak powinno być ? Czy komputer steruje napięciem ?Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości