Strona 16 z 23

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: śr maja 09, 2012 17:10
autor: michalqqr
berys83 pisze:i mam jeszce 3 dwu pinowe wtyczki pod regulacja nawieu nie wpiete do niczego
pewnie gniazda diagnostyczne? czarna i biała ?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pt maja 25, 2012 19:03
autor: kurzi5
Temat wałkowany wielokrotnie. Jestem teraz na etapie "analizy" instalacji i czy ktoś mógłby mi wskazać do czego są te dwie nie opisane wtyczki na załączonym przeze mnie zdjęciu?

Obrazek

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz maja 27, 2012 16:08
autor: kuba_p
kurzi5 pisze:Jestem teraz na etapie "analizy" instalacji
Czerwona - plus
Żółta - krańcówki
Biała - podgrzewanie luster
Szara - podświetlanie przycisków
Zielona - plus po zapłonie

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz maja 27, 2012 21:10
autor: michalqqr
kuba_p pisze:Czerwona - plus
Żółta - krańcówki
Biała - podgrzewanie luster
Szara - podświetlanie przycisków
Zielona - plus po zapłonie
chyba nie bardzo :D
czerwona - ok
żółta - tego nie wiem nie przypominam sobie
biała - krańcówki
szara - ok
zielona - ok

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pn maja 28, 2012 00:12
autor: kurzi5
Żółta wtyczka już odpada - zielony przewód z żóltym paskiem (albo na odwrót) leci do wtyczki przy pompce centralnego. Przeczytałem to w tym (!) temacie i sprawdziłem - zgadza się.

Coś mi tu nie pasuje - po południu rozłożę instalację w garażu jeszcze raz i z multimetrem posprawdzam, gdzie co leci.

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pn cze 18, 2012 22:25
autor: killah
cześć

problem 1

podpinam się pod temat. odpowiedzi na moje pytanie nie było w temacie. Instaluję u siebie el szyby. Chodzi o to że w nowej wiązce drzwi kierowcy jest dodatkowa wtyczka raczej związana z centralnym zamkiem. Pytam no na pewno każdy kto zakładał szyby miał z nią doczynienia.

zerwałem okleinę z drzwi i nie znalazłem takiej wtyczki w starej wiązce jaka jest w nowej wiązce drzwi kierowcy:
Kable czerwony-zielony oraz czerwono-szary.

czerwono-szary idzie od razu do złączki w słupku a czerwono-zielony idzie łączy się z kablem czerwono-białym który idzie do kostki 4 pinowej do zamka w drzwiach. Nie mam wgl kostki 4 pinowej na schemacie centralnego zamka więc nie wiem co to za 2 pinowa kostka także.

Obrazek

////
problem 2

pytanie związane z montażem wiązki. Czy zdejmowanie dechy to konieczność? Michałqr pisał że można bez tego ale nie opisał dokładnie jak to zrobić. Można jakieś szczegóły którędy puścić kabelki?

////

pytanie 3

ktoś pisał że ma centralny na pilota podłączony do ori centralnego zamka i że przy otwieraniu auta z pilota wszystkie szyby mu idą do dołu. nie otrzymał odp. Ja też mam centralny na pilota wpięty w ori zamek. Więc pewnie też będę miał ten problem. Jest na to jakieś obejście?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pn cze 18, 2012 23:57
autor: michalqqr
killah pisze:podpinam się pod temat. odpowiedzi na moje pytanie nie było w temacie. Instaluję u siebie el szyby. Chodzi o to że w nowej wiązce drzwi kierowcy jest dodatkowa wtyczka raczej związana z centralnym zamkiem. Pytam no na pewno każdy kto zakładał szyby miał z nią doczynienia.

zerwałem okleinę z drzwi i nie znalazłem takiej wtyczki w starej wiązce jaka jest w nowej wiązce drzwi kierowcy:
Kable czerwony-zielony oraz czerwono-szary.

czerwono-szary idzie od razu do złączki w słupku a czerwono-zielony idzie łączy się z kablem czerwono-białym który idzie do kostki 4 pinowej do zamka w drzwiach. Nie mam wgl kostki 4 pinowej na schemacie centralnego zamka więc nie wiem co to za 2 pinowa kostka także.
wygląda to na kostkę od diody
killah pisze:pytanie związane z montażem wiązki. Czy zdejmowanie dechy to konieczność? Michałqr pisał że można bez tego ale nie opisał dokładnie jak to zrobić. Można jakieś szczegóły którędy puścić kabelki?
jak porozbierasz wszystkie plastiki to będziesz widział mocowania to będziesz wiedział jak się powpinać
killah pisze:ktoś pisał że ma centralny na pilota podłączony do ori centralnego zamka i że przy otwieraniu auta z pilota wszystkie szyby mu idą do dołu. nie otrzymał odp. Ja też mam centralny na pilota wpięty w ori zamek. Więc pewnie też będę miał ten problem. Jest na to jakieś obejście?
nie koniecznie będziesz tak miał podłącz później sprawdź, tutaj rozchodzi się o długość impulsu

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: pt cze 22, 2012 09:58
autor: killah
mam chyba ostatnie pytanie. Kabel od +12 ze zapłonu wg schematów jest poprzedzony bezpiecznikiem. Czy mam dokładać jakiś bezpiecznik do wiązki? czy to w skrzynce bezpieczników napięcie idzie na ten kabel przez jakiś bezpiecznik i nic nie trza ruszać?

+12 stały czerwono-żółty to wiadomo że ma bezpiecznik w wiązce.

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: sob cze 23, 2012 18:00
autor: killah
panowie podłączyłem wszystko i działa ale tak połowicznie

przełącznikiem od strony kierowcy mogę sterować obiema szybami, opuszczać i podnosić - wszystko git.
przełącznik od strony pasażera nie daje znaków życia

sprawdzałem miernikiem jakie jest napięcie po podłączeniu wszystkiego między pinami 4 a 5.

- jak nie ruszam przyciskiem to jest 5-6 v
- jak daję w dól to jest 0 v (albo 12 nie pamiętam)
- jak daję w górę to jest 12 (albo 0 nie pamiętam)

włącznik kierowcy działa też na tej zasadzie bo sprawdzałem i działa sterowanie szyby pasażera.

Sorry ale ja nie rozumiem co jest nie tak. Na mój rozum to nie łączy coś co idzie bezpośrednio z mojego włącznika do silnika kierowcy. Ale przecież sterowanie odbywa się tylko przez kabel z pinu nr 5 kostki włącznika świateł - albo jest 12 v albo 0 albo 5-6v (spoczynek)

////

jeśli ma to znaczenie to dodam że domykanie z kluczyka działa na każdej ze stron.

///

kolejna edycja:

dodaję mój pomysł na rozwiązanie sprawy:

Obrazek

zauważyłem że z włącznika drzwi kierowcy sygnał otwierania/zamykania idzie na pin 11 w kostce silnika drzwi pasażera a z przełącznika pasażera sygnał o/z idzie pinem nr 3 do tego silnika.

Więc są 2 ścieżki. Od razu zaznaczam że kabel idący u mnie z pinu nr 3 silnika pasażera nie jest przerwany i dochodzi do włącznika w drzwiach pasażera. Również po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie 6v. Jakby był przerwany to by nie było tam prądu. Dlaczego więc nie działa? Jakaś awaria w sterowniku? Czy mój pomysł ma szansę zadziałać?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: sob cze 23, 2012 23:08
autor: michalqqr
killah pisze:Na mój rozum to nie łączy coś co idzie bezpośrednio z mojego włącznika do silnika kierowcy. Ale przecież sterowanie odbywa się tylko przez kabel z pinu nr 5 kostki włącznika świateł - albo jest 12 v albo 0 albo 5-6v (spoczynek)
nie rozumiem?
sterując z przycisku od pasażera sterujesz tylko drzwiami pasażera
przycisk z drzwi kierowcy steruje na 11 pinie, a z drzwi pasażera na 3 pinie silniczka
sprawdź czy masz masę na 6 pinie silniczka

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz cze 24, 2012 10:24
autor: kurzi5
A ja mam jeszcze pytanie, którędy dokładnie trzeba puścić wiązkę przy desce rozdzielczej? Ona ma iść przy samej ścianie grodziowej czy jakoś inaczej?

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz cze 24, 2012 12:05
autor: killah
sprawdzę chociaż szanse że mi się uda naprawić to w środku są małe. Wolę chyba już kupić nowy moduł albo naprawić swoim sposobem bo nie umiem naprawiać takich mechanizmów.

Potrzebuję odp na pytanie - czy jakbym kupił silniczek z tyłu to będzie pasował do przodu? strony mają znaczenie? Bo na allegro chodzą po 5 dych mechanizmy elektryczne na tył i tylko silniczek by wyjął i przełożyć.

////////////


problem rozwiązany. Problem był w kostce silniczka - 1 bolec był wygięty i nie było styku. Wyprostowanie bolca naprawiło sprawę.

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: sob sie 04, 2012 21:29
autor: berys83
znowu Ja wiązki sa wsio jest podpinam aby sprawdzić,( końcówki takie jak na zdjęciu u
kurzi5 kapkę wcześniej) podpinam je w skrzyneczkę( taka jak na dużym zdjeciumaestropl, z 8 strony postu )zielona w zielona bialy w biala zółta w zółta szara w szara plus tam gdzie trzeba minus w słoneczko na słupku i teraz zonk.
Podnośnik reaguje owszem ale gdy podniesie szybę do góry zaraz po puszczeniu przycisku jedzie w dol, silniczek sie strasznie grzeje ,teraz pytanie o co kaman źle podpięte kolorki cos uwalone czy muszą byc podpięte wszystkie siłowniki (sprawdzałem na jednym lewym z przodu)

Montaż oryginalnych podnośników szyb MK3

: ndz sie 05, 2012 13:48
autor: berys83
Dziś przeczytałem wsio od nowa podłączyłem jak ma być wszystkie 4 podnośniki i prawa strona działa ok przód cacy tył skokowo ale podnosi i opuszcza
natomiast lewa tak jak wcześniej,przod i tyl podnoszę po czym zjazd na dol samoczynnie . Zauważyłem tez ze lewa przednia wtyczka ma tylko 8 kabli zamiast 10 i wygląda jakby tak miało byc bo nic nie jest uciente a otworki na kable we wtyczce są zaślepione .