Strona 3 z 5

: wt kwie 01, 2008 22:20
autor: jaszczur
Qui, bedzie pasował :bigok:

: śr kwie 02, 2008 07:32
autor: Quintus
Cieszę się, bo w warsztacie zaśpiewali mi 186 za samą część, tej firmy kupiłem za 146, a kojarzyło mi się że ktoś na forum zakładał:) jadę dziś robić, bo klekoce trochę ponad miarę, po dociśnięciu ramienia z rolką paluchem ucisza się, czyli pewnie to to:)

: czw lip 17, 2008 21:22
autor: gaceqq
damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza :?:

[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.

: pt lip 18, 2008 23:20
autor: Goofi
gaceqq pisze:
damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza :?:

[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.
Jest pare na allegro
http://moto.allegro.pl/item401556038_ro ... od_ss.html
http://moto.allegro.pl/item399281241_ro ... 9_tdi.html
http://moto.allegro.pl/item394802297_ro ... erman.html



Dla zainteresowanych tulejami

Trudno je znalezc, ale sa na allegro, polecam sprzedawce, sam je u niego kupowalem
http://moto.allegro.pl/item396162883_tu ... _seat.html
koszt maly a przy wymianie innych elementow napinacza warto wymienic tez tuleje, tylko roboty troche sporo bo trzeba wyjac lape ;)

: ndz wrz 28, 2008 15:48
autor: pelacha
za napinacz dalem 92 zl na allegro jest tego duzo :) i ceny rozne ale wszystkie w granicach 100 zl plus koszty wysylki

: ndz wrz 28, 2008 17:22
autor: jaszczur
pelacha pisze:za napinacz dalem 92 zl na allegro
porządny napinacz to wydatek ok 150 do 200 zł skf lub rouville tylko te 2 wchodzę w grę

: ndz cze 07, 2009 11:36
autor: GRIZLI
U W A G A !!!!!! P R Z E S T R O G A !!!!!!

Przy wymianie napinacza paska wieleorowkowego na model aluminiowy -2 częściowy, NALEŻY koniecznie zwrócić uwagę, na ułożenie przewodu elektrozaworu N108. Jeśli orginalnie był zamontowany napinacz czarny -1 częsciowy, kłopoty z zaworem będą na 100%. Przewód od N108 opiera się na drgającym napinaczu. W niedługim czasie dochodzi do jego przetarcia i kłopotów. N108 jest bardzo ciężko dostać i kosztuje niemałe pieniążki (nowy 700 zł). Poza tym, dojście do niego jest bardzo utrudnione, czeka Was sporo pracy. Od wczoraj posiadam nowy N108 po takiej przygodzie. Przy okazji, zaglądnąłem w warsztacie do Passata (niedawno po wymianie napinacza) oraz Golfa. W obu, przewód od N108 był już na wykończeniu -tak więc to nie przypadek.

: śr lip 29, 2009 22:17
autor: cyno
Witam koledzy.

W jaki sposób poznać ze napinacz jest zużyty ? Jak rozpoznać zużyte tulejki?

Jak powinien być założony pasek ? Ma ktoś jakiś rysunek ?

No i co z ta gładką rolka pod napinaczem, która strona powinien ja pasek napędzać? u mnie po 250 tyś. są już na niej wytarte przez pasek niewielkie rowki, czy trzeba ja wymienić ??

: sob paź 10, 2009 14:00
autor: grzesiek1990
panowie da rade zmienic te tuleje na samochodzie?

: śr gru 30, 2009 16:00
autor: Matiuas
Witam
szykuję się do wymiany napinacza paska wieloklinowego , po zdjęciu napinacza z prawej strony ramienia wyczuwalny jest luz.
Mam następujący pytanie czy tak ma być bo napinacz usztywni ramię czy tulejka z prawej strony jest do wymiany?

: pn sty 18, 2010 18:23
autor: bungart
Ostatnio przechodziłem temat wymiany napinacza paska micro (wielorowkowego) w moim 1Z. Na wolnych obrotach rolka napinająca pasek micro dosyć mocno drgała, a drgania przechodziły na silnik i nadwozie.

Z drżeniem napinacza jest ściśle związane koło pasowe alternatora - jeśli to koło pasowe posiada tzw. sprzęgiełko jednokierunkowe. Wiem, że ów koło pasowe było montowane w silnikach AFN oraz w wersjach z klimatyzacją. Ja mam klimatyzację, ale koło pasowe na alternatorze nie ma sprzęgiełka (w silnikach 1Z chyba nie dawali tego sprzęgiełka). Ten kto ma to sprzęgiełko (poznać po tym, że koło pasowe jest zabudowane w środku, ja mam zwykłą nakrętkę) i jednocześnie ma drgania na rolce napinającej, niech lepiej zacznie od sprawdzenia, ewentualnie wymiany tego sprzęgiełka (cena ok. 100zł). Możecie wymieniać napinacze w nieskończoność, jeśli macie spie...ne to sprzęgiełko.

Ja do sprawy podeszłem kompleksowo i oprócz napinacza wymieniłem również rolkę i pasek micro + nasmarowałem ten pręt co idzie w łapie alternatora i do którego przykręcona jest rolka.
Za części dałem razem 290 zł:
- napinacz paska micro nr oryg. 028 903 315 R - 195zł firmy INA
- rolka napinacza paska micro nr oryg. 028 145 278 E - 70zł firmy INA
- pasek micro 6PK - 25zł firmy Gates
Jeśli wymieniacie pasek micro, można przy okazji wymienić również pasek klinowy, gdyż i tak trzeba go zdjąć, a kosztuje jedynie kilkanaście zł.

Jeżeli chodz o samą wymianę, to nie jest to skomplikowana operacja: wyjmujemy obudowę filtra powietrza; luzujemy pasek klinowy na pompie wspomagania i ściągamy go; ściągamy rolkę napinającą pasek micro i ściągamy pasek; odkręcamy rolkę; odkręcamy napinacz; wyjmujemy pręt uważając na gumki uszczelniające i czyścimy go; wkręcamy nową rolkę na pręt; smarujemy pręt i otwór i wkładamy go z powrotem; wkręcamy nowy napinacz; zakładamy nowy pasek micro i klinowy; montujemy obudowę filtra powietrza; włączamy silnik (można włączyć dodatkowo różne odbiorniki prądu) i sprawdzamy jak zachowuje się rolka - czy nie drga; u mnie było w porządku.
Myśle, że będę miał już z tym spokój...

Wyjęcie pręta napinacza

: śr mar 03, 2010 23:22
autor: cyno
Witam
Z tego co pisze kolega bungart wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ??? Wystarczy wyciągnąć filtr powietrza ???

: czw mar 04, 2010 17:11
autor: bungart
cyno,
cyno pisze:wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ???
Dokładnie tak - wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza.

I nie przejmij się jak minimalnie rusza się ten pręt z rolką, bo to normalne.

Co do paska micro firmy Gates to mam pewne zastrzeżenia. Gdy przyszły większe mrozy to pasek zaczął piszczeć na zimnym silniku (z nowym napinaczem). Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha... Ale z drugiej strony wiosna idzie, ciepło się robi i problem znika :helm: ale do następnej zimy :jezor:

: czw lip 22, 2010 13:13
autor: Acid
Witam kolegów,
mam pytanko odnośnie tego napinacza bo u mnie siedzi czarna mała puszka.( to co w standardzie)
a wiem że napinacz ruvilla 55760 ma inne wykonanie, ale pasuje. Moge też kupić taki jaki szedł na pierwszy montaż, który lepiej kupić. pozdrawiam.

[ Dodano: 22 Lip 2010 13:24 ]
bungart pisze:Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha...
dodam jeszcze od siebie że paski conti są awaryjne, sprawdzają się tylko w rozrządach, nie polecam też dayco i gates. Najtrwalszy i odporniejszy na pęknięcia czy rozciąganie będzą paski BOSCH i do silnika 1Z pasek 6PK1045 (wersja bez klimy) i z klimą 6PK1145