Strona 4 z 6

: śr maja 09, 2007 18:13
autor: soobolek
Witam!
Właśnie zrobiłem te automatyczne wałczanie świateł i muszę powiedzieć ze działa świetnie. Zaraz zorbie to u brata w golfie.. Warto wyposażyć się przy montażu w takie małe plastikowe złodziejki do kabli (30gr sztuka) dzięki którym nie będzie trzeba rozizolowywac oryginalnych kabli.
Mam jeszcze pytanie czy są w ogóle diody Schtottky'ego 5A ? W sklepie usłyszałem ze nie ma ale nie wiem czy chwilowo czy nie ma w sprzedaży. Kupiłem zwykłe 3A ze spadkiem okolo 0,7 ale nie czuć zdanej różnicy ze światła świeca słabiej gdyż to i tak mały spadek wiec jest ok.
Szukałem wcześniej schematu włącznika opartego na jednym przekaźniku (sa takie na allegro po 14 zl - przekaźnik kosztuje 4 zł ;) i już chciałem zabierać się do jego wykonania ale po co skoro tu mam dużo prostsze i tańsze rozwiązanie ?
Gratulacje dla autora postu, jak wpadłeś na ten pomysł ? ;-)

: śr maja 09, 2007 22:38
autor: t-tas
Cefaloid pisze:Bo światło pozycyjne tylne = 20W + 5W przednie = 25W => około 2A. Zapas 2x jest bezpieczny i tyle, a diody 5A nie kosztują majątku.
nie 25W a jedyne 9W czyli 4W pozycyjne przednie+ 5W pozycyjne tylne

: czw maja 10, 2007 10:55
autor: daniel2505
No założyłem u siebie ten dinks i działa super. Wreszcie można jeździć spokojnie, bo choć od lat zawsze jeżdze na światłach to jednak zdazyło mi się zapomnieć kilka razy. Teraz jest spoko. Ja tylko dłaem diody 6A bo 5A nie było a i dolutowałem do nich przewody żeby nie były połączine na sztywno tylko leżały w spokoju obok wiązki. Dolutowane przewody ułatwiaja tez pracę. Musz ejeszcze pomyśleć o awaryjnym wyłączniku pomiędzy linią X a światłami zeby jednak mozna było w razie awarii wyłaczyć światła. Polecam wszystkim schemat prosty wykonanie dziecinnie łatwe a efekt super

: czw maja 10, 2007 20:34
autor: Paweł Marek
soobolek pisze:Czy mogę zapytać dlaczego wybrałeś akurat diody 5A ?
Jak Cefaloid wyjaśnił.
Mam hak i instalację do przyczepy, poza tym z tyłu w Vento mam postojówki po 10W a nie po 5 (tak było, nie wiem czemu). Razem robi się 38W. Tych szybko złączek to bym za bardzo nie polecał. Kablem od lini X do czarnobiałego płynie sporo prądu.

: czw maja 17, 2007 10:00
autor: soobolek
Mam jeszcze jedno pytanie, szukałem ale nigdzie nie znalazłem więc zapytam na forum. Wszedzie gdzie szukałem w artykułach zamieszczonych w internecie mamy napisane ze należy poruszać się za dnia na światłach mijania, po wykonaniu tego automoatu poruszamy się na światłach mijania + pozycyjne (czyli dwie żarówki z przodu i dwie z tyłu). Moze wcale nie trzeba poruszać sie na tych dwóch rodzajch świateł a wystarcza tylko mijania ??? (wtedy schamat można uprościć do banalnej postaci połączenia dwóch kabli). Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości ? Moze fragment ustawy ?

: czw maja 17, 2007 19:10
autor: Paweł Marek
soobolek pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, szukałem ale nigdzie nie znalazłem więc zapytam na forum. Wszedzie gdzie szukałem w artykułach zamieszczonych w internecie mamy napisane ze należy poruszać się za dnia na światłach mijania, po wykonaniu tego automoatu poruszamy się na światłach mijania + pozycyjne (czyli dwie żarówki z przodu i dwie z tyłu). Moze wcale nie trzeba poruszać sie na tych dwóch rodzajch świateł a wystarcza tylko mijania ??? (wtedy schamat można uprościć do banalnej postaci połączenia dwóch kabli). Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości ? Moze fragment ustawy ?
owszem na razie jest obowiązek poruszania sią na światłach razem z postojowymi. W ostatnim motorze jest artykuł o tym. Podobno w jesieni ma być nowelizacja ustawy, pozwalając jeździć wyłącznie na światła dziennych czy też mijania, bez postojowych

: pn maja 28, 2007 20:08
autor: Bonty
Bardzo dobry pomysł ale co z oswietleniem wskazników ??? Przydała by sie jakas kontrolka na tablicy wskaznikow.W dzien to nie wiadomo czy pozycje sie palą bo mijania raczej pewne :)) Proszę o jakies schematy!!! Wszystkie mile widziane.

: wt cze 05, 2007 12:15
autor: ryba_71
Dla informacji diody Schtottky'ego 3A mają spadek napięcia 0,53V i też nie znalazlem o większym prądzie.
Porada super bo za trochę chęci i 1 zł (koszt dwóch diód Schtottky'ego 3A = 2x0,50zł)można zrobić coś użytecznego w aucie.Więc przystępuje do dzieła.

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 13:03 ]
Przed chwilą znalazłem sklep internetowy w którym są diody Schtottky'ego max 5A, max 60V o symbolu SB560 cena to 2,80 zł za sztukę więc jednak są takie.

: czw cze 07, 2007 23:13
autor: Paweł Marek
Proponuję tak bardzo tymi diodami się nie martwić, nie zauważam żadnej różnicy w świeceniu świateł z tyłu. A przecież można sobie też zamiast zarówek 5W założyć 10W. Ja takie w Vento miałem od poczatku, a żonce do GTI też takie włożyłem, bo ma fabycznie przyciemniane klosze.

: pn cze 11, 2007 01:44
autor: grze693
a mierzył ktoś czy na pewno napiecje na lini x kablu czarno żółtym zanika bo jak ja odpalam na światłach to widzę niby światła gasną ale podświetlenie konsoli trochę świeci tylko przygasa wiec tam nie zanika chyba całkiem to napięcie jak to jest ???

: wt cze 19, 2007 16:00
autor: Paweł Marek
grze693 pisze:a mierzył ktoś czy na pewno napiecje na lini x kablu czarno żółtym zanika bo jak ja odpalam na światłach to widzę niby światła gasną ale podświetlenie konsoli trochę świeci tylko przygasa wiec tam nie zanika chyba całkiem to napięcie jak to jest ???
te rzeczy co piszesz są zasilane prosto z aku, kabel czerwony do włącznika.

: wt cze 19, 2007 18:58
autor: szakunec
Witam

Nie będę zakładał nowego tematu, aby nie robić bałaganu, dlatego w tym topicu prosiłbym o pomoc w zamontowaniu automatycznego włącznika świateł, ponieważ w sprawach elektronicznych jestem totalnym laikeim (dlatego też automatyczny włącznik kupiłem na allegro, a nie zrobiłem sam).
Tak wygląda schemat do podłączenia tego urządzenia:

Obrazek

Niby wszystko jasne, tylko nie wiem, do których kabli w samochodzie podłączyć kable wystające z włącznika.
Gdyby ktoś mógł napisać jaki kolor kabla z automatycznego włącznika, podłączyć z jakim kolorem kabla w aucie, oraz gdzie są te kable w aucie (jeżeli nie ma wszystkich za głównym włącznikiem na desce).
Chodzi mi o coś w stylu: biały kabel z automatycznego włącznika połącz z niebieskim kablem w aucie (bo innego tłumaczenia nie zrozumiem).

Auto to VW Bora 1.6 77/105 kW/KM z 2001r.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, nie chciałbym zrobić zwarcia lub coś spalić :grin:

: śr cze 20, 2007 16:00
autor: Wiedźmin
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1204147#1204147

Tak to wygląda u mnie w mk2 - całkowity koszt raptem 40 groszy...

: śr cze 20, 2007 22:32
autor: Paweł Marek
Wiedźmin pisze:Tak to wygląda u mnie w mk2
no i nieźle, ale trzeba włąznik zostawić wlączony o ile dobrze czaję. To mnie się to nie nadaje bo zaraz bym odruchowo wyłączył a potem zapomniał włączyć. :)