Strona 4 z 14

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: pt paź 07, 2011 17:49
autor: iigAlisArr
greg pisze:Pin 1 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 24
Pin 2 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 23
Pin 3 - kabel podpięty do masy
Pin 4 - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 25
Zaraz idę lutować kable we wtyczce manetki i spotkałem się, że pin 1. i 2. mają być na odwrót, więc pytanie o powyższe: Jak polutować, tak jak podał greg czy odwrotnie pin 2. na miejsce 1. ???

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: pt paź 07, 2011 18:32
autor: Behemoth1987
tak jak greg mam i działa jak zamienisz to raczej nie bedzie działac

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: pt paź 07, 2011 22:24
autor: owies
Behemoth1987 pisze:jak zamienisz to raczej nie bedzie działac
bzdura, nie ma to praktycznie żadnego znaczenia
23 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › u góry, (wskazanie przełącza do tyłu)
24 – Przycisk wywołania wyświetlacza wielofunkcyjnego -E86- › na dole, (wskazanie przełącza do przodu)

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: sob paź 08, 2011 07:37
autor: iigAlisArr
owies pisze:bzdura, nie ma to praktycznie żadnego znaczenia
Tak myślałem, ale dla pewności podłączyłem jak w poradzie. Jedynie zmieni to kierunki przełączania prawda ? Najwyżej przepnę piny we wtyczce, 5 minut roboty i będę miał po kolei.

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: sob paź 08, 2011 13:15
autor: Behemoth1987
Nie sprawdzałem czy można zamieniać napisałem swoją opinie i potwierdziłem poradę Grega i że RACZEJ nie będzie działać napisałem co nie wyklucza faktu iż może działaś wiec owies nie denerwuj się

pytanie było czy może polutować tak jak greg i w części miałem racje ty pewnie masz na odwrót zrobione i Ci się podoba

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: sob lis 26, 2011 00:37
autor: iigAlisArr
Jak nie mam licznika MFA/FIS ale licznik obecny ma numer xxx 920 xxx czyli pod CAN to muszę ciągnąć kabel z ECU, żeby mi nowy z FIS pokazywał spalanie ? Jak sprawdzić czy te info jest "puszczone" do licznika ? (mam zdjęcia, które piny są zajęte we wtyczkach licznika)

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: sob lis 26, 2011 07:02
autor: Behemoth1987
masz opisane w temacie jak sprawdić czy masz przewody od spalania będzie działać bo spalanie nie idzie po canie nie mam can a mam fisa i spalanie mi pokazuje

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: ndz lis 27, 2011 21:33
autor: boraRADOM
witam.
posiadam Borę rocznik 2000 TDI wersja BASIS 115 km silnik AJM, chciałbym zamontować MFA, czy posida ona CAN, ewentualnie gdzie mogę to sprawdzić...z góry dziękuję za podpowiedzi

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: ndz lis 27, 2011 21:36
autor: Qto
boraRADOM, numer licznika sprawdzić...podłączyć pod kompa lub wykręcić i zobaczyć na naklejce. Środkowe numery 920 - CAN, 919 - brak CAN

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: wt lis 29, 2011 18:25
autor: chx83
Adek99 pisze:Panowie mój numer licznika to : 1J0 920 801E czyli mam immo2?? Mam rację?? I do tego can?? Jakbym chciał jakiegoś fisa to z jakimi numerami szukać licznika??
Proszę o pomoc!! PozdraVWiam!! :bigok: :bigok:
witajcie,
jak kolega, ja również posiadam licznik 1J0 920 801E tylko inny silnik tj. AGR,
jeśli jest taka możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS to jaki licznik byłby wg. Was odpowiedni do tego modelu i czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?! :)
z góry dziękuję za sugestie
pozdrawiam

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: wt lis 29, 2011 19:51
autor: iigAlisArr
chx83 pisze:możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS
Masz możliwość nawet i na pełny.
chx83 pisze:czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?
Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć, jest z tym trochę manualnej roboty ale można sobie poradzić i pozostaje kwestia kupienia gratów - ale to już samodzielne decyzje a jak się dobrze poszuka to można tanio trafić.

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: wt lis 29, 2011 20:52
autor: chx83
iigAlisArr pisze:
chx83 pisze:możliwość zamiany na chociaż 1/2 FIS
Masz możliwość nawet i na pełny.
chx83 pisze:czy gra nie jest czasem warta przysłowiowej świeczki żeby się w to bawić ?
Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć, jest z tym trochę manualnej roboty ale można sobie poradzić i pozostaje kwestia kupienia gratów - ale to już samodzielne decyzje a jak się dobrze poszuka to można tanio trafić.
hej, dziękuję Ci bardzo za odpowiedź, a jeżeli chodzi o tą "świeczkę" chodziło mi bardziej o to czy nakład pracy i środków nie przerośnie zdecydowanie efektu końcowego, ale jeśli można spokojnie wyposażyć to raczej warto :) .. w każdym razie dzięki, a jak ktoś pomoże jeszcze odnośnie tego jaki licznik pasowałby najlepiej, ew. gdzie takowych informacji szukać, ponieważ nigdzie do tej pory nie znalazłem
pozdrawiam
Wiktor

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: pt gru 09, 2011 00:43
autor: passatgl5
zawadziu pisze:Dobra już zrobione :) Dzięki owies i pekol jak by co to w wersji z immo 2 wystarczy pin nowych zegarów.

Kod: Zaznacz cały

Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem
przeleciałem cały tema i stwierdziłem ze ten kawałek textu to cos co mnie dotyczy tylko jak to zwykle w zyciu bywa pojawiają sie pytania... oto pierwsze z Nich:

1. Czy powyższa operacja przejdzie przy użyciu VAG-COM 3.11 w odblokowanej wersji?
2. Czy po włożeniu kluczyka nr 2 przekrecamy w pozycje "zapłon" czy tylko wkładamy do stacyjki czekamy az lampka zgaśnie i dopiero przekrecamy az do odpalenia silnika?
3. Jak wyczytałem w tekscie w momencie gdy grupa 50 jest nieaktywna po wejsciu w zegary oznacza to ze mam immo 2 tak?
4. Czy po przykładowo nieudanej próbie dopasowania nowych zegarów jak włoże stare to one rusza czy próba adaptacji nowych uniemozliwi to?
Dla informacji podam ze nowe zegarmistrze z MFA (wczesniej go nie było) maja numer 1J0 919 880 D

Dzieki za odpowiedz. na te pytania w wątku odpowiedzi niema a skoro ta informacja przyda sie mnie to i napewno innym tez.

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

: czw gru 22, 2011 02:42
autor: Zapfen
odkopuje... dwa szybkie pytania,
MFA 919 (bez can)
1. gdzie znajdę sygnał spalania, bez demontażu podszybia?

2. czy da się przegrać dane ze starego licznika takie jak, przebieg, VIN itd. jeżeli tak to czym (jakie kabelki ;D)