Strona 4 z 7

: pt sty 23, 2009 00:56
autor: przemek123156
Witam, podepnę sie pod temat termostatów i temperatury. Otóż u mnie to wygląda tak: jak kupiłem auto z silnikiem 1Y wskaźnik temperatury podnosił się o 2-3 mm więc wymieniłem termostat, później drugi, później trzeci- żadnych zmian. W następnej kolejności do wymiany poszedł czujnik temperatury (w krućcu przy bloku)- teraz wskazówka w czasie jazdy podnosi się do końca pierwszego zakresu na liczniku, ale do 90 st duuużo jeszcze brakuje :( Odpaliłem go dziś i czekałem na postoju obserwując co się dzieje i po ok pół godziny pracy silnika wskazówka pokazała pion i dokładnie w tym momencie załączył się wentylator...
Czy to dalej wina termostatu że podczas jazdy wskazówka się nie podnosi??

: śr sty 28, 2009 00:35
autor: POOREK
koledzy dzisiaj wymieniłem termostacik :) z taką foto-poradą od BruceLee30 aż przyjemnie sie pracuje :) i trudno się pomylić :goof: a raczej to niemożliwe :grin: dziękówa :) podpinając do tematu mogę jedynie dopisać że pasuje do silnika AAM (1.8 55kW) :) z resztą trudno żeby nie pasowało.. ale to tylko tak dla pewności wpisuje jakby ktoś kiedyś szukał :) aha... wymieniałem z kanału oczywiście :jezor: dziękówa jeszcze raz :bajer:

: śr sty 28, 2009 12:36
autor: arkadiuszk
hm co do wymiany termostatu to kolega troche zle napisal nie trzeba odkrecac tylu srubek co zaznaczyl np ta 16 trzeba tylko poluzowac. wszystkich srubek trzeba 3 odkrecic a nie 6 :P he i uklad trzeba odpowietrzyc choc bywa ze i sam sie odpowietrza ale lepiej to zrobic wlaczajac ogrzewanie na full. pozdrawiam

: czw lut 12, 2009 16:23
autor: bradley
Dziaj wymienialem termostat w moim 1Z i srubek ile trzeba odkrecic to:
4 - 10tki od oslony plastikowej
1 - 10tka od przewodu olejowego pompy
4 - 13tki od mocowania pompy

Ta 16tke poluzowalem choc dostep byl tragiczny, o wiele latwiej odkrecalo mi sie srube obok na 13tke. Potem jak juz zdjalem pompe i tak na nia popatrzylem to sie zaczalem zastanawiac po cholere trzeba odkrecac srube na 16tke a nawet ja luzowac. Pompa schodzi po odkreceniu 4 srub na 13tke. 16tke zostawilem w spokoju.
Ktos jeszcze potwierdzi, ze 16tki nie trzeba wcale ruszac? ;)

: pn kwie 06, 2009 21:43
autor: Gregor12
BruceLee30 dzieki za prezentacje wymiany termostatu poniewaz kilka dni temu wymienałem w swoim aucie i bardzo mi pomogłes...

[ Dodano: 06 Kwi 2009 22:01 ]
16-stki jak nie odkrecisz to nie dojdziesz do 13-stki z tyłu no chyba ze szajbe na pompie, a układ sam sie odpowietrzy jak sie rozgrzeje do 90 C ale ogrzewanie musi byc otwarte bo nagrzewnica sie nie odpowietrzy.

: pn kwie 06, 2009 23:58
autor: rafq
Witam wszystkich, mam takie pytanko odnośnie tematu, otóż mój sprzęt to jetka 1.8 gaźnikowa '90, termostat zakupiłem firmy Wahler i są tam 3 uszczelki: papierowa, najprawdopodobniej do obudowy termostatu, oring, oraz gumowa płaska. Czy ta gumowa płaska jest do czegoś potrzebna czy wystarczy sam oring ?

fotki starego i nowego:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

stary ma taką śmieszną uszczelkę zakładaną na jego krawędzie, nowy ma zwykły oring i tą płaską..

: wt maja 05, 2009 16:25
autor: arkadiuszk
zadna chyba nie pasuje wiec radze zalozyc stara tak jak ja to zrobilem lub poszukac nowej gdzies do kupienia :|

: wt sie 18, 2009 20:50
autor: d.milas
Właśnie skończyłem wymieniać termostat w 2E MK3 GTI z klima, identyko...

Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych

: pn sty 11, 2010 19:59
autor: krolik85
witam!dzis wymienilem termostat i wszystko poszlo dobrze dzieki super fotoporadzie,u siebie jednak zostawilem stara plaska uszczelke gumowa gdyz wg mnie byla lepsza.pozdrawiam

: wt sty 12, 2010 16:15
autor: Moris
Kilka dni temu wymieniałem u siebie termostat i od siebie dodam że w silniku AGG(wersja z klimą) wymiana wygląda tak samo
Pozdrawiam

: czw lut 11, 2010 20:31
autor: sylwekzyla
Czy są w ogóle realne szanse żeby wymienić termostat bez odkręcania tej pompy. Czy ktoś próbował? Czy dojdzie się tam kluczek oczkowym wygiętym?

: czw mar 25, 2010 21:11
autor: biegan
witam
ja mam taki problem, po wymianie termostatu cieknie mi płyn oring założyłem stary czy to wina plastiku? jak temu zaradzić? silikonem da rade ?

Re:

: pt wrz 24, 2010 20:29
autor: _Bolec_
mike_00 pisze:ja mam ciagle 80 stopni po rozgrzaniu i spala mi 7l na 100

To przy takiej temp. będzie więcej palił?

Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych

: sob wrz 25, 2010 09:32
autor: POOREK
teoretycznie teraz pali więcej, bo ciepło będzie uciekało i cały czas będzie chciał się grzać ;) prawdopodobnie na postoju, bez jazdy będzie się tak czy siak grzał do tych 90 st. ale tutaj chodzi o utrzymanie temp. podczas jazdy ;) ale nie oczekuj że spalanie spadnie do 5L ;) wszystko zależy od silnika i nogi kierowcy :)