Strona 35 z 40

[MK2] Instalacja MFA

: pt sie 22, 2014 12:55
autor: susel11
tom33k, tak produkcji motometer

skazany88, nawet na zwykłej wiązce na której miałem zwykły licznik to ten z MFA nie reaguje, tak jak już wyżej pisałem

[MK2] Instalacja MFA

: pt sie 22, 2014 14:12
autor: tom33k
Wiązka z passata b3 jest jak najbardziej taka sama. Gdybyś miał licznik produkcji VDO wszystko by działało , miałem identyczny przypadek z licznikiem motometer i słyszałem o wielu takich przypadkach , piny w kostce pod licznik motometer z MFA powinny być jakoś inaczej rozmieszczone.

[MK2] Instalacja MFA

: pt sie 22, 2014 20:52
autor: susel11
tak licznik to motometer

sprawdze po weekendzie ten sposób ze zwarą i napisze jakie efekty ;)

[MK2] Instalacja MFA

: pn sie 25, 2014 09:43
autor: susel11
Sokol9185, Korzystając z rady zrobiłem tą zware między pinami 3 i 5, obudził sie dzięki temu zegarek i kontrolka od włączonych długich świateł ale niestety reszta kontrolek, obrotomierz jak i same funkce MFA nie działają :-(

[MK2] Instalacja MFA

: śr sie 27, 2014 12:23
autor: Sokol9185
Chym to powiem szczerze ja juz nie wiem ale mialem to samo z licznikiem wkoncu sie wkur i kupilem drugi vdo ale jak na ten bedziesz mial jakis patent daj znac bo myslalem ze mam uszkodzony licznik

[MK2] Instalacja MFA

: pn wrz 15, 2014 16:01
autor: Radzio0018
A ja znowu mam problem tego typu , że zakupiłem wiązkę MFA akurat jest od passata b3 do mojego Golfa II . Poprzednio miałem tam tylko obrotek ( 1.8 RP ) ale wymieniłem licznik na MFA . Wiadomo że MFA się nie odzywało ze względu na ubogą wiązkę ale obrotomierz , kontrolki i zegar śmigały . Dzisiaj podpiąłem wiązkę MFA a tu tylko zegarek się odzywa :( Obrotek jak i kontrolki cisza :( Jest jakiś inny pinout tych kostek ? Dodam że instalacja jest na 1 kostkę .

[MK2] Instalacja MFA

: czw wrz 18, 2014 00:33
autor: mkoch
Łatwiej będzie Ci dorobić dodatkowe kabelki do oryginalnej kostki. Pinouty znajdziesz bez problemu. Tak naprawdę wiązka MFA to oryginalna wiązka mk2 + kilka kabli :) Z dwóch wiązek ze spokojem zrobisz jedną. Gdybym wiedział, że to tak proste, to sam bym tak zrobił, zamiast kupować ori :)

[MK2] Instalacja MFA

: czw wrz 18, 2014 19:33
autor: Radzio0018
Właśnie tak zrobiłem :bigok: Wkurzyłem się i rozebrałem tą wiązkę od paska i do mojej wiązki dołożyłem zaledwie 7 kabelków ;) Tylko mam kilka pytań . Bo ogólnie nie mam jeszcze założonych czujników ale gdy przełączam na temp. oleju to mam kreski i ten tryb ustawiony czyli normalka, ale gdy chcę przełączyć na temp. zewnętrzną to przechodzi mi na zegarek , tak jakby omija mi tą funkcję . To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ? A propos , jak ktoś takowy posiada to odkupię :) Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ? Przewód jest nowy , nie jest pozaginany ani nic z tych rzeczy . Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/

[MK2] Instalacja MFA

: czw wrz 18, 2014 20:11
autor: marcinek84
Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?
Jeśli chodzi o spalanie to tak pokazuje na postoju z uwagi ze wyświetla średnią wartość. Podczas jazdy wartość będzie mniejsza.
Czujnik temp oleju wkreca się w podstawę filtra oleju standardowo nie ma tam otworu z gwintem więc albo wymiana podstawy albo wiercenie i gwintowanie. W moim temacie jest zdjęcie podstawy z czujnikiem. Do czujników kladlem wiązki a właściwie trzeba 3 przewody 2 do temp zewnętrznej i jeden do oleju.
U siebie tak samo dołożyłem przewody do wiązki i wszystko działa.

[MK2] Instalacja MFA

: czw wrz 18, 2014 21:33
autor: Dioda83
Radzio0018 pisze:To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ?
Owszem, jeśli nie zależy Ci na oryginale, to proponuję wstawić w to miejsce równoległe połączenie dwóch termistorów o wartości 1k Ohm i charakterystyce bodajże NTC - patent opracowany i sprawdzony przeze mnie.
Radzio0018 pisze:Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ?
Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.
Radzio0018 pisze:Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/
Wkręcasz czujnik w obudowę filtru oleju i podpinasz przewód sygnałowy, masę czujnik będzie miał z bloku silnika.

Re: [MK2] Instalacja MFA

: pt wrz 19, 2014 07:28
autor: Radzio0018
Dioda83 pisze: Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.
Tak zrobiłem dzisiaj , działa . Pokazywało w miarę realnie .
marcinek84 pisze: Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?


Mam VDO , ale kolega mkoch w innym poście na temat MFA również miał tak jak ja , że licznik omija tą funkcję . Oczywiście tak samo brakuje mu czujnika .

[MK2] Instalacja MFA

: pn wrz 29, 2014 19:30
autor: kiliskt90
Świetna opcja, chyba sam się za to na dniach zabiorę bo zegary już mam :hmm:

Re: [MK2] Instalacja MFA

: pt paź 17, 2014 20:32
autor: wlodi2001
Witam Panowie, myśle że moje pytanie będzie pasowało do tematu.
Otóż kupiłem sobie golfa II automat 1.8. Silnik i skrzynia przełożyłem od mkIII 1,9 tdi 90km do niego. Jest to dość bogata wersja bo mam elektryczne szyby lusterka, abs, klima, wspomaganie, centralny i moge tak wymieniać, wszystko fajnie pięknie z tymże licznik mam klasyczny prędkość/zegar. Jakiś czas temu na szrocie udało mi sie znaleźć nówkiee sztuke 150tyś km golfa 85r 1,8 gti, wybebeszyłem go i wziałem od niego licznik i manetke mfa a także mam czujnik temp zewnętrznej. Problem pojawi się z średnim spalaniem i obrotami, gdzie z obrotami będe kombinował z jakimś dzielnikiem który będzie przetwarzał sygnał W na taki prawidłowy pod obroty( już mam projekt płytki-układu całego) tak średnie spalanie idzie z podciśnienia z kolektora, otóż u mnie jest co najwyżej nadciśnienie w kolektorze. A co jeśli rurkę z licznika poprowadził bym tuż za filtrem powietrza? Tam mam podciśnienie. Czy to może działać?

[MK2] Instalacja MFA

: sob paź 18, 2014 10:26
autor: RasPL
działać będzie ale zapomnij że pokaże ci spalanie, ten licznik jest silnika z jakim był fabrycznie, i dla niego z grubsza pokaże prawdę ( taką ma zapisaną kalibrację w pamieci). By mieć wszystko cacy musisz zdobyć licznik z mk3 tdi 90km i go wsadzić + impulsator+czujniki z mk3