Strona 5 z 15

: śr sty 13, 2010 23:42
autor: blast3r-bley
mam taki problem:gdy wloze klucz to mi sie obrara dookola a nie otwiera auta ani go nie zamyka,jest to strona pasazera

czy to pomoze?
http://moto.allegro.pl/item877927566_ze ... tavia.html
http://moto.allegro.pl/item880885944_vw ... odkla.html

: czw sty 14, 2010 00:25
autor: Sztomel
pomoże z pewnością ale po co kupować całe zestawy za 40 czy tam 23 złote jak można przecież wkładkę wymontować z zamka i sprawdzić co pękło - wtedy koszt zakupu odpowiedniej części można ograniczyć do kilku złotych.

: pn sty 18, 2010 22:32
autor: Tomek gd
witam
czy zna ktos nr samej podkladki lub numer zestawu naprawczego w ktorym ona wystepuje. chodzi mi o podkladke oznaczona na zdjecie jako 1

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 06a24972fb

: czw sty 28, 2010 20:52
autor: Ron2n
Tomek gd pisze:witam
czy zna ktos nr samej podkladki lub numer zestawu naprawczego w ktorym ona wystepuje. chodzi mi o podkladke oznaczona na zdjecie jako 1

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 06a24972fb


Spojrz tutaj, ten sprzedawca posiada kilka zestawow naprawczych.

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK4-DOOR- ... 3efbf774a7

Pozdrawiam

: czw lut 04, 2010 15:03
autor: katerpi
Tomek gd pisze:witam
czy zna ktos nr samej podkladki lub numer zestawu naprawczego w ktorym ona wystepuje. chodzi mi o podkladke oznaczona na zdjecie jako 1

http://www.fotosik.pl/sho...8e5d506a24972fb
Dzisiaj zakupiłem w salonie Skody taką podkładkę. Numer katalogowy to 1U0 898 006. Koszt dwóch sztuk to 7zł :bigok:
Ron2n pisze:Spojrz tutaj, ten sprzedawca posiada kilka zestawow naprawczych.

http://cgi.ebay.co.uk/VW-...=item3efbf774a7
Zestaw przedstawiony na aukcji można zakupić w salonie Skody. Ja tak zrobiłem. Jedynie wiosełko może wymagać przyszlifowania.

Numery katalogowe poszczególnych elementów zestawu:
1U0 898 001
1U0 898 002
1U0 898 006
Łączny koszt to 13,5 zł

: czw lut 04, 2010 20:43
autor: Sztomel
katerpi pisze:Numer katalogowy to 1U0 898 006. Koszt dwóch sztuk to 7zł :bigok:
no i proszę a rodzime ASO zdziera za nią 10 zł od sztuki

: czw lut 11, 2010 13:48
autor: Ron2n
Witam wszystkich, moj problem przedstawia sie nastepujaco, mialem zlamane wioselka, zamowilem zestaw naprawczy do Skody, wioselko wymienilem, wszystko gra, tanczy i spiewa. Problem pojawil sie przy wkladaniu wkladki do drzwi, pierscien mi spadl na dol, wiec rozebralem boczek, wyciagnalem szybe, odrecilem blache montazowa ale nie mam pojecia ja wlozyc na miejsce ten pierscien, czy jest mozliwosc wyciagniecia gniazda wkladki aby mozna bylo ja zamontowac wraz z pierscieniem? za kazdym razem gdy wkladam wkladke zamka, pierscien jest wypychany i opada na dol drzwi, probowalem juz roznych kombinacji i nic nowego nie wymyslilem.
Pozdrawiam.

: czw lut 11, 2010 21:22
autor: xander_88
Ron2n pisze:Witam wszystkich, moj problem przedstawia sie nastepujaco, mialem zlamane wioselka, zamowilem zestaw naprawczy do Skody, wioselko wymienilem, wszystko gra, tanczy i spiewa. Problem pojawil sie przy wkladaniu wkladki do drzwi, pierscien mi spadl na dol, wiec rozebralem boczek, wyciagnalem szybe, odrecilem blache montazowa ale nie mam pojecia ja wlozyc na miejsce ten pierscien, czy jest mozliwosc wyciagniecia gniazda wkladki aby mozna bylo ja zamontowac wraz z pierscieniem? za kazdym razem gdy wkladam wkladke zamka, pierscien jest wypychany i opada na dol drzwi, probowalem juz roznych kombinacji i nic nowego nie wymyslilem.
Pozdrawiam.
mialem to samo .. rozebralem drugie drzwi i oblukalem jak powinien siedziec ...

: sob lut 13, 2010 11:34
autor: musashi256
Serdeczne podziękowania dla Sztomel'a - dzięki jego poradom naprawiłem wczoraj zamek od strony kierowcy. Na razie wszystko działa OK (i mam nadzieję, że tak pozostanie). A jeśli chodzi o założenie na swoje miejsce sprężynki, to troszkę wczoraj pokombinowałem i znalazłem patent:

1. Składam wszystko do kupy bez sprężynki i sprawdzam, czy działa (jeśli OK, to jadę dalej, a jak nie, to rozbieram i składam ponownie).

2. Zdejmuję zapinkę, wiosełko, podkładkę nr 1 (układam ją sobie obok tak, żeby bez problemu włożyć ją na swoje miejsce - występ ma pasować do wycięcia)

-Sprężyna ma "górę" i "dół" - warto z tego faktu skorzystać: dół to ta końcówka, która jest odgięta delikatnie w kierunku "na zewnątrz sprężyny", natomiast góra to ta, która jest lekko odgięta "do wewnątrz sprężyny" (jeśli postawimy sobie sprężynę w pionie wzdłuż jej osi, to dolna końcówka powinna się lekko odginać ku dołowi i górna końcówka też; jeżeli jest inaczej - należy odwrócić sprężynę o 180 stopni w pionie).

3. zakładam sprężynę dołem do dołu w głębsze wcięcie podkładki nr 2

4. zakładam wiosełko tak, żeby ścisnęło sprężynę i weszło choć troszkę na trzpień wkładki (czyli na swoje miejsce - pamiętając o tym że pasuje ono do podkładki nr 2 tylko w jednym położeniu).

5. małymi szczypcami przesuwam górny koniec sprężyny tak, żeby wszedł na swoje miejsce.

6. dociskam wiosełko tak, żeby weszło na swoje miejsce

7. zakładam podkładkę nr 1

8. zapinam zapinkę - i gotowe.

Zanim to wykombinowałem parę razy podziurawiłem sobie palce sprężyną i po wielu bezskutecznych próbach według schematu jak wyżej udało mi się w krótkim czasie złożyć całość do kupy.

P.S.

Jeśli zdarzy mi się jeszcze raz to robić, to postaram się o fotki. Twoje, Sztomel, były baaardzo przydatne.

Teraz czeka mnie zamek bagażnika - ale raczej marne są szanse na naprawę, bo nawet nie chce drgnąć - może spróbuję "dopasować" jakąś inną wkładkę.

Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów.

[ Dodano: 19 Lut 2010 22:39 ]
Kolejne podziękowania dla Figurel'a za fotoporadę o naprawie zamka bagażnika. Po wielu nieudanych próbach uruchomienia mojej starej wkładki (moczenie w ropie, denaturacie, krecie do rur, proszku do prania, kwasku cytrynowym i... nie pamiętam?) dzisiaj nabyłem na szrocie zamek od anglika (oczywiście bez kluczyka). Zgodnie z opisem "dorobiłem" wkładkę pod mój kluczyk i wszystko się kręci jak trzeba. Jutro montuję do auta.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

FAJnie fanie

: śr mar 10, 2010 10:28
autor: wlazlo26
No wszystko sie zgadza tylko ja kupiłem octavie z rożnymi zamkami tz. działa tylko stacyjka i bagażnik a dwa w drzwiach niestety porażka. żeby wyciągnąć wkładkę próbowałem opisywanej próby nożyczkowej bez efektu wiec może ktoś podpowie co zrobić czy został mi tylko łamak i zestaw naprawczy

Re: FAJnie fanie

: czw mar 11, 2010 14:33
autor: musashi256
wlazlo26 pisze:No wszystko sie zgadza tylko ja kupiłem octavie z rożnymi zamkami tz. działa tylko stacyjka i bagażnik a dwa w drzwiach niestety porażka. żeby wyciągnąć wkładkę próbowałem opisywanej próby nożyczkowej bez efektu wiec może ktoś podpowie co zrobić czy został mi tylko łamak i zestaw naprawczy
Jeśli wyjąłeś wkładkę i widać, że "ma ochotę" drgnąć (nie jak w moim przypadku, że nawet młotkiem nie szło jej ruszyć), to "fotoporada z nożyczkami" powinna Ci pomóc - u mnie zadziałało wszystko w 100% (choć zamiast nożyczek użyłem długiego pilnika do paznokci ;)).

Jeśli nie chce drgnąć (nie daje oznak luzu przy próbie obrócenia w którąkolwiek stronę), to niestety pozostaje moczenie w różnych specyfikach (ja wypróbowałem ropę, denaturat, wodę z proszkiem do prania, wodę z płynem do mycia naczyń, roztwór kwasku cytrynowego i kreta do rur) - mi zajęło to około tygodnia. Gdy nic nie pomogło kupiłem drugą wkładkę na szrocie, ale dzień po jej dorobieniu pod mój kluczyk, moja stara wkładka "drgnęła" i ją też uruchomiłem.

Gdybyś był bliżej, to pomógłbym Ci "w realu".

: pn mar 15, 2010 18:20
autor: GeGi
hej, mam pytako, jak musi byc ustawiona sprezynka ta pod wioselkiem ? bo przy zdejmowaniu zapinki wyskoczyla mi :/

: pn mar 15, 2010 19:36
autor: musashi256
GeGi pisze:hej, mam pytako, jak musi byc ustawiona sprezynka ta pod wioselkiem ? bo przy zdejmowaniu zapinki wyskoczyla mi :/
Moją odpowiedź na to pytanie masz kilka postów wcześniej (dokładniej 3). Jeśli jest to nieczytelne - pisz p.w. - spróbuje jaśniej.

Pozdrawiam

: ndz mar 28, 2010 18:33
autor: MojNick
Witam.
Mam u siebie z zamkiem taki oto problem - mogę kręcić kluczykiem w prawo i w lewo o 90stopni, bez żadnych oporów. Jednak kręcac tak nie otwiera się ani nie zamyka samochód.
Po opisie tutaj stwierdzam, że jest to wiosełko. Dobrze myślę?
Czy możecie podać jaki jest nr tego zestawu naprawczego w serwisie skody który będzie do mnie pasować? Mam VW Bora.
Czy też lepiej kupić teki zestaw na allegro - http://allegro.pl/item948228565_zestaw_ ... a_kpl.html
Widziałem wyżej 3 nr zestawów - jednak nie wiem który jest który.
I czy lepiej kupić tylko t potrzebna część, czy też może jednak lepiej wszystkie 3 na wszelki wypadek? Jak tak to po 1 sztuce każdego zestawu wystarczy? aby nie było niespodzianek w trakcie naprawy.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Paweł