Witajcie,
Pojawił mi się problem około miesiąc temu i nie jestem w stanie poradzić sobie z tym,
Silnik 9a, digi II 037 906 022 AM bez strojenia, kolektor ssący z ABF'a wraz z listwą wtryskową i krokowcem, instalacja gazowa stag 300-6
Problem polega na tym że na benzynie odpala idealnie, trzyma wolne obroty do chwili kiedy nie dotknę pedału gazu. Po nawet nie wielkim przy gazowaniu silnik gaśnie, niemal nie możliwe jest wkręcenie go na obroty, przy baaardzo delikatnym dozowaniu gazu jest w stanie podczas jazdy wkręcić się ka około 5400-5600 rpm (wcześniej bez problemu kręcił się do 6,2-6,3 k rpm) jeżeli dam gwałtownie gazu to zaczyna szarpać, kichać, dusić się i cho chwili zaczyna jakoś gadać ale tylko do momentu gdy dotknę pedału gazu. Na LPG jest o drobinę lepiej bo nie dusi się, nawet gdy pedał jest w podłodze. Jest trochę słabszy niż był wcześniej. Wkręca się w miarę normalnie do 3-3,2 k rpm a dalej już mu brakuje mocy i na maxa podczas jazdy wkręci się na 4,2k
co zrobione:
-lewe powietrze sprawdzane, klejone, lepione chyba ze 20 razy na 100% ok
-wymieniona sonda lambda
-czujnik niebieski, mam już arsenał około 15 sztuk gdzie tylko 2 sztuki mają inne parametry niż autodata
-podmieniany przepływomierz z audi 80 B4 2.0 ABK ( jednakowe numery ) audi jeździło na moim bez problemu
-cała instalacja sprawdzona, wszystkie masy i każdy jeden przewód z ECU, czujników i pod kierownicą
-przewody WN beru
-rozdzielacz beru
-nie widzę żadnej różnicy podczas jazdy z odłączonym regulatorem ciśnienia paliwa
-prąd na czujniku niebieskim taki jak na aku
-prąd na przełączniku przepustnicy 5V
-prąd na przepływce od prawie zera do 5V chodzi bardzo płynnie
wszystko sprawdzone według autodaty
Według Autodaty po podłączeniu próbnika LED do czujnika Halla ( pin 1 i 3) dioda powinna pulsować, u mnie świeci bez przerwy, mówię o uruchomionym silniku
na ile jest możliwe że cewka gubi iskrę?
czy jest możliwe że w ECU wysypał się ori soft (nie znalazłem w ecu żadnych uszkodzeń ścieżek ani żadnych uszkodzeń)
pali około 18 litrów LPG wcześniej było przy normalnej jeździe około 11-12
10 litrów PB starcza na 6-8 razy rozgrzać silnik zanim przeskoczy na LPG trwa o max do 2 minut
kolektor ssący jest czarny w środku ale nie brudzi palców natomiast zauważyłem że w miejscu gdzie podawane jest paliwo kolektor świeci się( umyty benzyną z wtrysków)
gdzie szukać jeszcze przyczyny
![banghead :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
ręce, cycki opadają
Proszę o sugestię i podpowiedzi, nawet google już nie chce ze mną rozmawiać