Witam. Przymierzam się do zmiany modułu centralnego 1C0962258J na 1C0959799B w Golfie 4 3D(na razie tylko na papierze wszystko sobie razpisuję). Ostatnio wsadziłem do niego licznik 1J5920826CX, tempomat i mfa, więc pora teraz na komfort.
Kable i kolory jakie mam teraz w module centralnym to:
Wtyczka zielona T23
1 - pusty
2 - niebieski (bl)
3 - niebiesko/fioletowy (bl/li)
4 - pusty
5 - pusty
6 - niebiesko/żółty (bl/ge)
7 - pusty
8 - pusty
9 - pusty
10 - żółto/czerwony (ge/ro)
11 - biało/fioletowy (ws/li)
12 - pusty
13 - fioletowo/żółty (li/ge)
14 – fioletowy (li)
15 - pusty
16 - pusty
17 - pusty
18 - zielony (gn)
19 - niebiesko/szary (bl/gr)
20 - czerwono/niebieski (ro/bl)
21 - niebiesko/biały (bl/ws)
22 - brązowy (br)
23 - czerwono/żółty (ro/ge)
Wtyczka szara T24
1 - fioletowo/zielony (li/gn)
2 - brązowo/zielony (br/gn)
3 - brązowo/czarny (br/sw)
4 - pusty
5 - brązowo/fioletowy (br/li)
6 - żółto/zielony (ge/gn)
7 - brązowo/żółty (br/ge)
8 - żółto/niebieski (ge/bl)
9 - fioletowo/niebieski (li/bl)
10 - pusty
11 - pusty
12 - szaro/żółty (gr/ge)
13 - szaro/fioletowy (gr/li)
14 - pusty
15 - zielono/żółty (gn/ge)
16 - pusty
17 - pusty
18 - zielono/fioletowy (gn/li)
19 - pusty
20 - czarno/fioletowy (sw/li)
21 - fioletowo/biały (li/ws)
22 - pusty
23 - szaro/biały (gr/ws)
24 - pusty
aby było mi łatwiej przyporządkowałem te kable do pinów z pierwszego posta do modułu 1J0 T23
1J0
1 – Zrobić - czarno brązowy - ciągniemy kabelek do wtyczki grzania szyby - pin 3
3 -T23 /10 - żółto/czerwony wtyczka niebieska zegarów T32 - pin 30 lub do bezpiecznika 37 w skrzynce bezpieczników (dolutować się do kabelka od tego bezpiecznika)
4 - T24/2 – brązowo/zielony - T5d/5 (+ T3b/1 + T2c/1 połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
5 - T24/20 - czarno/fioletowy – do bezpiecznika 6
6 - Zrobić - pomarańczowo/brązowy - CAN-L – zielona wtyczka licznika pin 9 (B230), oraz wtyczki w słupkach A i B pin 7
8 - T24/7 brązowo/żółty – licznik pin 21 niebieskiej wtyczki T32
9 - Zrobić – pomarańczowo/zielony – CAN-H - zielona wtyczka licznika pin 8 (B229), oraz wtyczki w słupkach A i B pin 6
11 - T24/23 – szaro/biały – linia K – niebieska wtyczka licznika pin 25, lub złącze diagnostyczne pin 6
12 – Zrobić - szaro/niebieski - kabel od podświetlenia - możemy się dopiąć do jakiegokolwiek kabla w tym kolorze - jak nie możemy znaleźć - to pin 5 - wtyczki od regulacji podświetlenia obok włącznika świateł lub włącznik świateł pin 17, oraz wysyłamy do wtyczki w słupku A - strona kierowcy - pin 10
14 - T23/21 – niebiesko/biały – pin 6 we wtyczce pomarańczowej w podszybiu
15 - T24/3 – brązowo/czarny – sygnał otwarcia bagażnika – niebieska wtyczka licznika T32/16, oraz czarna wtyczka na lewym słupku C pin 3. Dalej do krańcówki zamka bagażnika pin 1.
16 - T23/19 – niebiesko/szary - podpinamy się do podświetlenia wnętrza (lampka nad lusterkiem), masa T8e/1, wtyczka w lewym słupku A (przy lewym dolnym rogu szyby czołowej) pin 1.
17 - T24/21 – sterownik airbag T75/72.
18 - T23/20 – czerwono/niebieski – zasilanie dla oświetlenia wnętrza – wtyczka w lewym słupku A pin 6
19 - T23/18 – zielony – centralny zamek bagażnika – brązowa wtyczka na lewym słupku C T5d/2. Dalej do siłownika pin 2
20 - T23/2 – niebieski – zamek bagażnika T5d/4
22 – Zrobić – czerwono czarny – do bezpiecznika 14
23 - T23/22 – brązowy – masa
z powyższej rozpiski podstawiłem piny dla modułu 1C0 T23
1C0959799B ==> 1C0962258J
1 ==> T24/7 - brązowo/żółty - niebieska wtyczka licznika T32/21
2 pusty
3 ==> T23/18 - zielony – centralny zamek bagażnika – brązowa wtyczka na lewym słupku C T5d/2.
4 pusty
5 pusty
6 zrobić – pomarańczowo/brązowy - CAN-L – zielona wtyczka llicznikaT32a/9 (B230), oraz wtyczki w słupkach A i B pin 7
7 pusty
8 pusty
9 zrobić – pomarańczowo/zielony – CAN-H - zielona wtyczka licznika T32a/8 (B229), oraz wtyczki w słupkach A i B pin 6
10 ==> T24/3 - brązowo/czarny – sygnał otwarcia bagażnika – niebieska wtyczka licznika T32/16, oraz czarna wtyczka na lewym słupku C pin 3. Dalej do krańcówki zamka bagażnika pin 1
11 ==> T24/23 - szaro/biały – linia K – niebieska wtyczka licznika T32/25, lub złącze diagnostyczne pin 6
12 pusty
13 ==> T24/2 - brązowo/zielony - T5d/5 (+ T3b/1 + T2c/1 połączenia w zależności od rodzaju nadwozia) zamek bagażnika
14 zrobić - szaro/niebieski - kabel od podświetlenia - jakiegokolwiek kabel w tym kolorze np. włącznik świateł pin 17, oraz wysyłamy do wtyczki w słupku A - strona kierowcy - pin 10
15 pusty
16 zrobić - czarno brązowy - ciągniemy kabelek do wtyczki grzania szyby T7/3
17 pusty ==> T23/10 idzie po CAN
18 ==> T23/2 - niebieski – zamek bagażnika T5d/4
19 pusty ==> T24/21 airbag idzie po CAN
20 ==> T23/20 - czerwono/niebieski – zasilanie dla oświetlenia wnętrza – wtyczka w lewym słupku A pin 6
21 ==> T23/19 - niebiesko/szary – masa dla podświetlenia wnętrza masa - wtyczka w lewym słupku A (przy lewym dolnym rogu szyby czołowej) pin 1.
22 zrobić - czerwono/czarny – do bezpiecznika 14.
Nie wiem czy ten muszę, bo ten chyba muszę dorobić we wtyczce T15/15
T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A
23 ==> T23/22 – brązowy - masa
Niewykorzystane piny z modułu centralnego
T23: 3, 6, 11, 13, 14, 21 i 23
T24: 1, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 15, 18, 20
Czyli jak rozumię przekładam piny jeden do jednego i dorabiam tylko te 5 kabelków?
Co z tymi pozostałymi kabelkami zostają wolne?
Czy czerwono/żółty z T23/23 mogę dać do T15/12 – bezpiecznik 38?
Mógłby ktoś obeznany w temacie potwierdzić to, ewentualnie powiedzieć co do poprawy.
.... ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że ktoś dotrwa w czytaniu dokońca
Pozdrawiam