Strona 1 z 3

[MK2] Wymiana termostatu

: śr lip 04, 2007 17:57
autor: zielu
co nam będzie potrzebne:
klucz 10
klucz 13
imbus 6
kleszcze

potrzebny czas:
około 1,5h

wiec do pracy:

na początek odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego
teraz trzeba wykręcić alternator
zaczynamy od odkręcenia śruby od regulacji i opuszczamy go by ściągnąć pasek
Obrazek
następnie odkręcamy długą śrubą (imbus 6) trzymającą alternator.. jest ona trochę schowana

po ściągnięciu alternatora (kabli odłączać nie trzeba, można go odłożyć gdzieś na bok z kablami) odkręcamy łapę od pompy (zaznaczone na czerwono) i poluzowywujemy śrubę (zaznaczoną na niebiesko)
Obrazek
i odchylamy łapę

po odchyleniu łapy ściągamy gumowe rury zaznaczone na niebiesko i rurę zaznaczoną na zielono (tylko z jednej strony - bez różnicy z której strony. dla mnie lepiej było ściągmąć ją od strony chłodnicy)
UWAGA wyleci woda, najlepiej podstawić pod samochód jakiś naczynie na nią
Obrazek
i odkręcamy pompę

teraz pompę można już wyciągnąć naginając ją najpierw trochę tak by można było ściągnąć pasek (czasami można mieć chwilowe problemy ale na pewno się uda)
Obrazek

teraz wystarczy odkręcić dwie śruby
Obrazek
i mamy termostat
Obrazek

wymieniamy go i składamy wszystko wykonując wszystkie opisane czynności od końca

podziękowania dla GUTIego za pomoc :)

:grin: P O W O D Z E N I A :grin:

: śr lip 04, 2007 18:59
autor: daaroo
dodam tylko z wymiana termostatu to 30 min przy takim silniku i pompy wody wcale nie trzeba wyciagac, ale jak ktos woli sie narobic :]

: śr lip 04, 2007 19:06
autor: zielu
jak ktoś ma wsp. to od spodu do tego nie dojdzie (tzn dojdzie ale trze mieć kanał i wykręcać pompe wspomagania)

: śr lip 04, 2007 19:16
autor: daaroo
Quatro7 pisze:jak ktoś ma wsp. to od spodu do tego nie dojdzie (tzn dojdzie ale trze mieć kanał i wykręcać pompe wspomagania)

robilem bez kanalu, przod w gore. Nastepnie odkrecamy pompe wspomagania i juz mamy dostep do plastikowego kolanka, ale to juz jak kto woli.

: śr lip 04, 2007 19:39
autor: zielu
no racja ze jak kto woli...
wg mnie lepiej od góry :)
za drugim razem pewno z wszystkim by sie człowiek w mniej niż 1h uwinął

: czw lip 05, 2007 22:20
autor: TOMI84
jasne ze sie da to szybciej, ja podniosłem autko w auto centrum, poluzowałem pompę od wspomy i luzik, wszystko maks 30 minut

: czw paź 04, 2007 15:54
autor: hunterek
u mnie jest latwiejszy dostep polozylem sie pod samochod i od spodu wzsystko mam, odkrecilem 2 srubki i dostep do termostatu :) 10 minut roboty ;]

: czw paź 04, 2007 20:42
autor: mariachi
wszystko fajnie, jak zauważyli koledzy tak też się da.
Ale duuuuuużo prościej i szybciej jest ściągnąć pompę wspomagania, No chyba, że ktoś nie ma kanału to można by rozważyć taką opcję. . Co jak co, ale trzeba docenić, że chciało Ci się opracować poradę, zrobiłeś fajne zdjęcia i wszystko super opisałeś.

Ale jak jest kanał lub podnośnik, to tylko od dołu, wspomaganie out.
To zajmuje jakieś 20 do 30 min,

: pn paź 08, 2007 09:54
autor: yolmen
a ja chcialem dopytac czy jak zleci plyn do miski to po skreceniu wszystkiego czy moge go wlac spowrotem (odfiltrowac jakos) czy nowy ?

: pn paź 08, 2007 10:37
autor: zielu
chyba mozna.. tylko zbierac go do czystej miski :)

: wt paź 09, 2007 16:55
autor: yolmen
kurcze wczoraj probowalem w kanale , te 2 sruby nie chca sie wykrecic w zasadzie kluczem sie wzynalem w srube chyba pojade do normalnego mechanika bo probowalem wd40 odrdzewiaczem i srodkiem penetrujacym .... albo moze sprobuje twoim sposobem z pompa na stole bedzie latwiej

: wt paź 09, 2007 17:40
autor: zielu
u mnie na poczatku też były tak zapieczone ze sie odkrecić nie chciały...
nałóż klucz i walnik z 2 razy z młotka tak jakbys chciał wbić srube i moze w tedy puści..

: czw paź 11, 2007 18:38
autor: saskey
W golfie Mk1 1.5 wystarczy kanał i jeden klucz + śrubokret do zdjęcia cybantu

najlepiej w kanale to robic, wystarczy zdjac dolna rure z chłodnicy do silnika i tuz za kolanem mamy dziada ! :)

czas szacowany 10 - 15 min ... chyba ze sie sruba ukreci tak jak mi ostatnio to ok pol dnia + 6cio pak piwa za towarzysza i darmowe minuty na wydzwanianie kto ma zestaw gwintowników :blush:

: pt paź 19, 2007 18:20
autor: MaSa_Golf
ja ostatnio wymienialem termostat w B4 TD ze wspoma, i audi ma ten plus, ze przod jest wysoki i nie trzeba jechac na kanal ani nawet podnnosic auta, wystarczy sie pod zderzakiem polozyc :P:P:P