[MK3] Montaż centralnego

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[MK3] Montaż centralnego

Post autor: Włochaty » czw lip 05, 2007 12:53

Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki drzwi. Odkręcamy dwie śruby zaznaczone na zdjęciu. Pokrętło od regulacji lusterek ciągniemy do siebie, a od szyb przesuwamy kołnierz w kierunku jak pokazuje strzałka. Musi jeszcze wykręcić ‘cypek’ od zamykania drzwi. Resztę tapicerki ciągniemy do siebie i powinna odchodzić
Obrazek

Następnie odkręcamy śrubę numer 1:

Obrazek

Teraz zamek pchamy zgodnie z kierunkiem strzałki, a następnie do siebie i wyciągamy

Obrazek
Obrazek


Odkręcamy śruby 2,3,4 i podnosimy zamek lekko do góry żebyśmy mogli go wyciągnąć. Klamkę ciągniemy w prawo i do góry jednocześnie.
Teraz jak już mam zamek na wierzchu, przykręcamy szprychę wraz z siłownikiem. Należy pamiętać aby szprycha od siłownika była przykręcona równolegle do zielonej kreski, chodzi o to by szprycha wykonywała prace w pionie a nie pod skosem. Śrubę z mocowaniem szyny do zamka należy dokręcić solidnie, żeby później nie było niespodzianki.

Obrazek


Tak skręcony układ wsadzamy do drzwi, jak na zdjęciu poniżej

Obrazek

Przy przykręcaniu siłownika należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy: Przykręcamy siłownik tylko wtedy gdy, cypek jest wciśnięty i siłownik także lub cypek i siłownik jest wyciągnięty!!!

Po przykręceniu siłownika możemy sprawdzić czy wszystko działa, przykręcamy śruby 2,3,4 i ruszamy cypkiem lub szyna siłownika. Ważne jest również to aby siłownik nie przeszkadzał szybie jeżeli ja opuścimy na maxa. Jeżeli wszystko gra to zakładamy klamkę i przykręcamy śrubę 1. Podłączenie kabli jest proste jak konstrukcja cepa Razz wiec nie robiłem zdjęcia.
Wystarczy podłączyć odpowiadające sobie kolory kabli do siebie. Z drugiej strony drzwi postępujemy analogicznie. Centralka naszego zamka będzie znajdować się w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami, więc na początku musimy się zorientować która wiązka gdzie idzie, ponieważ są one różnej długości. Po pociągnięciu przewodów podłączamy do centralki. Tu się również nie pomylimy ;)
Zostaje tylko pytanie skąd wziąć zasilanie?? Ja pociągnąłem ze skrzynki z bezpiecznikami, jak na zdjęciu:

Obrazek

Odłączyłem akumulator i ściągnąłem trochę izolacji z przewodów, tam przylutowałem kable od centralnego i zaizolowałem. U mnie w centralnym, czerwony to +, a czarny to -, tak jest najczęściej ;)

Obrazek


Składamy teraz tapicerkę i wszystko co rozebraliśmy ;)
Ja podłączyłem sobie centralny pod sterowanie pilotem, bo miałem takowe w alarmie który założyłem wcześniej. Siłownik typy „master” ma 5 kabli, a „slave” 2. Master jest tym który jest sterujący, czyli gdy otwieramy drzwi kluczykiem z ‘masterem’ otwieramy wszystkie jednocześnie, a gdy otwieramy drzwi ze „slave” to otwieramy tylko te drzwi.
moze komus sie przyda
Jak by co sluze pomoca
:bigok:
Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 14:51 przez Włochaty, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » pt lip 06, 2007 11:04

Witam ma zamiar założyć sobie centralny ale miał bym prośbe o zrobienie tego zdjecia http://img505.imageshack....=pic0005jp3.jpg tak aby było na nim wyraźnie widać gdzie i jak jest zamontowany siłownik zeby nie przeszkadzał przy oposzczaniu szyb.
i drugie pytanie czy zakładałeś siłownik na klape od bagażnika. ja bym chciał u siebie też założyć na klapie + 4 drzwi i czy da się podłączyć 5 siłowników pod 1 sterownik.
Z góry dziekuje za odpowiedz :pub:



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pt lip 06, 2007 14:46

herflik95 pisze:Witam ma zamiar założyć sobie centralny ale miał bym prośbe o zrobienie tego zdjecia http://img505.imageshack....=pic0005jp3.jpg tak aby było na nim wyraźnie widać gdzie i jak jest zamontowany siłownik zeby nie przeszkadzał przy oposzczaniu szyb.
niestety nie ma wyrazniejszego zdjecia :/, ale jak wsadzisz zamek do drzwi to opusc szybe i przymierz silownik, tam jest dosyc sporo luzu, wiec problemu z tym napewno nie bedziesz mial
herflik95 pisze:i drugie pytanie czy zakładałeś siłownik na klape od bagażnika.
nie zakladalem
herflik95 pisze:ja bym chciał u siebie też założyć na klapie + 4 drzwi i czy da się podłączyć 5 siłowników pod 1 sterownik.
ja takich rzeczy nie robilem, ale pewnie jest mozliwosc, tylko jak to sobie wyobrazasz?? bo przy kazdym otiwraniu drzwi bedzie Ci sie otwierala klapa, chyba ze zalozysz zamek od passsata b5, nie lepiej zrobic osbny przycisk w srodku??



Awatar użytkownika
Cziki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: pn paź 23, 2006 18:53
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Cziki » pn lip 09, 2007 21:39

herflik95 pisze:siłownik na klape od bagażnika. ja bym chciał u siebie też założyć na klapie + 4 drzwi i czy da się podłączyć 5 siłowników pod 1 sterownik.
ale o jaki chodzi ci siłownik, taki który blokuje zamek (przycisk) ze nie mozna otworzyć klapy z zewnątrz, czy siłownik który będzie otwierać od środka, tak jakbyś nacisnął przycisk (gdy masz wygładzona klape


Obrazek

kurciol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw maja 10, 2007 23:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kurciol » pn lip 16, 2007 10:26

a ja mam jeszcze pytanie odnośnie montażu szprychy... na tych zdjęciach za bardzo nie widać. Ale szprycha od siłownika powinna być skręcona ze szprychą od tego cypelka??



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » czw lip 19, 2007 00:54

Włochaty pisze:a ja mam jeszcze pytanie odnośnie montażu szprychy... na tych zdjęciach za bardzo nie widać. Ale szprycha od siłownika powinna być skręcona ze szprychą od tego cypelka??
dokladnie, trzeba przykreci dosyc mocno szpryche od silownika do szprychy od tego cypka tylko nie za wysoko bo bedzie blokowac



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » śr sie 08, 2007 08:04

herflik95 pisze:i drugie pytanie czy zakładałeś siłownik na klape od bagażnika. ja bym chciał u siebie też założyć na klapie + 4 drzwi i czy da się podłączyć 5 siłowników pod 1 sterownik.
Z góry dziekuje za odpowiedz :pub:
Wlasnie jestem na etapie dokladania silownika CZ do klapy. Obawialem sie trudnosci podczas montazu ale okazalo sie to bardzo proste. Nawet nie bylo konieczne wiercenie otworow do zalozenia silownika bo wykorzystalem juz istniejace. Porobie kilka fotek i zapodam na forum



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob sie 11, 2007 14:21

Czy warto jest montować taki centralny zamek ? Bo oryginalnego nie ma w moim golfie gdzieś go wcięło przez te 12 lat :| A oryginalnego pneumatyka nie mogę dorwać...

Czy warto kupić taki dedykowany do golfa 3 ? Sprawdza się i nie psuje szybko ? Bez problemu można założyć dwa siłowniki master na przednie drzwi ?

Z góry dzięki za odpowiedź :)



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » sob sie 11, 2007 15:31

jgkurczak pisze:Czy warto jest montować taki centralny zamek ? Bo oryginalnego nie ma w moim golfie gdzieś go wcięło przez te 12 lat :| A oryginalnego pneumatyka nie mogę dorwać...

Czy warto kupić taki dedykowany do golfa 3 ? Sprawdza się i nie psuje szybko ? Bez problemu można założyć dwa siłowniki master na przednie drzwi ?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Zadajesz pytania z serii "dziwne" :rotfl:
Ja zalozylem dla wlasnej wygody (i z lenistwa pewnie tez :grin: ). Ostatnie 3 moje auta byly wyposazone w CZ. Gdy kupilem Golfa to pierwsza rzecza jaka w nim zrobilem bylo dolozenie CZ. Mam 2 mastery i ostatnio dolozylem 1 szt slave w klape bagaznika tutaj porada
Z doswiadczenia powiem Ci ze nie ma sensu ladowania w drzwi 2 masterow, bez problemu wystarcza 2 x slave. O jaki dedykowany zamek do golfa Ci chodzi ???



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob sie 11, 2007 17:30

Wiem pytania są trochę dziwne ;)
Chodzi o cuś takiego http://moto.allegro.pl/item224925668_ce ... f_iii.html
No chyba że śmiało można wkładać coś innego, tylko cenny są śmiesznie małe.



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » sob sie 11, 2007 18:59

jgkurczak pisze:Wiem pytania są trochę dziwne ;)
Chodzi o cuś takiego http://moto.allegro.pl/item224925668_ce ... f_iii.html
No chyba że śmiało można wkładać coś innego, tylko cenny są śmiesznie małe.
Nie wiem na czym polega ta dedykacja do golfa III ale ja tam widze najzwyklejszy uniwersalny zestaw. A ze gosc daje instrukcje montazu do golfa to zadna rewelacja - wiekszosc sprawdzonych sprzedawcow daje ja bez laski. A jesli nie chcieliby dac to zadna strata - tam tylko trzeba centralke CZ podlaczyc pod zasilanie czyli 2 kabelki (czerwony +12V i czarny "-" masa), reszte laczysz kolorami.
Jesli moge zasugerowac to szukaj sterownika CZ ktory ma obsluge dodatkowych kanalow (najlepiej 2). Jeden kanal dodatkowy mozna wykorzystac do otwierania bagaznika, a 2gi kanal z funkcja Komfort mozna domykac np szyberdach lub elektryczne szyby. Takie mozliwosci daje sterownik Magicar
Ostatnio zmieniony sob sie 11, 2007 19:11 przez rtk, łącznie zmieniany 2 razy.



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob sie 11, 2007 22:16

Super wielkie dzięki :) Myślałem o dwóch kanałach ale nie będzie to współpracowało z alarmem chyba...no chyba że będę miał kluczyk scyzoryk i osobny pilot od alarmu który będzie sterował CZ również. Myślałem nad elektromagnesem w klapie i poprostu będę go otwierał od środka, wyeliminuje to 2 piloty. Jeśli namieszałem to proszę o wyjaśnienie ;)



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » ndz sie 12, 2007 01:14

jgkurczak pisze:Super wielkie dzięki :) Myślałem o dwóch kanałach ale nie będzie to współpracowało z alarmem chyba...no chyba że będę miał kluczyk scyzoryk i osobny pilot od alarmu który będzie sterował CZ również. Myślałem nad elektromagnesem w klapie i poprostu będę go otwierał od środka, wyeliminuje to 2 piloty. Jeśli namieszałem to proszę o wyjaśnienie ;)
:rotfl: no wlasnie chyba sam musisz wyjasnic co masz juz zamontowane w aucie, a co chcesz dolozyc. Bo szczerze to ostro zakreciles :goof:



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » ndz sie 12, 2007 10:47

Chodzi mi o to jak alarm sobie poradzi z obsługą drugiego kanału od centralnego. Bo pilot od alarmu będzie również sterował centralnym zamkiem, a on ma tylko uzbrojenie i rozbrojenie alarmu. Jest jakieś rozwiązanie tego ?

Czy do klapki wlewu paliwa bez problemu zmieszczę elektromagnes żeby otwierał klapkę ? Bo tam kiedyś centralny był, i po wyjęciu siłownika ona jest trochę nierówno z nadwoziem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości