Polerowanie aluminium

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
blaade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 00:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: blaade » pn lut 27, 2006 13:09

Koolas pisze:jak ostatniego papieru uzyjesz 1200 to dluuuugo filce bedziesz musial machac... ja ostatniego uzywalem 2500 i wtedy automaxa i efekty widac po chwili :bigok: :bajer:
Dokładnie tak jest jak kolega mówi :bigok:
Interesuje mnie tylko jakiego filcu użyłeś do tej polerki tzn. czy to jakaś końcówka na wiertarkę? Bo ciężko tak naprawdę znaleźć coś dobrego i przede wszystkim sprawdzonego na rynku...



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pn lut 27, 2006 14:28

No ale temacik zabezpieczenia aluminium nadal otwarty, jak to zabezpieczyć przed warumkami atmosf.....??


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn lut 27, 2006 15:54

Kryspin pisze:No ale temacik zabezpieczenia aluminium nadal otwarty, jak to zabezpieczyć przed warumkami atmosf.....??
nie da sie, przynajmniej nikt tego ne istosuje bo polysk sie zmniejsza, poprostu co jakis czas trzeba przejechac filcem i tyle.



Awatar użytkownika
pilu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
Kontakt:

Post autor: pilu » pn lut 27, 2006 19:47

Koolas pisze:jak ostatniego papieru uzyjesz 1200 to dluuuugo filce bedziesz musial machac... ja ostatniego uzywalem 2500 i wtedy automaxa i efekty widac po chwili :bigok: :bajer:

z 1200 skoczyles zaraz na 2500? czy jeszcze jakims innym jechales?



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » pn lut 27, 2006 20:10

ja uzywalem takich papierkow: na grubsze rysy 400 a na cala reszte od 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500 a pozniej to uzywalem dwoch rodzajow filcu jeden to na rzep i na kątowke i jazda a drugi to na wiertarke taki do gumowej tarczy przykrecany (jakas samoróbka chyba, z garazu) tylko jakas mocna wiertarke radze miec bo takie za 35zl z markietow to szybko sie spala...


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
pilu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
Kontakt:

Post autor: pilu » pn lut 27, 2006 23:08

dzieki koolas :pub: bede musial dokupic jeszcze 3 papiery...kupilem tez filc polerski zaloze go na udarowke i wypoleruje ta plaska czesc tylko niewiem co z rantami bo tym tam nie dojde :crazy:



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt lut 28, 2006 09:42

pilu pisze:dzieki koolas bede musial dokupic jeszcze 3 papiery...kupilem tez filc polerski zaloze go na udarowke i wypoleruje ta plaska czesc tylko niewiem co z rantami bo tym tam nie dojde
terz mam probl;em z rantem, a katowka to troche sie boje tam polerowac bo zejdzie i juz gdzies obije felge



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » wt lut 28, 2006 14:29

ja mam prosciej bo mam plaskie ale tez tam bylo (jest) ciezko dojsc ale sie udalo juz prawie wszystko skonczone no jeszcze tylko czarne elemnty odswiezyc:)
sa takie małe koncowki do polerowania tylko je to albo na dremel(taka mala wiertareczka) albo na przedłuzacz do wiertarki(taki wąż czy cos w tym stylu) ale wiadomo ze to dodatkowe koszty...


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » ndz mar 05, 2006 23:45

ok naczytalem sie i naczytalem ale teraz powiedzcie czym najlepiej i najprosciej zabezpieczyc wypolerowane aluminium przed utraceniem blasku ??? chodzi mi szczegolnie o silnik czyli srodki odporne na wysoka temperature :]


Obrazek

Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » pn mar 06, 2006 09:15

niczym...
nietety co bys nie zrobil (pomalował lakierem czy proszkowo) to i tak stracisz na blasku...


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn mar 06, 2006 11:16

ktos ma bardziej optymistyczna rade ?? :]


Obrazek

Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » pn mar 06, 2006 13:03

no nic sie nie da zrobic, niestety
ja na przyklad mam felgi, one byly po polerce (moze nie na lustro ale polerowane) i pokryte bezbarwnym lakierem no i mi sie nie podobalo po zdrapaniu (chemicznie) lakieru juz byl lepszy efekt niz wczesniej, teraz sa zrobione na lusterko bez malowania i efekt jest najlepszy :bajer: :bigok:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

passy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 14:33
Lokalizacja: Czewa City
Kontakt:

Post autor: passy » ndz kwie 23, 2006 23:04

Na polerowanie rantu gdzieś na necie znalazłem dobry patent: podnieść przednie koło, założyć felge do polerowania, włączyć dwójkę, lub jedynkę i heja. Grubszymi papierami nie polecam szlifować na kole, gdyż zostają rysy, polecam zacząć od 1200 przez 1500 a kończąc na 2000 (wszystkie papiery oczywiście waterproof). Efekt polerowanego (skromnego) rantu widoczny poniżej
Obrazek
Obrazek
Moje felgi oryginalnie pokryte były jakimś dziwnym bezbarwnym lakierem, a żeby tego było mało to całe były fabrycznie przetoczone żeby światło się odbijało od całej powierzchni. Naprawde musiałem sporo trzeć, żeby zedrzeć te zaj...ne rowki.
Nie wiem jak niektórzy polerują ręcznie, ale ja używałem krążka gumowego z rzepem + filcu (grubość około 5mm), oraz "szmat". Wszystko to miałem podłączone do machiny z silnikiem 5kW. Tak mocny silnik jest potrzebny szczególnie do tych "szmat".
Czy mi sie udało oceńcie sami.
Pozdro



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pn kwie 24, 2006 12:14

passy, Bardzo fajnie wyszło :bigok: Felga nieciekawa w swoim orginalnym stylu, a po polerce wygląda dużo dużo ciekawiej.


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości