wymiana łacznika stabilizatora mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

wymiana łacznika stabilizatora mk3

Post autor: jaszczur » pt gru 07, 2007 19:07

więc tak roboty generalnie na max 40 min,posilę sie ty schematami bo anie miałem aparatu :crazy:
a oto potrzebne narzędzia do naszej pracy
1;oczywiście sam łącznik jego nr (oryginał 191411315),ja zakupiłem kompletny febi za 18,40
2:lewarek,klucz grzechotka(płaski lub oczkowy)nr 13,klucz płaski nr 15,płaski śrubokręt i coś tłustego(ja użyłem troszkę smaru)
i tak podnosimy auto,odkręcamy koło i łącznik mamy na widoku wygląda on tak,fotka u góry
Obrazek
teraz bierzemy klucz plaski 15 i 13 (grzechotka,oczkowy jak komu wygodniej) i przystępujemy do odkręcenia łącznika,przy czym używamy kluczy w miejscu oznaczonym na fotce,po odkręceniu nakrętki,sam stabilizator(używając troszkę siły)dźwigamy do góry w celu wyciągnięcia łącznika(jeśli mamy go wywalonego zejdzie bez problemu).
Teraz przystępujemy do montażu tu przed założeniem proponuje posmarować stabilizator i wewnątrz gumkę łącznika smarem lub czymś tłustym,w celu łatwiejszego założenia łącznika
(nowy nie wybity będzie wchodził ciasno,po to należy posmarować),po jego założeniu na stabilizator,zakładamy górna gumkę(ta która będzie nad wahaczem)po założeniu jej ja posłużyłem sie płaskim śrubokrętem aby docisnąć łącznik w celu jego przykręcenia(miejsce włożenia śrubokręta zaznaczone na schemacie,jego końcem opieramy sie o półoś)i dociskamy przytrzymując jedna ręką,a druga zakładamy dolną gumkę(tą pod wahacz)oraz podkładkę i palcami przykręcamy nakrętke tak aby nam złapała gwint,gdy to zrobimy śrubokręt jest już zbędny.Teraz potrzebny będzie nam klucz 15 (miejsce użycia,fotka)i 13 w celu skręcenia,przykręcamy koło i po sprawie,nie przyjemne stuki pójdą w zapomnienie :bajer:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz gru 09, 2007 14:28

tomcio pisze:obu łączników powinien lekko pójść do góry, wszak wymienia sie i tak z obu stron dla spokojności
zgadza się ale tamten był oki jeszcze,a i roboty za dużo nie było :bajer:



Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » pn gru 10, 2007 13:17

tomcio pisze:przydała by się fotoporada o tych środkowych gumkach, tam to jest jazda.
oj popieram kolege wymieniałem ostatnio u siebie tylko nie wpadłem na pomysł żeby fotki porobić z dwiema pół dnia sie męczylem nie wspomne o straconych nerwach i pozdzieranych rękach :grrr: :grrr:


[img]http://img503.imageshack.us/img503/8563/img1681ew7.jpg[/img][img]http://img503.imageshack.us/img503/6577/img1679ik0mn9.jpg[/img]

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr lip 09, 2008 11:56

Czy czasem te gumki na końcówce stabilizatora nie powinny być odwrotnie niż w pierwszym poście? Stożkiem w strone wahacza?

Pozdrawiam
Wojciech



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » pt mar 20, 2009 15:26

witam,
mam pytanie czy tuleja lacznika stabilizatora to to samo co ta czesc na zdjeciu u gory ??



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pt mar 20, 2009 16:43

Marooo9 pisze:stabilizatora to to samo co ta czesc na zdjeciu u gory ??
Moim zdaniem chodzi o gumową tuleje łącznika tam gdzie wchodzi drążek stabilizatora. Też to widziałem już w sprzedaży.



Awatar użytkownika
bialko1991
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2995
Rejestracja: wt lip 11, 2006 13:38
Lokalizacja: Ciechanowiec Warszawa
Kontakt:

Post autor: bialko1991 » pt lut 05, 2010 12:15

troche odgrzewam kotleta.. ale nie chodzi szukajka i znaleźć nie mogę.. jest gdzieś porada jak wymienić łącznik w GTI ?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Re:

Post autor: denisz » czw wrz 16, 2010 21:20

wtct pisze:Czy czasem te gumki na końcówce stabilizatora nie powinny być odwrotnie niż w pierwszym poście? Stożkiem w strone wahacza?

Pozdrawiam
Wojciech

Właśnie, jutro zamierzam wymieniać te łączniki i kupiłem dokładnie te ze zdjęcia, z takim ustawieniem gumowych poduszek. Wydaje mi się, że gumki-poduszki powinny być odwrotnie - mniejszym obwodem (stożkiem) w stronę wahacza. Proszę żeby ktoś to potwierdził

Dodam jeszcze cytat z książki serwisowej:
"Łączniki są przykręcone od dołu do wahaczy nakrętkami (patrz rys. 6.2). Nad i pod wahaczem znajdują się tuleje gumowe z podkładkami.
Podczas wymontowania stabilizatora trzeba zwrócić uwagę na rozmieszczenie tych części. Stożek tulei gumowej znajduje się na przykład od strony podkładki blaszanej, która z kolei jest stroną wyobloną skierowana do tulei." - czyli dokładnie tak jak na zdjęciu łącznika FEBI.

Z kolei na zdjęciach łączników innych firm widzę, że te poduszki gumowe są ułożone w odwrotnym kierunku - stożek do wahacza (tylko w FEBI ma inaczej)

W aucie nie mam już oryginalnych łączników, w związku z czym ich ułożeniem nie mogę się kierować



Awatar użytkownika
piotreldiablo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
Lokalizacja: Włocławek

Re: wymiana łacznika stabilizatora mk3

Post autor: piotreldiablo » sob maja 18, 2013 14:24

Gumy węższą stroną skierowane są ku wahaczowi z obu stron


PIOTR

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 42 gości