![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
FAQ od początku do konca wymyslony przeze mnie !!
Potrzebne nam bedą:
-uniwersalny siłownik centralnego zamka (slave= ma tylko 2 kabelki)
-2 kabelki długosci ok 4-5m (do przeciagniecia sygnału z centralki do bagażnika
-blaszka min 4x3 cm grubosci 2mm moze byc grubsza
- 2x srobki do zakontowania siłownika na klapie (to juz wedle własnego pomysłu) ja uzyłem 2x kołków rozporowych
Narzedzia młodego mechanika:
-wiertarka, szlifierka, kartka ,długopis, kombinetki, śrubokręty
No i tak po kolei co robimy:
1. Przeciągamy 2x kable od centralki centralnego zamka (mozna sie wpiąc pod któres z kabli z drzwi (przeważnie kable koloru niebieski,zielony) ),--> najlepiej poprowadzic progiem,--> później pod siedzeniami,--> pod wykładziną boczną lewą w bagażniku,__> pod słupkiem plastikowym do którego przymocowany jest pas bezpieczenstwa pasazera z tyłu,--> no i wyprowadzamy gumą którą idą inne kable go bagażnika-->no i teraz utrudnienie bo musimy przeprowadzic kable przez całą klape tak jak ida wszystkie ja do tego celu użyłem drutu. Jesli mamy juz przeciągniete kable połowa sukcesu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2. Demontujemy plastikową osłone klapy bagaznika (przymocowana jest na zatrzaski ale jest 1 srobka (krzyzak)w miejscu gdzie jest wyprofilowana rączka).
3. Demontujemy zamek bagaznika a dokładnie plastikową czesc która odpowiada za zamykanie i otwieranie tzn przy przekrecaniu kluczykiem w zamku.
4. odrysowukemy na kartce kształt zdemontowanej czesci i dorysowujemy,wydłuzamy blaszke w góre aby móc dodac miejsce w którym bedzie dziurka na pręt od siłownika.
![Obrazek](http://www.wskteam.republika.pl/sil3.jpg)
![Obrazek](http://www.wskteam.republika.pl/sil4.jpg)
5. wycinamy odrysowany element z kartki i przenosimy na blaszke,odrysowujemy go na blaszce no i wycinamy szlifierką taki element z blachy.
6. nawiercamy odpowiedniej grubości wiertłem dziurke w glaszce (chyba 6mm) no i drugą dziurke na pręt od siłownika małym wiertełkiem (2mm)
7 Gdy mamy juz gotową blaszke zakładamy na wczesniej zdemontowane miejsce plastikowej czesci zamka, zakładamy podkładke która była przy plastikowej czesci no i zabezpieczenie na koniec. CAŁA ZASADA DZIAŁANIA tkwi w tym ze plastikowa czesc miała wypustek który opierał sie na wkładce zamka i tym własnie był sterowany, zas nasza blaszka ma wykonywac swobodny obrót w tej chwili dopiero po zakontowaniu siłownika bedzie ten ruch ograniczony.
![Obrazek](http://www.wskteam.republika.pl/sil2.jpg)
8. Montujemy siłownik do klapy w miejsca które juz sa w klapie tak jak widac na foto ja od spodu przyłozyłem kołek rozporowy a od góry wkręt (mozna innym sposobem za pomopcą blaszek dołaczonych do siłownika)
9. Przykładamy drut do siłownika i naszej BLASZKI i odmierzamy długość w dopowiednim miejscu zaginamy drut i ucinamy PAMIĘTAJMY o odpowiedniej długosci preta tzn SIŁOWNIK W POZYCJI ZAMKNIETEJ (SCHOWANY)TO WTEDY BLASZKA MA BYC W POZYCJIPRZECHYLONEJ W PRAWĄ STRONE TAK ABY NACHODZIŁA NA ELEMENT ODPOWIADAJĄCY ZA ODSKOCZENIE KLAPY, gdy zas siłownik sie otworzy blaszka przemiesci sie w strone lewą i wtedy gdy nacisniemy przycisk na klapie blaszka nic nie bedzie dotykac i wtedy nie spowoduje otwarcia bagaznika.
![Obrazek](http://www.wskteam.republika.pl/sil.jpg)
10. Gdy juz mamy załozony pręt przystepujemy do zabawy z prądem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
11. Zakładamy plastikową osłone klapy, i składamy wszystkie wczesniej zdemolowane plastiki...znaczy zdemontowane i cieszymy sie centralnym z bagażnika (u mnie taka metoda sprawuje sie bdb juz ponad rok).
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)