Strona 4 z 8

: czw sty 08, 2009 15:30
autor: andrew.zbyrko
Wojtek_GR, masz może dane dla pompy z AAZ?

: czw sty 08, 2009 16:14
autor: Wojtek_GR
Nie mam. Na razie wyciągnąłem od Łukiego dane 1,6.
W sobotę będę u niego, to może znowu jakąś ściągę zrobię. :-)
Łatwiej się szuka posiadając nr pompy, który jest nabity na korpusie.
Wygląda np. tak:
NR 0 460 484 027

P.S. Cyfra w środku drugiego członu trzycyfrowego - tutaj 8 - oznacza
średnicę tłoka w mm. :-)

: czw sty 08, 2009 18:30
autor: andrew.zbyrko
właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
Obrazek

: czw sty 08, 2009 20:21
autor: Wojtek_GR
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
Heh. Dla chcącego - nic trudnego ... :-)
Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.

: czw sty 08, 2009 22:26
autor: andrew.zbyrko
Wojtek_GR pisze:Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.
ale troche inaczej narastają..

[ Dodano: 08 Sty 2009 21:28 ]
u siebie planuje wpiąć się w wpust zaznaczony na foto, rurke i tak mam zaślepioną tyko trzeba zredukować średnice manometru do króćca na M6.
Obrazek

: pt lut 06, 2009 12:45
autor: eldorado84
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?

: pn lut 09, 2009 10:49
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze:
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?
Dwa posty nad załączonym przez Ciebie, jest tabelka.

: pn lut 09, 2009 19:07
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze:
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?
Dwa posty nad załączonym przez Ciebie, jest tabelka.
tak tak zgadza się, widziałem i ściągnąłem zdjęcie ale mi chodziło o to czy przy pomiarze mam ustawić seryjne ciśnienie (takie co na fotce) czy mam ustawić jakieś inne tzw. "modowe"

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 17:21 ]
dziś postanowiłem sprawdzić pompę. Znalazłem jakiś zegar (jakiś tary) który mierzy w Mpa. Zespawałem trójnik i heja.
Odpaliłem silnik ustawiłem na 1250 a tu zonk zegar pokazał 0,2mpa czyli ok 2,03bara więc zaczołem wbijać do 3,5bara po tym dałem na 2000obr i pokazał zegar 6,4bara. No i skończyłem pomiary. Odkręciłem trójnik wszystko zamontowałem jak trzeba i tu zonk, odpaliłem i zaczął jakoś dziwnie chodzić, no ale kij w droge a tu kolejny zonk :( słąbo przyspiesz, daczął dymić na szaro-czarno po wciśnięciu gazu. Hmmmm nie wiem, poprawcie mnie jak coś zrobiłem źle

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 17:24 ]
andrew.zbyrko pisze:
Wojtek_GR pisze:Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.
ale troche inaczej narastają..

[ Dodano: 08 Sty 2009 21:28 ]
u siebie planuje wpiąć się w wpust zaznaczony na foto, rurke i tak mam zaślepioną tyko trzeba zredukować średnice manometru do króćca na M6.
[url=http://images47.fotosik.pl/47/3d54fe9dbd20c982m.jpg]Obrazek[/URL]
to co, w tym miejscu zaznaczonym ma lepiej pokazywać czy jak, bo ja zrobiłem trójnik i podłączyłem jak na poprzedniej stronie.

: wt lut 10, 2009 22:02
autor: arwam
prawdopodobnie przesadziłeś i zrobiłeś ciśnienie zbyt duże
Spróbuj opóźnić kąt wtrysku tylko zaznacz wcześniejszą pozycję opóźnij przestawiając pompę do przodu czyli od silnika powinno pomóc
Ja u siebie eksperymentowałem ale za pomocą całych zaworków i je tylko wymieniałem
ale stwierdziłem że w połączeniu z timing modem posuniętym tak że ruch tłoczka jest ograniczany przez obudowę ten mod u mnie nie zdał egzaminu.
ale na drugim aucie z silnikiem JR i IC od SB ten mod dał wyraźnego kopa powyżej 4500rpm do około 6500.
Około dlatego że obrotomierz kończy się znacznie wcześniej niż silnik przestaje ciągnąć
Pozdrawiam wszystkich kombinatorów :bigok:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:05 ]
prawdopodobnie wziołeś wartości pierwsze obrotów zamiast te w nawiasach i przegiołeś

: wt lut 10, 2009 22:38
autor: eldorado84
arwam pisze:prawdopodobnie przesadziłeś i zrobiłeś ciśnienie zbyt duże
Spróbuj opóźnić kąt wtrysku tylko zaznacz wcześniejszą pozycję opóźnij przestawiając pompę do przodu czyli od silnika powinno pomóc
Ja u siebie eksperymentowałem ale za pomocą całych zaworków i je tylko wymieniałem
ale stwierdziłem że w połączeniu z timing modem posuniętym tak że ruch tłoczka jest ograniczany przez obudowę ten mod u mnie nie zdał egzaminu.
ale na drugim aucie z silnikiem JR i IC od SB ten mod dał wyraźnego kopa powyżej 4500rpm do około 6500.
Około dlatego że obrotomierz kończy się znacznie wcześniej niż silnik przestaje ciągnąć
Pozdrawiam wszystkich kombinatorów :bigok:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:05 ]
prawdopodobnie wziołeś wartości pierwsze obrotów zamiast te w nawiasach i przegiołeś
właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
A i jeszcze jakiego zrobiłeś timing moda? Rozwiercając dekielek od pompy?

: śr lut 11, 2009 12:42
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze: właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
Zupełnie popiermandoliłeś okienka tabeli i ustawiałeś ciśnienie z
niższego zakresu do obrotów z wyższego i co najważniejsze, dwukrotnie
niższych, bo 1250 RPM dotyczy pompy a silnik wtedy ma 2500 RPM.
W górnym wierszu tabeli jest dokładnie zaznaczone, które prędkości są
prędkościami obrotowymi pompy a które dotyczą ( silnika ) !!!

: śr lut 11, 2009 17:42
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze: właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
Zupełnie popiermandoliłeś okienka tabeli i ustawiałeś ciśnienie z
niższego zakresu do obrotów z wyższego i co najważniejsze, dwukrotnie
niższych, bo 1250 RPM dotyczy pompy a silnik wtedy ma 2500 RPM.
W górnym wierszu tabeli jest dokładnie zaznaczone, które prędkości są
prędkościami obrotowymi pompy a które dotyczą ( silnika ) !!!
ja to wziołem z tej tabeli: obr. 1250 i ciś 3.5-3.9 .
czyli teraz wg. tabeli:
Obrazek
1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć

a w ten kruciec rozumiem że można wpiąć manometr?
Obrazek

: śr lut 11, 2009 23:01
autor: andrew.zbyrko
eldorado84 pisze:1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
to jest dla pompy z 1Y, dla AAZ są podane wartości w 2-giej kolumnie
eldorado84 pisze:a w ten kruciec rozumiem że można wpiąć manometr?

tak mozna się w niego wpiąć, jest to kanał nad ośką od regulatora odśrodkowego, jest tam takie samo ciśnienie jak wew pompy]

[ Dodano: 11 Lut 2009 22:03 ]
w tabeli są podane obr pompy, mnozymy je przez 2 i mamy obr silnika

: czw lut 12, 2009 10:58
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze: ja to wziołem z tej tabeli: obr. 1250 i ciś 3.5-3.9
eldorado84 pisze: czyli teraz wg. tabeli:
1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
... wkręciłeś silnik na 1250 i ustawiałeś ciśnienie na 3,5 bara, a
1250 dotyczy pompy - silnik trzeba wkręcić na 2500 !!!

RPM POMPY razy 2 !!!

Można się spodziewać, że teraz masz ustawione dwukrotnie wyższe
ciśnienie od zalecanego !!!