Strona 18 z 18

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: sob lis 21, 2015 20:56
autor: gomez.pl
masacre pisze:Gomez , ja mam silnik AEE i też mam cyrk . brak pola do adaptacji. bez błędów i silnik rozgrzany. znalazłeś odpowiedź ?
zamówiłem wszystkie uszczelki do kolektora. potem będą świece.
dzisiaj wyczyściłem odmę, wymieniłem filtr powietrza.

zastanawiam się czy trzymanie auta na wysokich obrotach po wciśnięciu sprzęgła to wina linki gazu lub potencjometru (pedał gazu) - to też będę chciał wymienić
jawa196 pisze:Witam forumowiczów.
Jestem tu nowy ale mam do Was sprawę.

Golf 4, 1.6SR , 98r.

Falował na wolnych obrotach, potrafił nawet sam z siebie zgasnąć.
Wyczyściłem przepustnice, (benzyna ekstrakcyjna + pędzelek).
Po wymyciu, przedmuchaniu i montażu obroty na dzień dobry 2200, po chwili spadły na 1800 ale bujały się 1.8K - 2K, po przydławieniu silnika na biegu utrzyma to swoje 900.
Zrobiłem trochę kilometrów po mieście spadły do 1300.
U kolegi/mechanika podłączyliśmy go pod VCDS w celu adaptacji przepustnicy, efekt? zero błędów a nie można przepustnicy zaadoptować.
po kilku próbach dalej to samo, nie wyskakuje żaden komunikat, przepustnica cykła 2 razy i nic więcej, jakby ją odłączyło co.
W trakcie trasy 50km dodatkowo zaczęła latać wskazówka temperatury (pewnie jeszcze czujnik wysiadł), po przyjeździe do domu 2000 na wolnych.

Co tu może się dziać że nie ma możliwości zaadoptowania jej?
zacznij od przeczytania całego wątku. masa odpowiedzi się w nim przewinęła...

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: sob lis 21, 2015 21:28
autor: jawa196
Przeczytałem calutki wątek, nawet kilka razy i nie mogę się doczytać jakiegoś konkretnego wytłumaczenia.
W przyszłym tygodniu zakupie własny interfejs od viaken'a i będę sam próbował coś dłubać.
Jeszcze przy okazji poprawie wężyk od odmy do rury filtra, bo szersza część dla mnie luźno siedzi a ponoć ze przez to też może golfik szaleć

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: pn lut 08, 2016 20:55
autor: kostek159
Nie wiem czy piszę w dobrym temacie, ale mam nadzieje, że tak. Otóż po wyczyszczeniu przepustnicy zabrałem się za jej adaptację. Niestety podczas adaptacji nie wyskakuje napis ADAPTATION OK czy coś takiego. Jedynie pokazuje się kod 00000100 czyli z tego co wyczytałem "brak zasilania jednostki sterującej przepustnicą". Dodam, że błąd wyskakuje i przy "starej" przepustnicy i przy nowo zakupionej (Ori Używce). Moje pytanie brzmi: co może być powodem tego błędu, i jak go rozwiązać ?

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: ndz kwie 03, 2016 00:13
autor: Goldi90
Witam,
Przeczyściłem dzisiaj przepustnice w moim golfiku (1.4 16v) była zawalona cała od nagaru i oleju.. Wszystko przykręciłem tak jak powinno być i zauważyłem, że w trakcie jazdy jak jade i trzymie gaz wciśnięty to jest wszystko okej, lecz jak puszcze gaz i mam delikatnie położoną nogę na gazie to pedał cały drży, wibruje.. Dlaczego?

Może ktoś tez doradzi mi dlaczego mi gaśnie auto od czasu do czasu po wciśnięciu sprzęgła.. np. podjeżdżając do skrzyżowania auto zaczyna pracować nierówno tak jakby nie palił na wszystkie tłoki.. Miałem już podpinane pod komputer ale nic nie wykazuje.. Czyżby silniczek krokowy nawali i przepustnica będzie do wymiany? Ostatnio byłem w Wrocławiu i myślałem, że już nie wróce.. każdy podjazd pod skrzyzowanie wyglądało tak, że hamowałem z daleka, a potem sprzegło i wciśniety gaz i na ręcznym hamowałem żeby tylko auto nie zgasło..

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: ndz kwie 03, 2016 12:38
autor: Eyk88
Jakie błędy wywala? Czy skręciłeś wszystko dokładnie? Dolot szczelny? Sprawdź wskazania wszystkich czujników silnika (przepływka, hall, temperatury itp). Gaśnie na ciepłym czy bez różnicy?

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: śr kwie 06, 2016 19:56
autor: magiz19
Siema, mam pytanie jak wyczyścić w golfie 2 1.8 pf ? Gdzie ta przepustnica się znajduje ? W mk2 nie robi się adpatacji ?

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: pn maja 09, 2016 11:00
autor: bazarel
To i ja coś opowiem na temat tego padalca (1,6 sr) - uwaga, nie jestem mechanik tylko użytkownik :)

Mając golfa III GT 1,8 ABS z przebiegiem ponad 400 tys. wybierając auto dla zony bez wahania zdecydowałem odkupić od kolegi super zadbaną borę 1,6 sr rocznik 2000 (wtedy przebieg pewny ~124 tys km - zanim kupiłem, kilka lat jeździłem nią do pracy jako pasażer więc fajny układ!) Ok, 20 tys po założeniu gazu zaczęły się problemy z odpalaniem, gaśnięciem i falowaniem obrotów. Oczywiście na początku kupiłem świece i przewody ale k...wa zgłupiałem jak zdjąłem plastikowa obudowę silnika...kolektor...ale problem się rozwiązał gdy zobaczyłem majonez na korku, badanie CO2 potwierdziło walnięta uszczelkę. Teoria była taka, że silnik nie pracuje prawidłowo bo woda zelewa świece i nie ma iskry itp itd. No to od razu poszedł rozrząd z pompą. No to w sumie wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry, oleje odpalam i... pierdzi jak poprzednio. Lektura forum - diagnoza - przepustnica. Kupiłem liquid molly do przepustnic i jazda! Demontuje przewód powietrza między filtrem a przepustnicą i od razu rzuca mi się w oczy pęknięty wężyk podciśnienia po obu stronach jakiegoś zaworka przy serwie i tu sobie przypominam, jak każdy z 4 mechaników, którym to auto dawałem do roboty mówił o lewym powietrzu...(jak można było tego nie zobaczyć!), dobra zrobione. Zabieram się do mycia przepustnicy, zgodnie z instrukcją psikam tym ustrojstwem na wyłączonym, wycieram ten syf i odpalam silnik, praca w sumie bez zmian, dobra psikam jeszcze raz i...przepustnice szlag trafił, zaczęła wariować w zakresie 1500 - 2000 obr/min. Zdjęcie klem, jazda itp nic nie dawało, to sobie poprawiłem, myślę. Skoro na jałowym wariuje to pewnie krokowy, do którego jest dostęp tylko po demontażu przepustnicy. Demontuje przepustnicę, rozkręcam krokowca i ..kuźwa co to? Spodziewałem się jakiejś zabrudzonej sprężynki czy coś, a tam jest laboratoryjnie czysty mechanizm jak z zegarka, nie ma krokowca wg mojego myslenia tylko mechanizm, który steruje przepustnicą jakby równolegle do pedału gazu. Wyczyściłem całą przepustnicę i zaczynam wszystko składać do kupy i nie ma żadnej uszczelki aluminiowej (podobno tam ma być) tylko taka jakby gumowa od strony silnika (powinna być aluminiowa???). Odpalam i ...to samo. Diagnoza forum - adaptacja. Na szczęście kupiłem kiedyś kabel VAG KKL, podpinam pod auto, vagcom błąd 00515 (brak sygnału czujnika halla g40) kasowanie, adaptacja 01 / 04 / 098 / go i nic - wersja 311, to samo wersja 311.2 n to samo (nie ma żadnego komunikatu adapt. ok tylko bin.bits 00010 00 itd). Dopiero na nie rozgrzanym! silniku polski vag 4,9 może przypadkowo, ale dało się, obroty silnika na poziomie +/- 900. Nadal nie działa super dobrze ale na razie musi mi wystarczyć. Może coś Wam to da bo zmarnowałem na to 2 tygodnie.
Teraz pytania:
1. Jest potrzebna ta uszczelka aluminiowa od strony silnika?
2. Błąd 00515 brak sygnału czujnika Halla G40 - źle wymieniony rozrząd, czy po prostu walnięty czujnik (przecież silnik pracuje)?
3. gdzie sprawdzić w vagcomie czy polskim vagu 4,9 aktualna temperaturę silnika bo w 4,9 podczas pracy silnika , w blokach pomiarowych znalazłem odczyt 28-32oC a wskazówka temp. na poziomie 90oC (czujnik wymieniony juz 2 razy - valeo).

pozdrawiam i życzę dużo wytrwałości z tym silnikiem

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: wt sie 28, 2018 14:37
autor: Nitomen
Odswieze

Falujace nieco obroty po zalaczeniu klimy, moze to byc wina przepustnicy ? Nie zdarza sie to cały czas ., czasami jest , czasem stoi równo. Bez klimy stoi zawsze równo.

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: ndz wrz 27, 2020 23:48
autor: bartek2191081@onet.p
co do adaptacji przepustnicy w grupie 98 nie pójdzie. Zrób tak
uprzednio rozgrzej silnik, zgaś, włącz zapłon
01- silnik
08 - bloki pomiarowe
grupa " 060 "
później przełączasz się na BS.
grupa 04 i widzisz jak zmieniają się parametry
oczywiście nie dotykasz pedału gazu i najlepiej uprzednio warto przeczyścić.

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

: ndz mar 24, 2024 20:15
autor: pp94
Żeby zrobić adaptację najpierw nie może być żadnych błędów w sterowniku silnika. U mnie po czyszczeniu przepustnicy, wyskoczył błąd 0515 - czujnik Halla G40 - nieznany sygnał, którego nie było przed czyszczeniem - przypadek?!
Nie dało się zrobić adaptacji - pojawiał się ciągle błąd sterownika. Auto stało się mułowate, szarpało przy dodawaniu gazu i więcej paliło.
Podejrzewałem gdzieś zwarcie na kablach, więc elektryk samochodowy sprawdził i nic nie znalazł. Nawet podmiana sterownika nic nie dała.
Mechanik stwierdził uszkodzony czujnik Halla, to przy okazji wymienił też rozrząd (trzeba już było). W trakcie wymiany okazało się, że blaszka, która znajduje się na kole zębatym, a z której czujnik Halla sczytuje sygnały, była wygięta do tego stopnia, że tarł o czujnik. Wyklepał, wyprostował blaszkę (tak przynajmniej twierdził) i wymienił czujnik.
Efekt widoczny od razu, aż miło się jeździ.
PS. w międzyczasie elektrykowi udało się zrobić adaptację, gdy bujałem się z tym czujnikiem.