Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
bombel1191
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 12, 2013 13:42
Lokalizacja: VWałbrzych

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: bombel1191 » sob paź 19, 2013 21:57

Będą nam potrzebne trzy klucze nasadowe tj: 13,16,18, grzechotka oraz jeden klucz płaski 18 może być oczkowy :bajer:

Zaczynamy od podniesienia naszego cacka do góry i zdjęcia koła,bądź od razu oby dwóch jak robimy dwie strony:-)
Obrazek
Następnie odkręcamy nasadą nr 16 łącznik stabilizatora
Obrazek
Teraz bierzemy nasadę nr 13 i odkręcamy trzy śruby trzymające sworzeń do wahacza
Obrazek
Jeżeli robicie stronę od strony pasażera to trzeba skręcić koła w prawo żeby wyszło mocowanie sworznia z wahacza a jeżeli stronę kierowcy to w lewo a następnie pociągnąć do siebie za zwrotnice.
Obrazek
Jak już uwolnicie wahacz od sworznia bierzemy nasadę 18 oraz klucz płaski 18 i klucz płaski zakładamy na nakrętkę od góry przy tylnej tulei wahacza a nasadą odkręcamy od dołu
Obrazek
Obrazek
Została już tylko jedna śruba z którą też się uporamy za pomocą nasady nr18 :bajer:

Obrazek
Teraz wystarczy troszkę poszarpać i mamy wyjęty wahacz :okej:
Obrazek
Mi tuleje wprasował znajomy mechanik na prasie ale można to zrobić za pomocą imadła tylko trzeba pamiętać o tym że jak wybijemy stare to nie można czyścić ani smarować niczym otworów w wahaczach po prostu muszą wejść bardzo ciasno.tylną tuleje wahacza trzeba zamontować w odpowiednim kierunku.
Obrazek
Składamy w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy :bigok: :okej:



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: ciachotdi » ndz paź 20, 2013 18:45

Fajna porada na przykładzie mk4.
Wydaje mi się iż nie potrzebnie zostawiasz sworzeń w zwrotnicy, należało by wykręcić cały wachacz wraz ze sworzniem i wtedy nie zmienia nam się kąt pochylenia. :bigok:



Awatar użytkownika
bombel1191
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 12, 2013 13:42
Lokalizacja: VWałbrzych

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: bombel1191 » ndz paź 20, 2013 20:12

teoretycznie w MK IV nie ma regulacji konta nachylenia koła, tak że to nie przeszkadza.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: Maszan » ndz paź 20, 2013 20:43

Wyjmowalem wachacze razem ze sworzniami , ale dokladamy sobie sporo problemow z odkreceniem nakretki na klucz 18 mocujacy sworzen do zwrotnicy: na poczatku ladnie idzie, ale potem brak miejca zeby nakretke odkrecic do konca , a jak stozek wyjdzie ze zwrotnicy to zaczyna sie krecic i ciezko czyms przylapac, zeby nie uszkodzic gumowej oslony sworznia.Do takiego wyjecia wachaczy nalezaloby odkrecic nakretke centralna, zeby moc lekko cofnac przegub i wtedy nakretka mocujaca sworzen mialaby miejsce.Co do kata to jednak jak widac na foto w wachaczu sa fasolki wiec regulacja kata jest.
Swoja droga jakie tuleje kol. bombel uzyles? Ja zalozylem Febiego .Tylne mialy jakis duzy otwor na 17mm i ojciec dorabial mi tulejki ktore wkladalem w srodek 17>12mm.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
bombel1191
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 12, 2013 13:42
Lokalizacja: VWałbrzych

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: bombel1191 » pn paź 21, 2013 16:30

Kurcze nie pamiętam jakiej firmy były tulejki ale znajomy zamówił mi w sklepie najlepsze jakie były.Jak te polecą to spróbuje poliuretanów.Nie chciał bym ściemniać ale te fasolki to z jednej strony o ile dobrze pamiętam były a jak pojedziesz ustawiać zbieżność w MKIV to też ci powiedzą że nie ma regulacji kąta.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: Maszan » wt paź 22, 2013 16:01

Skoro tak mowisz, ze fasole z jednej strony to nic tylko sie cieszyc bo wymiana sworznia bedzie formalnoscia.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
artist1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
Kontakt:

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: artist1987 » czw paź 24, 2013 20:34

Podczas demontażu wahacza napotkałem problem związany ze śrubą która po wykręceniu dotyka i jest blokowana przez miskę olejową.
Nie mam sposobu na wyciągnięcie jej.
Czy można wyciągnąć ją w inny sposób niż demontaż miski olejowej i dopiero wyciągnięcie śruby i wahacza?
Auto Golf IV V6 99'
Obrazek
Chodzi mi o tę śrubę



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14107
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: Michał_1977 » pt paź 25, 2013 07:10

artist1987, ja w mk3 VR6 odkręcałem łapę od poduchy za silnikiem i dodatkowym podnośnikiem unosiłem silnik z misą ponad tą śrubę.
Musisz wykombinować coś w tym kierunku :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

bogiel7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 09:03
Auto: Vw golf4 1.8 t
Silnik: Agu

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: bogiel7 » sob lip 26, 2014 10:15

Witam. Wymontowywalem wczoraj wachacze ale nie spojrzalem jak byly no i mam problem . Powiedzcie czy jest cos takiego jak wachacz lewy prawy? i czy znaki maja byc do gory czy na dol , bo patrzac u mnie nie da sie zamontowac ich by dwa znaki byly do gory



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: ciachotdi » sob lip 26, 2014 17:07

nie ma znaczenia lewy czy prawy tylko by tuleja ta większa była dobrze zamontowana


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

juroglo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r.
Silnik: AKL

Re: Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: juroglo » ndz lut 15, 2015 12:49

Witam
Trochę odświeżę ten temat ale mam kilka pytań.

Czy w Golfie 4 podczas wymiany tulei trzeba też posiadać takie dodatkowe tulejki, które wkłada się w środek tulei o których wspominał " Maszan"?

Maszan pisze: Swoja droga jakie tuleje kol. bombel uzyles? Ja zalozylem Febiego .Tylne mialy jakis duzy otwor na 17mm i ojciec dorabial mi tulejki ktore wkladalem w srodek 17>12mm.
Czy po kompletniej wymianie tulei i sworznia wahacza (końcówki) należy jechać na zbieżność kół?


Pozdrawiam



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: Maszan » ndz lut 15, 2015 20:09

Male sprostowanie: te tulejki musialem dokladac przy tulejach seryjnych(niepelnych) Febiego, potem zmienilem na pelne Lemfordera i wsio juz bylo w miare pasownie.Mozliwe ze te Febi sie trafily jakies lewe.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

juroglo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r.
Silnik: AKL

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: juroglo » ndz lut 15, 2015 20:51

ok
dzięki za pomoc



CzechuLG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 15, 2016 19:39
Lokalizacja: Gdańsk

Golf IV Demontaż wahaczy do wymiany tuleji gumowych

Post autor: CzechuLG » sob mar 12, 2016 12:08

Odkopię temat.

Czy jak montujemy wahacz z nowymi tulejami to ma znaczenie kiedy dokręcamy tuleję przednią?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości