Strona 1 z 1

[mk4] Naprawa silniczka V71

: wt lis 11, 2014 00:54
autor: Tukan12
Witam!

Chiałbym dziś Wam przedstawić jak uporałem się z naprawą silniczka V71 (jakby ktoś nie wiedział to ten od otwierania/zamykania obiegu w samochodzie). Najczęstszą usterką tego wynalazku jest pęknięcie trybka a konkretnie tej części:

Obrazek

U mnie pęknęło to w jednym miejscu.

Do naprawy przydają nam się trochę narzędzi, zaczynamy od momentu gdzie silniczek jest już wymontowany z samochodu :) a więc tak:
- torx 15 (do rozkręcenia obudowy silniczka)
- wiertło FI3
- wiertło FI6
- wiertło FI1,5
- gwintownik M2
- wkrętarka lub wiertarka
- kawałek aluminium (ja miałem o grubości 2mm)

Obrazek Obrazek
Czas chyba przystąpić do prac.

Najpierw wycinamy górną część zębatki, minimum 2mm, żeby zastąpić wyskrobany plastik tym kawałkiem aluminium.

Obrazek

Wycinamy z aluminium koło o średnicy 27-28mm, tak żeby było mniejsze od oryginalnego kółka. Ja to robilem domowymi sposobami... czyli piłką do metalu i pilnikiem :okej:

Obrazek


Później wiercimy mniejszym wiertłem dokładnie na środku kółka otwór mniejszy 3mm, i później prawidłowy 6mm, (tak jak grubość trzonka na który wchodzi zębatka), tak jest wygodniej i prościej, a nie, że odrazu hehłamy dużym, może wtedy ten środek sie przesunąć.

Po wywierceniu dziury nabijamy trzonek zębatki do naszego ameliniowego kółeczka, żeby wybić frez w otworze (uproszczona wersja nie trzeba piłować ząbków, aluminium jest na tyle miękkie że ząbki sie same ukształtują ;) )

Obrazek

Teraz wiercimy dziurki w trzech miejscach wiertłem FI1.5 i później gwintujemy M2.

Obrazek Obrazek


Ja to zrobiłem w takich miejscach po środku każdego "trójkącika", bo miejsca wydawały sie najodpowiedniejsze :)

Wkręcaly śrubki, z wyczuciem bo plastik jak widać....lubi pęknąć.

Obrazek

I u mnie po zakończeniu śrubki troche wysawały, ale pomyślałem, że w niczym nie przeszkadzają więc nawet ich nie ucinałem...

Obrazek Obrazek

No i efekt końcowy :

Obrazek


Taka mała uwaga jeszcze, jakby ktoś rozbierał całość, czyli wyciągał silniczek, płytke zębatki itp... to najlepiej jakby sobie zaznaczył gdzie góra silniczka, żeby wsadzić tak jak był, bo u mnie akurat były napisy na spodzie także bez problemu, ale jeśli wsadzicie na odwrót, to silniczek będzie zamykał i otwierał na odwrót bo zmieni sie biegunowość, tzn na klimatroniku bedzie znaczek zamkniętego obiegu a silniczek bedzie otwierał i odwrotnie ;) zauważyłem przy zakładaniu :hehe:

Mam nadzieje, że niektórym sie temat przyda, przyoszczędzą parę złotych jak ja :helm:

Tutaj filmik prawnośćiowy V71:

[youtube][/youtube]

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to prosze pisać :)

TUTORIAL MOJEGO AUTORSTWA, PROSZĘ O NIE KOPIOWANIE NA INNE FORA.

[mk4] Naprawa silniczka V71

: wt gru 12, 2017 09:20
autor: bieniek1984
Czy ktos podpowie jak dokladnie ustawic wszystko po naprawie zeby to chozilo poprawnie

[mk4] Naprawa silniczka V71

: ndz gru 17, 2017 19:12
autor: Hubi14
ale co tu ustawiać.. składasz tak jak rozebrałeś tylko w odwrotnej kolejności, a potem VAG'iem przeprowadzasz nastawy podstawowe CLIMATronica i jak żeś dobrze naprawił to będzie działać

[mk4] Naprawa silniczka V71

: pn gru 18, 2017 13:01
autor: bieniek1984
A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres

Re: [mk4] Naprawa silniczka V71

: śr gru 27, 2017 15:53
autor: Tukan12
bieniek1984 pisze:A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres
Ja ustawiłem na wszelki wypadek z tego co pamiętam w pozycji krańcowej, ale czytając posty tutaj @Hubi14 przypomniał mi o nastawach podstawowych klimatronika - tak dawno temu to robiłem, że już nie pamiętam.

Trybko sie nie przekręci jeśli jest dobrze wzmocnione pozatym ścieżka jest określonej długości i nie ma prawa się przekecić.

Re: [mk4] Naprawa silniczka V71

: pt sty 29, 2021 18:38
autor: rafcio363
Zębatkę można prosto zreanimować w prosty sposób.
Po otwarciu obudowy nałożyć podkładkę która ścisnie pęknięta zębatkę i jesli jest trochę luźna to wzmocnić klejem.
Wymiar wewn aby ciasno weszła to 10mm.