Strona 1 z 1

Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

: pn kwie 06, 2015 14:12
autor: bioly05011
Witam ,dziś chciałbym przedstawić jak naprawić luźny a w moim przypadku wyrwany króciec pompy vacum /tandem firmy LUK,a dodatkowo zaoszczędzić parę złoty. Każdy wie co za tym idzie (słabe hamulce jak i podciśnienie ,przez co auto słabo przyspiesza).Na zdjęciach został przedstawiony całkowicie wyrwany króciec ,gdzie przy pomocy tokarki został dotoczony pierścień,który po założeniu na vacum został nawiercony wiertłem 2,5 w celu odznaczenia punktów na vacum (strzałki na czerwono,otworki te później po odznaczeniu powiększamy na 3.5 mm ,by mogły wkręcić się śróbki)
Obrazek
Obrazek
na późniejszym etapie wykonania gwintów M3 i wkręceniu śrubek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jak już wszystko mamy gotowe wkładamy zaworek zwrotny, oring ,króciec ,następnie zakładamy uszczelkę grubości 1 do 1,5 mm, możemy do tego też użyć trochę silikonu, zakładamy tulejkę i dociskamy tak by otworkach tulejki pokazały się powiększone otworki w pompie vacum i wkręcamy śrubki .W taki oto sposób mamy uszczelniony króciec pompy.
Obrazek
Obrazek

Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

: pn kwie 06, 2015 19:37
autor: Michał_1977
Dobra robota :bigok: może i ja kiedyś skorzystam :pub:
W poradniku i ja miałem swój udział,bo musiałem fotki poprawić :satan:

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI P

: sob maja 23, 2015 21:42
autor: Tajny
Można prościej

demontujemy pompe ( w mk4 z silnikiem alh można zaklepać bez demontażu pompy ), zaklepujemy małym młoteczkiem rant wokół króćca wstawiamy pierścień dotoczony z amelinium na klej epoksydowy dwuskładnikowy

przetestowane na trzech sztukach

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

: czw gru 31, 2020 00:59
autor: Jacek1234
Witam
Panowie mam pytanie mam obluzowany ten kruciec czemu nie mozna wyciagnac tan zawor zwrotny zespawac ten krocicec a zawor zwroty wyciagnac na zewnątrz pompy vacum chyba to jest łatwiejsze rozwiazanie ?? No chyba ze ten zwor musi byc w obudowie ?? jak tak to czemu ??

Znak ktos odpowiedz na to pytania ??

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

: czw gru 31, 2020 08:56
autor: wesol
Musi byc jak najbliżej łopatek by robić próżnię. I ma smarowanie olejem który bierze z głowicy. Tak jakbyś się pytał czemu zawory są w głowicy bo możnaby je zapisać w kolektory. Zresztą nic tam nie trzeba spawać. Wcisnąć króciec i wkoło oklepac malutkim młoteczkiem. To wystarczy na kolejne 5-10 lat. Nie trzeba tego robić na wytrzymałość na 100 lat. Pompa tandem i tak nie wytrzyma tyle. Ani sekcja próżniowa ani paliwowa.