AGR, AHF, ALH, ASV - pinout sterowników, zmiana ECU, CAN

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

AGR, AHF, ALH, ASV - pinout sterowników, zmiana ECU, CAN

Post autor: Qto » pt wrz 16, 2016 15:50

Poniżej znajdują się informacje, które pozwolą:
- zmienić sterownik silnika na taki, który obsługuje CAN - bez tego ciężko przeskoczyć montaż nowszego licznika czy idąc dalej modułu komfortu z auta poliftowego. Sterowniki od roku modelowego 99 obsługują CAN.
- zmienić sterownik silnika na taki, który umożliwia zmiany softu bez konieczności lutowania - po kablu. Sterowniki 121pin.

Całość przygotowana na prośbę i z pomocą kamil1555 .

Szyfr w postaci literek F, G, J, K,N, T i towarzyszącym im liczbom jest opisany na końcu. Są to oznaczenia elementów ze schematów serwisowych. Niektóre oznaczenia mają ten sam opis ponieważ np wtyczki różniły się w różnych latach produkcji.

Nie w każdym aucie, każdy z przewodów musi być...np jeśli kabelek idzie do przekaźnika wentylatorów, to w aucie z klimą czy Climatronic go nie będzie.

Niektóre kabelki, w niektórych autach idą tylko od sterownika silnika do wtyczek na podszybiu i dalej się "urywają"...np połączenie tempomatu w aucie, które nie jest w niego wyposażone.

Niektóre piny są opisane więcej niż jeden raz. Oznacza to, że występuje rozgałęzienie i kabelki idą w więcej niż jedno miejsce lub jest więcej niż jedna możliwość połączenia np w zależności od rodzaju skrzyni biegów.

Kolor kabla "brązowo/czerwony" oznacza kolor brązowy z czerwonym paskiem - nie odwrotnie.

Przykład:
T80/2 czerwono/fioletowy - T6/4 -> bezpiecznik 32
pin nr 2 wtyczki T80, kabelek czerwony z fioletowym paskiem idzie do pinu nr 4 wtyczki T6 i dalej do bezpiecznika 32.

Informacje pochodzą ze schematów serwisowych i ETKI. Daty ze schematów i ETKI niekoniecznie się pokrywają, należy upewnić się co konkretnie jest w aucie. Nie odpowiadam za błędy oraz powstałe szkody.





1. Auta wyprodukowane od października 97, sterownik 80pin, wtyczka przepływki na 6pin (5 kabli).

AGR, AHF, ALH

T80/1 brązowo/czerwony - punkt masowy 608
T80/2 czerwono/fioletowy - T6/4 -> bezpiecznik 32
T80/3 fioletowo/szary - N239 pin1
T80/4
T80/5
T80/6 zielono/brązowy - T10/9 -> T32/11
T80/7
T80/8 szaro/biały - T10h/6 -> T6a/5 -> F8
T80/9 biało/żółty - T10e/5 -> F47 pin3
T80/10 czerwony - T10e/2 -> T10s/3 – auta z tempomatem
T80/11 żółto/zielony - T10h/3 -> T6a/2 -> G79
T80/12 szaro/niebieski - T10h/5 -> T6a/4 -> F60
T80/13 szaro/zielony - G72 pin2
T80/14
T80/15 brązowo/żółty - N75 pin2
T80/16 zielony - T10/7 -> T10b/3 – auta z klimatyzacją
T80/16 zielony - T10/7 -> T10a/2 -> T16b/12 – auta z Climatronic
T80/16 zielony - T68/12 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T80/17 czarno/niebieski - J359 nóżka 85 – auta z manualną skrzynią biegów
T80/18 zielono/biały - T10/2 -> T32a/32 – auta z MFA
T80/19 czarno/biały - T10e/3 -> T10s/4 – auta z tempomatem
T80/19 czarno/biały - T10e/3 -> T10s/7 – auta z tempomatem
T80/20 czerwono/czarny - T10e/4 -> F pin4
T80/21 niebiesko/szary - T10e/1 -> T10s/2 – auta z tempomatem
T80/22 brązowo/czerwony - T10d/5 -> T2e/1 lub T4/1 -> alternator – auta z manualną skrzynią biegów
T80/22 brązowo/czerwony - punkt masowy 608 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T80/23 szaro/czerwony - T10h/4 -> T6a/3 -> G79
T80/24 biało/niebieski - T10h/2 -> T6a/1 -> G79
T80/25 brązowo/niebieski - T10h/1 -> T6a/6 -> F60, T6c/2 -> G70, G72 pin1
T80/26
T80/27 brązowo/czerwony - punkt masowy 608
T80/28 czerwono/fioletowy - T6/4 -> bezpiecznik 32
T80/29 czerwono/niebieski - N18 pin2
T80/30
T80/31 brązowo/biały - T10h/7 -> J279 nóżka 85
T80/32
T80/33 niebiesko/żółty - T10h/8 -> J317 nóżka 85
T80/34 czarno/brązowy - J360 nóżka 85 – auta z manualną skrzynią biegów
T80/35 biały - T10e/9 -> T10s/5 – auta z tempomatem
T80/36
T80/37
T80/38
T80/39 fioletowo/czerwony - G71 pin3
T80/40 żółto/czarny - G71 pin4
T80/41 niebiesko/zielony - T10d/8 -> T32/13 -> K29
T80/42 fioletowo/biały - T10/3 -> J52 nóżka 85
T80/43
T80/44 szary - T68/16 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T80/45 szaro/biały - T10/1 -> T32a/5
T80/46 biało/czerwony - T10d/4 -> F36 pin2 – auta z manualną skrzynią biegów
T80/47 czarno/fioletowy - T6/1 -> bezpiecznik 29
T80/48 niebiesko/czerwony - T10/8 -> T10j/2 -> T8b/1 – auta z klimatyzacją
T80/48 niebiesko/czerwony - T10/8 -> T10a/3 -> T12/3 – auta z Climatronic
T80/49
T80/50 czerwono/zielony - T6c/1 -> G70
T80/51 niebiesko/biały - T10/6 -> T32/3
T80/51 niebiesko/biały - T10/6 -> T12a/10 – auta z Climatronic
T80/52 fioletowo/brązowy - T6c/6 -> G70
T80/53 żółto/niebieski - T10f/7 -> G81
T80/54 niebiesko/brązowy - G62 pin3
T80/55 niebieski - T2a/2 -> G80
T80/56 fioletowo/czarny - T10f/1 -> G149
T80/57 szaro/zielony - T10f/2 -> G149
T80/58
T80/59 brązowo/czerwony - T10f/6 -> N146
T80/60
T80/61
T80/62 szary - T2a/1 -> G80
T80/63
T80/64 biało/zielony - T10f/3 -> G149
T80/65
T80/66 brązowo/czerwony - T10f/6 -> N146
T80/67 biały - T3/2 -> G28
T80/68 pomarańczowo/czarny - T2b/2 -> T10d/2 -> T25/11 lub T47/19
T80/68 pomarańczowo/czarny - T2b/2 -> T68/25 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T80/69 żółty - T3/1 -> G28
T80/70 brązowo/zielony - G62 pin1
T80/71 brązowo/żółty - T3/3 -> G28, ekran dla G28 i G80
T80/72
T80/73
T80/74
T80/75 pomarańczowo/brązowy - T2b/1 -> T10d/3 -> T25/10 lub T47/20
T80/75 pomarańczowo/brązowy - T2b/1 -> T68/3 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T80/76 brązowo/niebieski - T10f/4 -> G81
T80/77 czarno/biały - T10f/8 -> N109
T80/78
T80/79 brązowo/czarny - T10f/9 -> N108 pin1
T80/80 brązowo/czerwony - T10f/6 -> N146





2.Auta wyprodukowane od maja 98 (MY 99 – rocznik modelowy 99), sterownik 80pin, wtyczka przepływki na 5pin (4 kable), inny pedał przyspieszenia i inna jego pinologia.
Niżej są zamieszczone obrazki ze schematem pedału przyspieszenia oraz przepływomierza w różnych latach produkcji. Na końcu linijki, po średniku jest info odnośnie odpowiednika pinu ze starszego sterownika. W przypadku pedału przyspieszenia nie dodawałem tej informacji – pozostawiam do analizy na podstawie obrazków.
Numery pinów, które nie zostały opisane a występują wyżej - pozostają be zmian.

ALH

T80/4 niebieski - T5/3 -> G70 ; brak
T80/8 szaro/biały - T10h/2 -> T6b/1 -> F8
T80/11 żółto/zielony - T10h/3 -> T6b/2 -> G79
T80/12 szaro/niebieski - T10h/6 -> T6b/5 -> F60
T80/23 szaro/czerwony - T10h/4 -> T6b/3 -> G79
T80/24 biało/niebieski - T10h/5 -> T6b/4 -> G79
T80/25 brązowo/niebieski - T10h/1 -> T6b/6 -> F60, G72 pin1 ; 25
T80/50 czerwono/zielony - T5/4 -> G70 ; 50
T80/52 brązowo/niebieski - T5/5 -> G70 ; 52

AGR, AHF
Nie mam schematu, który potwierdziłby, że przepływka jest inna…ale pinologia pedału przyspieszenia jest jak w ALH – czyli inna niż na początku produkcji. Dlatego opis dla tych silników jest osobno. Może ktoś będzie mógł potwierdzić, że przy tych silnikach, w tym roczniku także są zmiany – raczej są…wg Etki pedały przyspieszenia także się zmieniają

T80/8 szaro/biały - T10h/2 -> T6b/1 -> F8
T80/11 żółto/zielony - T10h/3 -> T6b/2 -> G79
T80/12 szaro/niebieski - T10h/6 -> T6b/5 -> F60
T80/23 szaro/czerwony - T10h/4 -> T6b/3 -> G79
T80/24 biało/niebieski - T10h/5 -> T6b/4 -> G79
T80/25 brązowo/niebieski - T10h/1 -> T6b/6 -> F60, G72 pin1 ; 25

T80/4 niebieski - T5/3 -> G70 ????? ; brak
T80/50 czerwono/zielony - T5/4 -> G70 ????? ; 50
T80/52 brązowo/niebieski - T5/5 -> G70 ????? ; 52





3. Auta wyprodukowane od maja (ASV od września) 99, sterownik 121pin.
Na końcu linijki, po średniku jest info odnośnie odpowiednika pinu ze starszego sterownika. Dodatkowa informacja w nawiasie (MY 99) oznacza, że odopwiednika szukamy w rozpisce dla podanego rocznika.

AGR, ALH, AHF, ASV

T121/1 czerwono/fioletowy - T6/4 -> bezpiecznik 32 ; 2, 28
T121/2 czerwono/fioletowy - T6/4 -> bezpiecznik 32 ; 2, 28
T121/3
T121/4 brązowo/czerwony - punkt masowy 608 ; 1, 27
T121/5 brązowo/czerwony - punkt masowy 608 ; 1, 27
T121/6 pomarańczowo/brązowy - T10w/3 -> T25/10 lub T47/20, T32a/20 ; 75
T121/6 pomarańczowo/brązowy - T68/16 – auta z automatyczną skrzynią biegów ; 75
T121/7 pomarańczowo/czarny - T10w/2 -> T25/11 lub T47/19, T32a/19 ; 68
T121/7 pomarańczowo/czarny - T10w/2 -> T68/15 – auta z automatyczną skrzynią biegów ; 68
T121/8
T121/9
T121/10
T121/11 brązowo/biały - 10w/6 -> J397 nóżka 85 ; 31
T121/11 brązowo/biały - 10w/6 -> T14/11 – auta z klimatyzacją ; 31
T121/12 żółto/zielony - T10h/3 -> T6a/2 -> G79 ; 11 (MY 99)
T121/13
T121/14 czarno/biały - T10e/3 -> T10s/4 – auta z tempomatem ; 19
T121/14 czarno/biały - T10e/3 -> T10s/7 – auta z tempomatem ; 19
T121/15
T121/16 szaro/biały - T10/1 -> T32a/5 ; 45
T121/17
T121/18 niebiesko/żółty - T10h/8 -> J317 nóżka 85 ; 33
T121/19 żółto/czerwony - T68/13 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T121/20 niebiesko/biały - T10/6 -> T32/3 ; 51
T121/20 niebiesko/biały - T10/6 -> T12a/10 – auta z Climatronic ; 51
T121/21 czarno/niebieski - J359 nóżka 85 – auta z manualną skrzynią biegów ; 17
T121/22 czarno/brązowy - J360 nóżka 85 – auta z manualną skrzynią biegów ; 34
T121/23
T121/24
T121/25
T121/26
T121/27 zielono/brązowy - T10/9 -> T32/11 ; 6
T121/28 zielono/biały - T10/2 -> wolny ; 18
T121/29 zielony - T10/7 -> T14/3 – auta z klimatyzacją ; 16
T121/29 zielony - T10/7 -> T10a/2 -> T16b/12 – auta z Climatronic ; 16
T121/30 czerwono/fioletowy - T5/4 -> G70 ; 50
T121/31 fioletowo/czerwony - G71 pin3 ; 39
T121/32 czerwono/czarny - T10e/4 -> F pin4 ; 20
T121/33
T121/34 niebiesko/czerwony - T10/8 -> T10j/2 -> T8b/1, T14/8 – auta z klimatyzacją ; 48
T121/34 niebiesko/czerwony - T10/8 -> T17a/3 -> T12/3 – auta z Climatronic ; 48
T121/35 szaro/fioletowy - T68/41 – auta z automatyczną skrzynią biegów
T121/36
T121/37 czarno/fioletowy - T6/1 -> bezpiecznik 29 ; 47
T121/38 brązowo/czerwony - T10w/5 -> T2e/1 lub T4/1 -> alternator ; 22
T121/39
T121/40 niebiesko/zielony - T10w/8 -> wolny ; 41
T121/41
T121/42 fioletowo/biały - T6/2 -> J52 nóżka 85 ; 42
T121/43
T121/44 czerwony - T10e/2 -> T10s/3 – auta z tempomatem ; 10
T121/45 niebiesko/szary - T10e/1 -> T10s/2 – auta z tempomatem ; 21
T121/46 biały - T10e/9 -> T10s/5 – auta z tempomatem ; 35
T121/47 zielono/fioletowy - T10w/9 -> wolny
T121/48
T121/49 zielony - T5/3 -> G70 ; 4 (MY 99)
T121/50 szaro/czerwony - T10h/4 -> T6a/3 -> G79 ; 23 (MY 99)
T121/51 zielono/czerwony - T10h/1 -> T6a/6 -> F60 ; brak
T121/52 brązowo/niebieski - G72 pin1 ; brak
T121/53
T121/54
T121/55
T121/56
T121/57
T121/58
T121/59
T121/60
T121/61 czerwono/niebieski - N18 pin2 ; 29
T121/62 czerwono/brązowy - N75 pin2 ; 15
T121/63 biało/niebieski - T10h/2 -> T6a/1 -> F8 ; 8 (MY 99)
T121/64
T121/65 biało/żółty - T10e/5 -> F47 pin3 ; 9
T121/66 biało/czerwony - T10w/4 -> F36 pin2 – auta z manualną skrzynią biegów ; 46
T121/67
T121/68 czarny - T5/5 -> G70 ; 52
T121/69 szaro/niebieski - T10h/5 -> T6a/4 -> G79 ; 24 (MY 99)
T121/70 szaro/biały - T10h/6 -> T6a/5 -> F60 ; 12 (MY 99)
T121/71 żółto/czarny - G71 pin4 ; 40
T121/72
T121/73 szaro/zielony - G72 pin2 ; 13
T121/74
T121/75
T121/76
T121/77
T121/78
T121/79
T121/80
T121/81 fioletowo/szary - N239 pin2 ; 3
T121/82
T121/83
T121/84
T121/85
T121/86 brązowo/żółty - T3/3 -> G28, ekran dla G28 i G80 ; 71
T121/87
T121/88 czarno/zielony - t14a/10 -> bezpiecznik 10 ; zasilanie z linii X, we wcześniejszych sterownikach nie występuje
T121/89
T121/90
T121/91
T121/92
T121/93
T121/94
T121/95
T121/96
T121/97
T121/98
T121/99 biało/zielony - T10f/3 -> G149 ; 64
T121/100
T121/101 niebieski - T2a/2 -> G80 ; 55
T121/102 żółty - T3/1 -> G28 ; 69
T121/103 brązowo/niebieski - T10f/4 -> G81 ; 76
T121/104 brązowo/niebieski - G62 pin4 ; 70
T121/105
T121/106 szaro/zielony - T10f/2 -> G149 ; 57
T121/107
T121/108 fioletowo/czarny - T10f/1 -> G149 ; 56
T121/109 szary - T2a/1 -> G80 ; 62
T121/110 biały - T3/2 -> G28 ; 67
T121/111 żółto/niebieski - T10f/7 -> G81 ; 53
T121/112 niebiesko/biały - G62 pin3 ; 54
T121/113
T121/114 brązowo/czarny - T10f/9 -> N108 pin1 ; 79
T121/115
T121/116 brązowo/czerwony - T10f/6 -> N146 ; 59, 66, 80
T121/117
T121/118
T121/119
T121/120 czarno/biały - T10f/8 -> N109 ; 77
T121/121 brązowo/czerwony - T10f/6 -> N146 ; 59, 66, 80





4. Schematy pedału przyspieszenia oraz przepływomierza dla różnych sterowników.
...




5. Numery części.

Sterownik silnika

AGR
do numeru nadwozia X-060 000, sterownik silnika 80pin - brak CAN
038906018D (wycofano 01/12/2007) -> 038906018GR (wycofano 01/02/2013)
038906018DF (wycofano 01/02/2013) - 4motion

od numeru nadwozia X-060 001 do numeru nadwozia X-999 999, sterownik silnika 80pin - CAN
038906018BL (wycofano 01/01/2009) -> 038906018GS (wycofano 01/02/2014)

od numeru nadwozia Y-000 001 do końca produkcji, sterownik silnika 121pin - CAN, możliwość zmiany softu po kablu
038906012K


AHF
do numeru nadwozia X-060 000, sterownik silnika 80pin - brak CAN
038906018J (wycofano 01/07/2008) -> 038906018GP (wycofano 01/02/2013)

od numeru nadwozia X-060 001 do numeru nadwozia X-999 999, sterownik silnika 80pin - CAN
038906018BM (wycofano 01/02/2009) -> 038906018GQ (wycofano 01/02/2014)

od numeru nadwozia Y-000 001 do numeru nadwozia 4-300 000, sterownik silnika 121pin - CAN, możliwość zmiany softu po kablu
038906012L

od numeru nadwozia 5-000 001 do końca produkcji, sterownik silnika 121pin - CAN, możliwość zmiany softu po kablu, przepływomierz 038906461B
038906012JK


ALH
do numeru nadwozia X-999 999, sterownik silnika 80pin - CAN
038906018AE (wycofano 01/09/2009) -> 038906018HA (wycofano 01/03/2015)

od numeru nadwozia Y-000 001, sterownik silnika 121pin - CAN, możliwość zmiany softu po kablu
038906012M (wycofano 01/09/2003) -> 038906012GK

od roku modelowego 2002 do końca produkcji - PR 0GE
038906012FA

od roku modelowego 2003 do końca produkcji - PR 0GZ - EOBD
038906012HF


ASV
od początku produkcji
038906012AP

od roku modelowego 2002
038906012FB


Pedał przyspieszenia
do numerów nadwozia:
XB-044 157
XD-091 223
XP-072 544
XW-180 709

1J1721510C (wycofano 01/03/2014)


od numerów nadwozia:
XB-044 158
XD-091 224
XP-072 545
XW-180 710

1J1721503H (wycofano 01/01/2003) -> 6Q1721503D (wycofano 01/09/2006) -> 6Q1721503H (wycofano 01/10/2009) -> 6Q1721503L


Przepływomierz powietrza

AGR, AHF
do numerów nadwozia:
XB-045 000
XD-092 000
XP-073 000
XW-181 000

074906461


od numerów nadwozia:
XB-045 001
XD-092 001
XP-073 001
XW-181 001

06A906461 (wycofano 01/11/2005) -> 038906461C


ALH, ASV
06A906461 (wycofano 01/11/2005) -> 038906461C


ALH, AHF od numeru nadwozia 5-000 001 do końca produkcji
038906461B


6. Opis szyfrologii zastosowanej w powyższym opisie.

608 - punkt masowy przy sterowniku silnika

F - włącznik świateł stop
F8 - włącznik kick-down
F36 - włącznik przy pedale sprzęgła
F47 - włącznik przy pedale hamulca dla sterownika silnika
F60 - włącznik biegu jałowego

G28 - czujnik prędkości obrotowej silnika
G62 - czujnik temperatury silnika
G70 - przepływomierz powietrza
G71 - czujnik ciśnienia dolotu
G72 - czujnik temperatury dolotu
G79 - czujnik położenia pedału gazu
G80 - czujnik skoku iglicy wtryskiwacza
G81 - czujnik temperatury paliwa
G149 - potencjometr nastawnika dawki paliwa

J52 - przekaźnik świec żarowych (103)
J279 - przekaźnik wentylatora chłodnicy
J317 - przekaźnik zasilania (109)
J359 - przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego (low)
J360 - przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego (high)
J397 - przekaźnik wentylatora chłodnicy

K29 - lampka kontrolka świec żarowych

N18 - elektromagnetyczny zawór recyrkulacji spalin
N75 - zawór ograniczania ciśnienia doładowania
N108 - zawór regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
N109 - zawór zamykający dopływ paliwa
N146 - nastawnik dawki paliwa
N239 - zawór sterujący klapą dławiącą

T2a – wtyczka przy czujniku skoku iglicy wtryskiwacza (G80) (2pin)
T2b – wtyczka w kanale kabli z lewej strony komory silnika (2pin)
T2e – wtyczka na rozruszniku – auta bez klimatyzacji (2pin)
T3 – wtyczka przy czujniku prędkości obrotowej silnika G28 (3pin)
T4 – wtyczka na rozruszniku – auta z klimatyzacją (4pin)
T5 – wtyczka przy mierniku masy powietrza G70 - auta wyprodukowane od 05.98 (5pin)
T6 – brązowa wtyczka na podszybiu (6pin)
T6a – wtyczka przy pedale przyspieszenia (6pin)
T6b – wtyczka przy pedale przyspieszenia - auta z rocznika modelowego 99 (6pin)
T6c – wtyczka przy mierniku masy powietrza G70 - auta wyprodukowane do 04.98 (6pin)
T8b – wtyczka przy panelu klimatyzacji (8pin)
T10 – pomarańczowa wtyczka na podszybiu (10pin)
T10a – wtyczka na nagrzewnicy Climatronic - auta wyprodukowane do rocznika modelowego 2000 (10pin)
T10b – wtyczka przy sterowniku wentylatorów J293 (10pin)
T10d – zielona wtyczka na podszybiu (10pin)
T10e – czarna wtyczka na podszybiu (10pin)
T10f – wtyczka przy nastawniku pompy wtryskowej (10pin)
T10h – niebieska wtyczka na podszybiu (10pin)
T10j – wtyczka na nagrzewnicy - auta z klimatyzacją (10pin)
T10s – wtyczka przy manetce kierunkowskazów - auta z tempomatem (10pin)
T10w – biała wtyczka na podszybiu (10pin)
T12 – czarna wtyczka przy sterowniku Climatronic J255 (12pin)
T12a – wtyczka na nagrzewnicy Climatronic - auta wyprodukowane od roku modelowego 2000 (12pin)
T14 – wtyczka sterownika wentylatorów J293 (14pin)
T14a – wtyczka w kanale kabli z lewej strony komory silnika (14pin)
T16b – brązowa wtyczka przy sterowniku Climatronic J255 (16pin)
T17a – wtyczka na nagrzewnicy Climatronic - auta wyprodukowane od roku modelowego 2000 (17pin)
T25 – wtyczka przy sterowniku ABS J104 (25pin)
T32 – niebieska wtyczka licznika (32pin)
T32a – zielona wtyczka licznika (32pin)
T47 – wtyczka przy sterowniku ESP J104 (47pin)
T68 – wtyczka przy sterowniku automatycznej skrzyni biegów J217 (68pin)
T80 – wtyczka sterownika silnika J248 - do roku modelowego 2000 (80pin)
T121 - wtyczka sterownika silnika J248 - od roku modelowego 2000 (121pin)



Zablokowany

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości