Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu w Golf III MK3 1.6 ABU

: śr gru 07, 2016 21:37
autor: naxxos
Dziś zmieniłem rozrząd, pierwszy w życiu, golf jeździ :D Zrobiłem pare fotek aby ułatwić następnym to zadanie, bo przyznam szczerze, że do tego silnika nie ma zawiele opisów być może dlatego, że: jest to dość proste. Zajęło mi w sumie 4h.

Z specjalnych narzędzi polecam zaopatrzyć się w klucz udarowy, nawet niewielki elektryczny (używam takiego z Jula i jest GIT)
1. Żeby ułatwić sobie zadanie ściągnąłem górną puszkę filtra powietrza i wyciągnałem tą mniejszą puszkę dostarczającą gorące powietrze (jest blisko obudowy rozrządu.
Obrazek
2. Górna część obudowy rozrządu jest na spinki, wystarczy wypiąć i wysunąć.
3. Koło zębate od wałka rozrządu ma znak - kropkę przy zębie i ustawia się je w dolnej pozycji obok plastikowej strzałki na plastikowej obudowie (tej która jest "pod spodem")
Obrazek
4. Dolne koło pasowe ma nacięty pasek na kołnierzu i opis "Z" - po lewej stronie do ustawiania zapłonu i po prawej "O", które nas interesuje - ustawienie rozrządu.
Obrazek
5. Zaleca się wykręcić świece i ustawić oba te znaki na swoich miejscach. U mnie znaki pokryły się prawie idealnie, co wzbudziło niestety pewne wątpliwości :) Wrzuć luz, i kręć za koło wałka rozrządu. Ja wybrałem kierunek obrotów "dokręcając" to koło.
6. Kiedy znaki są ustawione i się pokrywają można wziąć klucz udarowy do ręki i wykręcić koło zębate - uprzedzam, koło da się włożyć tylko w jednej pozycji, możemy być spokojni.
7. Teraz można zrzucić pasek rozrządu.
8. Wykręcamy reszte śrubek trzymających obudowę pod paskiem (klucz 10) i pompę wody. Uwaga, jedna śrubka jest od przodu samochodu.
9. zakładamy klucz bodajże 15 na napinacz osprzętu, "zakręcamy" aby go poluzować i zrzucamy pasek osprzętu.
10. Sciągamy przednie prawe koło i poluzowujemy osłonę silnika, żeby mieć dostęp do koła wału korbowego.
Obrazek
11. Wykręcamy śruby imbus klucz 6, warto skorzystać z udaru, koło nie będzie się kręcić w rękach. Dużej śruby wewnątrz koła nie ruszamy.
12. Teraz na klucz 10 pozostały 2 śrubki do wykręcenia dolnej osłony rozrządu.
13. Pora zrzucić pompę wody - tu też spokojnie, tylko w jeden sposób da się później założyć. Używałem małej breszki żeby ją odkleić od bloku. Żeby pompa łatwo wyszło należy ją obracać i w pewnym położeniu da się ją łatwo wysunąć bez podnoszenia silnika.
14. Można zakładać nowy pasek i składać z powrotem :) Po założeniu paska, kół, trzeba się upewnić że znaki się pokrywają i ręcznie wykonać dwa obroty żeby sprawdzić, że znaki trafiły znów na siebie. Pompa wody jest tu napinaczem, więc dla łatwego założenia paska przesuwasz pompę w kierunku przodu samochodu, a po założeniu cofasz i napinasz tak, aby dało się w środkowej części miedzy pompą a kołem wałka rozrządu przekręcić go palcem wskazującym i kciukiem o 90 stopni (to nie mój wymysł tylko z zdobytych informacji z literatury)

Wymiana rozrządu w Golf III MK3 1.6 ABU

: czw gru 08, 2016 10:36
autor: grandi
Ja wymieniam zawsze tez wszystkie uszczelniacze zeby nie bylo za jakis czas tak ze o kurde leci .
Ten na wale - najlepiej wyjac rozrusznik i wlozyc cos aby zblokowac zamach -mam dorobiony szpikulec
Na walku - wkladam nasadke na srrube 10 miedzy kolo

Dosc wazna rzecz tak jak piszesz to pompa zazwyczaj ludzie napinaja ja na pale ile sie da - pasek musi sie uginac pod katem 90 stopni a na kole od walka rozrzadu powinien minimalnie zejsc z kola powinno dac sie go przesunac