Wymiana Amortyzatorów Przód Golf III GTI
: wt sty 17, 2017 18:11
Podczas wymiany amortyzatorów postanowiłem zrobić fotoporadę
Co będzie nam potrzebne :
- 2 klucz nr 19 , mogą być nasadki lub oczkowe
- Klucz nr 21 , nasadkę lub klucz oczkowy gięty
- Klucz nr 10
- Imbus
- Ściągacz do sprężyn
- podnośnik
- WD40 i smar miedziowy .
Należy sprawdzić stan :
- miseczek sprężyn
- Poduszki + łożyska .
1. Odkręcamy śrubę (nr 21) .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/7v7ac48gl/DSC_0060.jpg)
2. Ja odkręciłem nakrętkę kluczem pneumatycznym . Najlepiej nie odkręcać do końca bo opadnie nam amortyzator . Po odkręceniu dolnego mocowania dopiero odkręcamy tą nakrętkę .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/x2i6cdbkl/DSC_0061.jpg)
3. Odpinamy wtyczkę od czujnika ABSu i wyjmujemy ten plastik od wtyczki ABSu .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/dlxgpuggl/DSC_0062.jpg)
4. Odkręcamy metalowy uchwyt od przewodu hamulcowego ( klucz nr 10 ) .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/42nrwdsyd/DSC_0063.jpg)
5. Następnie odkręcamy 2 śruby trzymające amortyzator z zwrotnicą . Przed odkręceniem proponuje spryskać WD-40 . Będą nam potrzebne 2 klucze nr 19 . Ja odkręcałem kluczem pneumatycznym poszło bez problemu . Jeśli ktoś nie posiada takiego klucz będzie potrzebował jakieś dobre klucze oczkowe lub dobre nasadki + jakaś przedłużka i śruby puszczą .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/5x0me4fyt/DSC_0064.jpg)
6. Gdy śruby odkręcimy zostawiamy je jeszcze w otworach . Przechodzimy do góry i odkręcamy nakrętkę do końca klucz nr 21 a następnie wyjmujemy te 2 śruby i wyjmujemy amortyzator .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/kirn2dcr9/DSC_0065.jpg)
7. Po wyjęciu amortyzatora zakładamy ściągacze do sprężyn i skręcamy tak aby swobodnie odkręcić górne mocowanie .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/fy5gnft1x/DSC_0066.jpg)
8. Odkręcamy nakrętkę kluczem nr 21 . Też odkręcałem kluczem pneumatycznym + nasadka nr 21 .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/60zhrhrrp/DSC_0067.jpg)
9. Po odkręceniu nakrętki zdejmujemy poduszkę , łożysko i miseczkę sprężyny .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/5cqn8jt1x/DSC_0068.jpg)
10. Na nowy amortyzator zakładamy nowe odboje + osłonę przeciwpyłową .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/ii65enmxh/DSC_0069.jpg)
11. Zakładamy nową miseczkę sprężyny .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/i6op1w6hh/DSC_0071.jpg)
12. Kolejnie zakładamy nowe łożyska + poduszkę .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/7xw7w2ifp/DSC_0072.jpg)
13. Skręcamy górne mocowanie nakrętką (klucz nr 21) . Gdy zakręcimy nakrętkę odkręcamy sciągacze sprężyn .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/8pyvv9mmt/DSC_0074.jpg)
14. I mamy gotowy amortyzator do założenia .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/avt6prq39/DSC_0076.jpg)
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Po takiej zmianie amortyzatorów powinno się jechać na ustawienie Zbieżności .
Powodzenia![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co będzie nam potrzebne :
- 2 klucz nr 19 , mogą być nasadki lub oczkowe
- Klucz nr 21 , nasadkę lub klucz oczkowy gięty
- Klucz nr 10
- Imbus
- Ściągacz do sprężyn
- podnośnik
- WD40 i smar miedziowy .
Należy sprawdzić stan :
- miseczek sprężyn
- Poduszki + łożyska .
1. Odkręcamy śrubę (nr 21) .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/7v7ac48gl/DSC_0060.jpg)
2. Ja odkręciłem nakrętkę kluczem pneumatycznym . Najlepiej nie odkręcać do końca bo opadnie nam amortyzator . Po odkręceniu dolnego mocowania dopiero odkręcamy tą nakrętkę .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/x2i6cdbkl/DSC_0061.jpg)
3. Odpinamy wtyczkę od czujnika ABSu i wyjmujemy ten plastik od wtyczki ABSu .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/dlxgpuggl/DSC_0062.jpg)
4. Odkręcamy metalowy uchwyt od przewodu hamulcowego ( klucz nr 10 ) .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/42nrwdsyd/DSC_0063.jpg)
5. Następnie odkręcamy 2 śruby trzymające amortyzator z zwrotnicą . Przed odkręceniem proponuje spryskać WD-40 . Będą nam potrzebne 2 klucze nr 19 . Ja odkręcałem kluczem pneumatycznym poszło bez problemu . Jeśli ktoś nie posiada takiego klucz będzie potrzebował jakieś dobre klucze oczkowe lub dobre nasadki + jakaś przedłużka i śruby puszczą .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/5x0me4fyt/DSC_0064.jpg)
6. Gdy śruby odkręcimy zostawiamy je jeszcze w otworach . Przechodzimy do góry i odkręcamy nakrętkę do końca klucz nr 21 a następnie wyjmujemy te 2 śruby i wyjmujemy amortyzator .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/kirn2dcr9/DSC_0065.jpg)
7. Po wyjęciu amortyzatora zakładamy ściągacze do sprężyn i skręcamy tak aby swobodnie odkręcić górne mocowanie .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/fy5gnft1x/DSC_0066.jpg)
8. Odkręcamy nakrętkę kluczem nr 21 . Też odkręcałem kluczem pneumatycznym + nasadka nr 21 .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/60zhrhrrp/DSC_0067.jpg)
9. Po odkręceniu nakrętki zdejmujemy poduszkę , łożysko i miseczkę sprężyny .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/5cqn8jt1x/DSC_0068.jpg)
10. Na nowy amortyzator zakładamy nowe odboje + osłonę przeciwpyłową .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/ii65enmxh/DSC_0069.jpg)
11. Zakładamy nową miseczkę sprężyny .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/i6op1w6hh/DSC_0071.jpg)
12. Kolejnie zakładamy nowe łożyska + poduszkę .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/7xw7w2ifp/DSC_0072.jpg)
13. Skręcamy górne mocowanie nakrętką (klucz nr 21) . Gdy zakręcimy nakrętkę odkręcamy sciągacze sprężyn .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/8pyvv9mmt/DSC_0074.jpg)
14. I mamy gotowy amortyzator do założenia .
![Obrazek](http://s26.postimg.org/avt6prq39/DSC_0076.jpg)
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Po takiej zmianie amortyzatorów powinno się jechać na ustawienie Zbieżności .
Powodzenia
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)