Strona 3 z 4

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: czw lut 27, 2020 18:56
autor: stonefree
Cześć Koledzy. Czy powyższe instrukcje znajdą zastosowanie w Audi A3 8L 1,6 75KW z automatem? ECU SIMOS33 1,6l 2V 00AT3559 06A 906 033 N . Proszę o informacje, jeżeli się ktoś z Was orientuje.

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pt wrz 04, 2020 20:46
autor: BuczeK2
Panowie
Mam pytanie odnoście podłączenia manetki do kostki od komputera na podszybiu. Dwa przewody nr 75 i 76 podłączyłem. Lecz pozostałe dwa powinny być w miesju gdzie już jest przewód. Moje pytanie jest takie, co ja mam z tym zrobić. Mam to zmostkować czy jak?

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pt wrz 04, 2020 21:29
autor: BuczeK2
Witam Panowie
Troszeczkę odświeżę temat
Chodzi mianowicie o to że postanowiłem założyć tempomat do moje Bory 2.0 AZJ 2002. Założyłem nową manetkę i pociągnąłem kable do wtyczki do komputera na podszybiu.
Problem jest tylko taki że pozycja 57 i 38 są już zajęte przez inne kable, które już tam były a patrząc na schemat to powinienem tam dać kable od manetki. I tu moje pytanie. Czy powinienem te kable zmostkować czy co ja mam z tym zrobić bo nie mam pojęca
Obrazek

Obrazek
na tym zdj widać podłączone kable T10/2 - niebieski/siwy i T10/5 - biały
Niestety nie mam zdj pozostałych dwóch pozycji ale mimo to są w nich już kable a ja nie wiem co z tym zrobić

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: ndz wrz 06, 2020 00:41
autor: BARNEYGTI
to wywalic te kable jak nie mozesz ich odnalezc w kabinie dac nowe wsuwki z kablami i aktywowac tempomat i sie cieszyc :bajer:

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pn wrz 07, 2020 07:12
autor: michaf1994
BuczeK2 pisze:
pt wrz 04, 2020 20:46
Panowie
Mam pytanie odnoście podłączenia manetki do kostki od komputera na podszybiu. Dwa przewody nr 75 i 76 podłączyłem. Lecz pozostałe dwa powinny być w miesju gdzie już jest przewód. Moje pytanie jest takie, co ja mam z tym zrobić. Mam to zmostkować czy jak?
A sprawdź czy:
- czarna kostka w przelotce podszybia i kabiny ma zajęte piny odpowiadające
- czy masz taki silnik jak opisano w poradniku, bo inne, które nie są wymienione mają inaczej

Napisz jaki masz kod silnika. Podeślij zdjęcia. Jakie kolory tych kabli tam są?

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pn wrz 07, 2020 07:14
autor: michaf1994
Edit poprzedniego - kable do usunięcia, nie doczytałem następnych postów pod postem ;) Admin mógłby wyłączyć czasem to zatwierdzanie, bo autor pewnie chciał zedytować jak ja teraz, ale nie ma jak.

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: śr wrz 09, 2020 12:20
autor: BuczeK2
Sory panowie za kłopot ale na szczęście sytuacja już opanowana. Tempomat działa w 100%
ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość żeby kontrolka tempomatu świeciła tylko jak utrzymuje prędkość?
Bo jak narazie to świeci odrazu jak przesune na "on"

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: czw wrz 10, 2020 07:27
autor: michaf1994
BuczeK2 pisze:
śr wrz 09, 2020 12:20
Sory panowie za kłopot ale na szczęście sytuacja już opanowana. Tempomat działa w 100%
ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwość żeby kontrolka tempomatu świeciła tylko jak utrzymuje prędkość?
Bo jak narazie to świeci odrazu jak przesune na "on"
Jak przeczytasz dokładnie pierwszy post, to znajdziesz tam fragment o tym. Sprawdzałem do tej pory tylko w licznikach 1/2 Fis i Full Fis, wszystkie od VDO. Po zawartości EEPROMu te bez fis od VDO też powinny działać.
michaf1994 pisze:
ndz lis 19, 2017 21:55
EDIT 2017-12-24:
Dziś znalazłem info jak zmienić, aby ikonka tempomatu pojawiała się tylko, kiedy faktycznie utrzymuje on prędkość. Nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie.
W EEPROMIE licznika należy w polu 0x1EE zmienić z E9 na F9.
Działa na licznikach VDO o numerze (za x wstaw dowolną cyfrę):
- 1Jx920x06
- 1Jx920x26
- 1Jx920x46
- 3Bx920x05
- 3Bx920x25
- 3Bx920x45

Możliwe, że działa, ale inna wartość (za x wstaw dowolną cyfrę):
- 1Jx920x05 w polu 0x1EE wartość E0 na F0
- 1Jx920x25 w polu 0x1EE wartość E0 na F0
- 1Jx920x45 w polu 0x1EE wartość E0 na F0

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: sob mar 06, 2021 14:40
autor: matipro22
Witam, golf 4 Automat 1.9 130KM 2003r, podłączyłem wszystko według schematu, po włączeniu on na manetce i wciśnięciu set, kontrolka się włącza ale nie utrzymuje prędkości.
Tempomat zakodowany, komputer widzi.
Jak odpale VCDS w grupie 6 w ostatnim okienku "cruise system" po włączeniu 'on' pojawia mi się "17" a powinno się pojawić "1.0"
Znalazłem gdzieś na forum że "17" oznacza wciśnięty pedał Hamulca
podmieniałem czujnik przy pedale, ale nie ma reakcji,
Jakieś pomysły??

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pn mar 08, 2021 08:52
autor: michaf1994
Sprawdź błędy, napisz jakie są, sprawdź czujnik stopu, czujnik sprzęgła, wiązki.

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: czw maja 20, 2021 21:31
autor: remekremek
Pomoc potrzebna. Audi a3 8l 1.8;aum . zamontowałem tempomat . W vagu na 66 widzi wszystkie funkcje .a za cholerę nie chcę się aktywować 11463 . Manetki podpisałem dwie. Z końcówką J.i A i tem sam komunikat brak komunikacji ....po włączeniu wyskakuje błąd 17977 to chyba manetka

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: pn maja 24, 2021 09:13
autor: michaf1994
remekremek pisze:
czw maja 20, 2021 21:31
Pomoc potrzebna. Audi a3 8l 1.8;aum . zamontowałem tempomat . W vagu na 66 widzi wszystkie funkcje .a za cholerę nie chcę się aktywować 11463 . Manetki podpisałem dwie. Z końcówką J.i A i tem sam komunikat brak komunikacji ....po włączeniu wyskakuje błąd 17977 to chyba manetka
Masz w pierwszym poście opisane jak powinny wyglądać bloki pomiarowe. Czy WSZYSTKIE się zgadzają co do jednego zera i co do jednej jedynki? Jeżeli wyskakuje błąd to już aktywowałeś.
Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
0 km/h 00001000 0 km/h 0000

Po włączeniu manetki na pozycję ON
0 km/h 00001000 0 km/h 0011

Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 0001

Po naciśnięciu Set
0 km/h 00001000 0 km/h 0111

Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 1011

Po naciśnięciu sprzęgła
0 km/h 00001100 0 km/h 0000

Po naciśnięciu hamulca
0 km/h 00001011 0 km/h 0000
Jeżeli masz inaczej to napisz DOKŁADNIE jakie wartości masz w powyższych sytuacjach.

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: śr cze 02, 2021 20:39
autor: bogiel7
Siemanko. Chciałbym dołożyć tempomat. Golf z 99 roku. W grupie 066 brak jakichkolwiek danych. W grupie 019 w polu nr 3 mam cos takiego jak additional signals i po naciśnięciu sprzęgła zmienia się z 0 na 1. Brak reakcji na pedał hamulca. Przepustnica wydaje się być elektroniczna ale nie mam 100% pewności. Sterownik to 1.8L R4/5VT motr HS D02 nr 06A906018CG. Próba aktywacji kodem 11463 zakończona niepowodzeniem. Nie mam nic podłączone. Badam temat czy istnieje taka możliwość.

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

: czw cze 03, 2021 09:02
autor: grg474
musisz zmienić moduł sterownika 06A997019TX - 06A906018CH