Przepala się bezpiecznik alternatora.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » pt lip 01, 2011 11:24

czarny kabel jest od alternatora! To nie jest masa. Kable są tak jak powinny być 3 czerwone i czarny od altka.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » sob lip 02, 2011 17:35

Znowu ja :goof:
Dzisiaj zmieniłem akumulator od mamuści Mk4 Akumulator Bosch 74Ah 750A i dalej był problem z gorącym kablem chociaż już nie był aż tak mocno gorący akumulator ma niecaly rok.
Dodam że gdy wszystko jest zgaszone to kabel się nie grzeje. Jak włącze radio ze wzmacniaczem też nie jest gorący do tego dodam światła to troche robi się cieply i jak jeszcze odpale klime to już robi się gorący kabel.
Poczyściłem wszystkie styki kabli klemy przy akumulatorze. Przy altku tego nie robiłem.
W poniedziałek jeszcze poczyszcze w altku kable. Pomoga coś logi w tym ??? tzn czy da coś się wyczytać z nich. Dodam że na mierniku ładowanie przy zgaszonym wszystkim podaje 14,63. Przy włączonych swiatłach klimie i radiu podaje 14,27


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » sob lip 02, 2011 17:55

Wypadło by miernikiem kleszczowym sprawdzić faktyczny pobór prądu przez pojazd. Chodzi o to czy odbiorniki o mocy np. 120W (reflektory) pobierają faktycznie 120W, a te o mocy np. 50W - pobierają 50W. Nie mając wyników, jedynie możemy się zastanawiać, nie zaś radzić.
Logi nie pomogą, można sprawdzic błędy i wartości chwilowe napięcia, jak już pisałem na pierwszej podstronie.



Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » sob lip 02, 2011 18:04

No dobra tylko jak to miernikiem sprawdzic bo takich rzeczy to nie wiem jak na mierniku sprawdzać.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » sob lip 02, 2011 18:31

Powinien to być miernik taki jak po prawej, między czerwone cęgi chwyta się mierzony przewód, bez odpinania go, po izolacji - i mierzy. W ostateczności może być i taki jak z lewej, tzw. marketowy i wówczas trzeba pomiar wykonać według rysunku, z tym ze nie odpinamy klemy ujemnej a jedynie grzejący się przewód z listwy bezpieczników. Zakres na "10A"; przewody miernika wkładamy do gniazdek w mierniku oznaczonych "COM" oraz "10A DC".

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » sob lip 02, 2011 19:52

No ok rozumiem i po takim podłączeniu pokolei włączać światła i patrzyć ile co bierze tak światła klima radio


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » sob lip 02, 2011 20:01

Tak jest, z jednym tylko zastrzeżeniem: dysponując miernikiem do 10A możemy mierzyć tylko urządzenia do ok. 120W. Najbezpieczniej włączać je po jednym, po kolei.



Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » sob lip 02, 2011 20:07

No ja mam takie cudo topexa
Obrazek
No i on jest do 10A
To sprawdze wszystkie światła nim??
Bo przeciesz jak mam mijania włączone to żeby włączyć drogowe to mijania się palą dalej.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » sob lip 02, 2011 21:57

Żaden problem: wyjmuje Kolega bezpieczniki (zapamiętując ale lepiej zapisując wartości amperażu) i wkłada po jednym z bezpieczników, sprawdzając kolejno: najpierw lewe mijania, potem prawe mijania, lewe drogowe, prawe drogowe, dmuchawa, wycieraczki itd. :grin:
I tak np. 55 watów jednej żarówki H7 to ≈4,6A.



Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » sob lip 02, 2011 22:35

Dobra to jakis rzut mam na to to w poniedziałek posprawdzam i napisze co i jak.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » pn lip 04, 2011 16:27

I nici ze sprawdzania tak jak kolega pisał. na moim mierniku nic nie pokazuje po włączeniu światła cały czas 0.00
Co do błedów na vagu to na klimie jakies pokazalo
może to ma jakiś wpływ na te grzanie się kabla?
779 Czujnik temperatury zewnętrznej - G17, Czujnik temperatury zewnętrznej - G17 - który to jest czujnik??? gdzie go szukać??
603 Silnik klapy nawiewu / odmrażania - V85, Klapa motoru nożno - ściennego odmrażacza - V85 - ztym to kompletnie nie wiem o co chodzi
1274 Nastawnik klapy spiętrzającej - V71, Motor klapy nawiewy powietrza - V71
te 3 błedy sa na klimatroniku i tak jak wczesniej pisalem jak włącze światła + radio to kabel nie jest gorący do tego włącze klime i już robi się gorący może coś jest tutaj na rzeczy z tymi błędami. ??


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » pn lip 04, 2011 17:15

Co do miernika - dziwna sprawa, to o tym jeszcze napiszę.
Co do grzania - jeśli Kolega ma "uzasadnione podejrzenia" (tak się to nazywa w kryminalistyce :hmm: ) , proponuję odpiąć wtyk z kablami do kompresora. Jeśli łożysko ma luzy, uzwojenie może robić zwarcia.
Błędy pozostałe to błędy funkcjonalne, "kosmetyczne" (nie działają poszczególne klapy) - nie mogą powodować przegrzania przewodu. Musiałby Kolega zdobyć na necie schemat klimy Golfa IV, ale nie elektryczny (to swoją drogą) a mechaniczny - części z których klima się składa. Te błędy oznaczają tylko niesprawność tych silniczków. Np. 1274 to z dużą dozą pewności uszkodzona zębatka w przekładni klapki.
Czujnik temperatury zewnętrznej jest bodaj w lewej kratce zderzaka.



Zdjęcie pokazuje skrzynkę na akumulatorze w Polo 6N, w wersji podstawowej - stąd brak bezpiecznika i przewodu dla świec żarowych i klimatyzacji. Reszta jest identyczna. Nie odkręcałem jedynie przewodów - nie chciało mi się szukać kodu radia :hmm:
Na bezpieczniki wchodzą cztery (w TDI z klimą) przewody. Jeśli Kolega podłącza przewód od alternatora, w sposób jak na foto a miernik wskazuje "0", wydaje się konieczne sprawdzanie też przewodu zasilania przekaźników. To nim popłynie prąd w czasie pomiarów na postoju i w czasie pracy silnika. Badanie przewodu alternatora wykaże prąd jedynie w czasie jego pracy, lub ewentualnie w razie awarii diod.
Poniższy szkic pokazuje poprawne podłączenie miernika (mam inny nieco model, zasada pozostaje ta sama):
Obrazek



Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Radek90 » pn lip 04, 2011 22:47

No i mi wykazywal zero. Ale dzis jeszcze ten przewod od alternatora uciąłem mu ten no te oczko(kontektor) czy jak mu tak rozgiąłem to oczyściłem zagiąłem spowrotem lecz na nowe druty bo trzeba było izolacji kabla troche zdjąć to wszystko zagiąłem i zlutowałem na koniec i powiem że chyba problem sie rozwiazał bo kabel nie jest gorący.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepala się bezpiecznik alternatora.

Post autor: Zico63b » pn lip 04, 2011 22:52

Zdarza się: czasem najtrudniej wychwycić sprawę najprostszą. Robiło się coś takiego jak na elektrodzie spawarki, najpierw duży prąd grubym kablem i potem pewien punkt z minimalnym przekrojem przepływu, a więc wydziela się ciepło.
No w każdym razie - wierzmy, że się poprawi!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości