Wyższe ładowanie niż powinno być

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: Gawior » pt lut 03, 2012 10:05

Witam. Przedwczoraj zmierzłem ładowanie w związku z rozładowującym się akumulatorem ( Golf III GTi z silnikiem 2E ). Po odpaleniu na zimnym silniku miałem 14.7V, a przy włączonych światłach było 14,64V
Zastanawia mnie, czy też mróz na dworze nie miał wpływu na odczyt multimetru ( jest to lepsza "chińszczyzna" i w warunkach domowych miernik pracuje poprawnie ).
Dodam, że drugi raz nie mierzyłem, bo multimetr pożyczyłem bratu.

Czy takie ładowanie może źle wpłynąć na akumulator ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: Pablo Corrado » pt lut 03, 2012 10:52

Ładowanie masz dobre. Powinno być w granicy 14,5 V , ale jak akumlator był głęboko rozładowany to chwilowo może być takie jak piszesz.
Sprawdź na rozgrzanym silniku, po jezdzie (ok 20 km) żeby aku zdążył się wstępnie podładować.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: Gawior » pt lut 03, 2012 12:07

20km to ja bardzooo żadko kiedy robię na raz.
Ogólnie jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach, co wiąże się z duzym spalaniem i właśnie ładowaniem aku.
Jednakże w lecie jak dobierz pamiętam ładowanie miałem około 13,8-13,9V na przy włączeniu wszystkiego co tylko w aucie mogło być, włącznie z systemem audio ( wzmacniaczami itd ) i w miarę wysoko ustawioną głośnością.

Dla tego teraz mnie to zaniepokoiło, że tak wysokie mam ładowanie teraz.
Fakt, że akumulator był rozładowany, że ledwo odpalał.
Że jest wyższe ładowanie jak jest rozładowany aku też wiem, ale ładowanie i tak nie powinno być wyższe niż ograniczenie regulatora.
Pytałem czy takie ładowanie nie uszkodzi aku, bo na razie nie mam czasu, ani możliwości, żeby dobrać się do alternatora i wymienić regulator.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: skaktus » pt lut 03, 2012 13:09

Wzorcowe i wskazane ładowanie powinno być na poziomie 14,4 V z niewielkimi spadkami, lepiej bez "wzrostów". Sprawdź miernik na np. baterii - chińczyki często przy niskim stanie baterii zasilającej miernik oszukują



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: ssarna1 » pt lut 03, 2012 13:15

U mnie jest to samo, na 2 miernikach sprawdzałem i w lecie też było tyle samo. Regulator wymieniony i też nie wiem co dalej na razie jeżdżę tak..


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: Paweł Marek » pt lut 03, 2012 14:46

górna dopuszczalna granica to 14.8 więc się mieści, niema się czym martwić, regulatory sa na rózne napięcia robione,Gawior, co z problemami z silnikiem?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: ssarna1 » pt lut 03, 2012 16:25

Paweł Marek pisze:górna dopuszczalna granica to 14.8 więc się mieści, niema się czym martwić, regulatory sa na rózne napięcia robione
Ok, to mnie uspokoiłeś.. Ale i tak lepiej się nie przyznawać w razie awarii aku, u mnie w karcie gwarancyjnej pisze że się nie uznaje gwarancji przy napięciu ładowania wyższym od 14,6 :jezor:


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Wyższe ładowanie niż powinno być

Post autor: Gawior » wt lut 21, 2012 21:30

Co do problemów z silnikiem, to dalej te obroty skaczą. Mam namiar od znajomego, który siedział też w GTi ( od jedynki ) do elektromechanika z pojęciem i nie wymieniającego wszystkiego na palę.
Jednakże muszę coś zrobić w drugim aucie zanim Golf-a oddam do mechanika.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości