hej od miesiąca posiadam Mk4 2003.
Jako że to mój pierwszy vw mam kilka pytań:
Dziwi mnie kilka rzeczy,
* czy naprawdę port zapalniczki powinien być zasilany cały czas ? czy też może jest to wynik jakiejś naprawy-niedoróbki ? Chodzi mi o to że w samochodach z którymi miałem do tej pory styczność gniazdo zapalniczki było zasilane wyłacznie gdy kluczyk był w stacyjce.
* Gdy włożę kluczyk i przekręce go w pozycje na której zapalają się wszystkie kontrolki i poczekam kilka sekund, obserwuje coś dziwnego. Mianowicie wskaźnik ciśnienia oleju gaśnie, mimo że jeszcze nie zapaliłem silnika ! Czy to znaczy że mam coś skopane czy tak powinno być ? Bo w tej sytuacji skąd mam wiedzieć czy ta kontrolka się zapali gdy to ciśnienie faktycznie spadnie podczas jazdy ?
* czy dzwieki z komputera są różne dla 1/2 FIS i cały FIS ? bo ja mam tylko taki nedzny piszczek a na YT widziałem bardzo "miłe dźwięki".
* Wydaje mi się że wskaźnik temperatury robi mnie w konia. jak już dojdzie do 90 to stoi w tym miejscu, niezależnie od tego czy jade przez godzine autostradą, czy stoje godzinę w korku. czy też tak macie ? czy może mój jest jakiś pokłamany ?
Dzięki za wszelkie porady.
g.
kilka pytań na początek
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
kilka pytań na początek
normalne, gniazdo zapalniczki ma stałe zasilaniemicro133 pisze:* czy naprawdę port zapalniczki powinien być zasilany cały czas ? czy też może jest to wynik jakiejś naprawy-niedoróbki ? Chodzi mi o to że w samochodach z którymi miałem do tej pory styczność gniazdo zapalniczki było zasilane wyłacznie gdy kluczyk był w stacyjce.
normalne, kontrolka zapala się aby pokazać że działa - taki rodzaj testu. Niesprawność układu smarowania pokaże jeżeli ta faktycznie wystąpi po włączeniu silnika.micro133 pisze:* Gdy włożę kluczyk i przekręce go w pozycje na której zapalają się wszystkie kontrolki i poczekam kilka sekund, obserwuje coś dziwnego. Mianowicie wskaźnik ciśnienia oleju gaśnie, mimo że jeszcze nie zapaliłem silnika ! Czy to znaczy że mam coś skopane czy tak powinno być ? Bo w tej sytuacji skąd mam wiedzieć czy ta kontrolka się zapali gdy to ciśnienie faktycznie spadnie podczas jazdy ?
"miłe"...może wersje US ?micro133 pisze:* czy dzwieki z komputera są różne dla 1/2 FIS i cały FIS ? bo ja mam tylko taki nedzny piszczek a na YT widziałem bardzo "miłe dźwięki".
normalne, wskazówka pokazuje 90* w zakresie 75 - 107*...ma to na celu nie drażnienie kierowcy ciągłym tańcowaniem wskazówki kiedy to temperatura i tak nic nie zmienia dla silnika. Gdyby silnik faktycznie zaczął się przegrzewać lub byłby niedogrzany to wskazówka nie będzie na 90* - wychyli się w prawo lub w lewo w zależności od danej temperatury.micro133 pisze:* Wydaje mi się że wskaźnik temperatury robi mnie w konia. jak już dojdzie do 90 to stoi w tym miejscu, niezależnie od tego czy jade przez godzine autostradą, czy stoje godzinę w korku. czy też tak macie ? czy może mój jest jakiś pokłamany ?
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
kilka pytań na początek
wszystko jest okej... to znaczy... prad w zapalnicce jest caly czas. kontrolka cisnienia oleju gasnie przed uruchomieniem motoru. wskaznmik temp. zachowuje sie normalnie, (możesz porównać wskazania po porzez VAG). niestety nie pomoge ci przy fise , poniewaz go nie mam
i nie mam pojecia.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości