Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » czw sty 19, 2012 15:01

Witam. Posiadam Golfa IV z 2002r. z oryginalnymi ksenonami. Niedawno spalił mi się jeden no i jest problem z wymianą. Zakupiłem już dwa żarniki, co prawda chińczyki, ale na razie muszę takie założyć i nie wiem jak się do tego zabrać. Dostęp jest fatalny, z prawej strony znajduje się zbiorniczek do spryskiwaczy a z lewej akumulator. Proszę o jakąś podpowiedź. Czy wystarczy wymontować te części i wtedy będzie możliwość wymiany, czy trzeba zdejmować zderzak i wyciągać całe lampy? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję...



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: perki » czw sty 19, 2012 16:49

rycer998 pisze:Witam. Posiadam Golfa IV z 2002r. z oryginalnymi ksenonami. Niedawno spalił mi się jeden no i jest problem z wymianą. Zakupiłem już dwa żarniki, co prawda chińczyki, ale na razie muszę takie założyć i nie wiem jak się do tego zabrać. Dostęp jest fatalny, z prawej strony znajduje się zbiorniczek do spryskiwaczy a z lewej akumulator. Proszę o jakąś podpowiedź. Czy wystarczy wymontować te części i wtedy będzie możliwość wymiany, czy trzeba zdejmować zderzak i wyciągać całe lampy? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję...
wystarczy wyjac akumulator lub zbiorniczek i jest duzo miejsca . Ja przy zbiorniczku 3,5 L mialem duzo miejsca bez jego wyjmowania



Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » czw sty 19, 2012 17:46

tylko że u mnie jest zbiorniczek o pojemności 5,5 l. Ale z tej strony to jeszcze jakoś może sobie poradzę, bo troche tego miejsca jest, ale od strony akumulatora to jest już troche więcej roboty... jutro spróbuję się z tym uporać.

A mam jeszcze jedno pytanko: Kupiłem samochód 4 lata temu i mniej więcej tak po roku eksploatacji zauważyłem że podczas włączania ksenonów, prawy się nie zapala. musiałem je wyłączyć i włączyć pare razy i za którymś razem zaskoczył. później jakiś czas było dobrze ale jak mu znowu coś odbiło to sytuacja się powtarzała. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale najczęściej robiło się to z rana, gdy samochód był zimny...sytuacja ta trwała ponad 2 lata, aż w końcu spalił się ten żarnik parę dni temu, jak wspomniałem wcześniej. I mam pytanie czy ta sytuacja z nie załączającym się ksenonem była spowodowana tym, że po prostu się wypalał, czy może było to spowodowane jakąś awarią w układzie zasilania?? Ja osobiście słyszałem różne wersje na ten temat i dlatego na razie zdecydowałem się na założenie ,,chińczyków" za 80 zł, a nie lepszych za kilkaset. Bo troche mam obawy że po wymianie znowu nię będzie się załączał co jakiś czas...
Troche się opisałem ale chciałem dokładnie przedstawić problem i jeśli ktoś by coś wiedział na ten temat to proszę o info....



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: grg474 » czw sty 19, 2012 18:48

no cóż jak sam wiesz mogą być obie przyczyny i żarnik i np. słaby styk na wtyczce od zapłonnika czy jak tam zwią urządzenie trafo dla ksenonu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: skaktus » pt sty 20, 2012 18:51

Xeny w MK4 chyba są już bez startera...Tak bynajmniej mi się wydawało.

Dodatkowo chińskie xeny czasem nie współpracują z ori przetwornicami.-



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: perki » pt sty 20, 2012 19:09

skaktus pisze:Xeny w MK4 chyba są już bez startera...Tak bynajmniej mi się wydawało.

Dodatkowo chińskie xeny czasem nie współpracują z ori przetwornicami.-

ja jezdzilem na ori xenonie z zarnikami za 8 zl i roznicy nie zauwazylem miedzy kumpla za 200 sztuka ani przy rozpalaniu ani w barwie itp



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: skaktus » pt sty 20, 2012 19:46

Wszystko zalezy od palnika, tego jak jest zrobiony itp. Chińskie palniki mają to do siebie że wiele z nich to przegięcia - mam kilka sztuk D2S no-name. Barwa 4300 oraz 6000. Wszystko ładnie, pięknie, ale lampa po tyłku dostała - sylikon na który jest wklejany palnik po prostu okopcił całe wnętrze lampy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Kulon » pt sty 20, 2012 20:11

rycer998 pisze:A mam jeszcze jedno pytanko: Kupiłem samochód 4 lata temu i mniej więcej tak po roku eksploatacji zauważyłem że podczas włączania ksenonów, prawy się nie zapala. musiałem je wyłączyć i włączyć pare razy i za którymś razem zaskoczył. później jakiś czas było dobrze ale jak mu znowu coś odbiło to sytuacja się powtarzała. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale najczęściej robiło się to z rana, gdy samochód był zimny...sytuacja ta trwała ponad 2 lata, aż w końcu spalił się ten żarnik parę dni temu, jak wspomniałem wcześniej. I mam pytanie czy ta sytuacja z nie załączającym się ksenonem była spowodowana tym, że po prostu się wypalał, czy może było to spowodowane jakąś awarią w układzie zasilania?? Ja osobiście słyszałem różne wersje na ten temat i dlatego na razie zdecydowałem się na założenie ,,chińczyków" za 80 zł, a nie lepszych za kilkaset. Bo troche mam obawy że po wymianie znowu nię będzie się załączał co jakiś czas...
dla mnie to starter - przerabiałem ten temat

i najlepiej ściągnąć zderzak do operacji - 10 minut roboty
skaktus pisze:Xeny w MK4 chyba są już bez startera...Tak bynajmniej mi się wydawało.

i wyglądają tak - tylko są dwa rodzaje 2 i 3 pinowe
Obrazek


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » sob sty 21, 2012 00:41

dziś wymieniłem te żarniki i niestety okazało się że w dalszym ciągu ten sam ksenon nie zapala się za każdym razem. a jakby tego było mało to dzieje się tak częściej niż miało to miejsce przed wymianą. Założyłem do siebie 6000K i jak pisze kolega wyżej rzeczywiście ładnie świecą tylko troche mnie zmartwił tym ,,okopceniem". co prawda ja nie smarowałem żarników żadnym sylikonem ale za to nieźle się namęczyłem żeby założyć nowe.
Więc jeśli to starter nawala to o co chodzi z tym ,,2 i 3 pinowe"? bo chyba będę musiał go wymienić jeśli to jest przyczyna...

I wielkie dzięki dla kolegi który podpowiedział jak je wymienić. Wystarczyło wyciągnąć akumulator, a od strony zbiorniczka nie trzeba było nic demontować na szczęście.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Kulon » sob sty 21, 2012 00:44

rycer998 pisze: ,,2 i 3 pinowe"?
zobacz w lampie jaki masz i taki kup - chodzi o różne wersje lamp i samopoziomowania


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » sob sty 21, 2012 00:59

oki dzięki



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: skaktus » sob sty 21, 2012 14:26

Tutaj nie chodzi o to ze ty je smarowałeś sylikonem tylko chińczyk - przypatrz się palnikom oryginalnym - bańka z gazem jest zamocowana za pomocą metalowego stelaża. Chińskie palniki trzymają się na sylikonie który czasem kopci a w skrajnych wypadkach palnik poprostu wypływa z podstawy.

Ori przetwornicę sprawdziłeś pod kontem poprawności połączeń, czy nie są zalane, zaśniedziałe itp ? Bo jeśli wsio jest ok to prawdopodobnie przetwornica dokonuje żywota.



Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » pn sty 23, 2012 00:16

no cóż. Na razie muszę pozostać przy tych chińczykach, dopóki nie uporam się z tym problemem. Szkoda zakładać oryginalne żarniki, gdyż po pewnym czasie, gdy się jeden będzie zapalał a drugi nie, będą dawały różne barwy światła. Ale na pewno założę oryginalne jak tylko usunę tą usterke...



Awatar użytkownika
Paulex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 24, 2011 17:19
Lokalizacja: Rytro

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Paulex » sob lip 07, 2012 13:30

Cześć i jak doszedłeś co było usterką? Starter czy przetwornica? Bo ja mam ten sam problem tylko że po stronie kierowcy i zamieniam puki co same startery i zobaczę co będzie.
I jeszcze jedno pytanie czy przetwornice np AL (Ford, Opel, Mercedes, VW, Audi) to jest to samo tylko inny znaczek? Bo na Allegro są, i tak samo wyglądają, tylko znaczek się różni.


TDI -> The Devil Inside

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 41 gości