Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

niebieskidemon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 19, 2012 18:38

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

Post autor: niebieskidemon » śr paź 31, 2012 18:08

Siema

Mam nadzieję że w dobrym dziale temat założyłem... a więc tak:

zrobiłem swapa z polo 3f 1.3 na wielopunkcie bez kata wszystko jest pięknie ale nie umiem podłączyć obrotomierza :P tzn miałem dotychczasowo obrotomierz lumela z fiata i podłączenie było banalne + - sygnał z cewki .... i teraz pytanie się rodzi następujące czy ktoś wie jak podłączyć obrotomierz, pod co, czy tylko zegary VW ?
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2012 17:18 przez niebieskidemon, łącznie zmieniany 1 raz.


Garaż 69 ---> facebook.com ---> www.facebook.com/Garaz69 = kolejne projekty !!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Trabant 1.3 3F

Post autor: Paweł Marek » śr paź 31, 2012 22:59

trochę niejasno piszesz, jaki obrotomierz masz, z czego, dokładany czy orginalny. W każdym razie w polo czy golfach z tego okresu sygnał szedł na licznik też z cewki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Trabant 1.3 3F

Post autor: Qto » czw lis 01, 2012 18:24

niebieskidemon pisze:Trabant 1.3 3F
3. pkt regulaminu - edytuj i popraw



niebieskidemon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 19, 2012 18:38

Re: Trabant 1.3 3F

Post autor: niebieskidemon » ndz gru 02, 2012 18:41

Qto pisze:
niebieskidemon pisze:Trabant 1.3 3F
3. pkt regulaminu - edytuj i popraw
nie bardzo rozumiem co mam poprawić ale luz silnik z polo gt 86c2f czyli 1.3 3f bez katalizatora 78KM, słabsza wersja od g40
Paweł Marek pisze:trochę niejasno piszesz, jaki obrotomierz masz, z czego, dokładany czy orginalny. W każdym razie w polo czy golfach z tego okresu sygnał szedł na licznik też z cewki
Przepraszam że tyle trwała moja odpowiedź :) ale już tłumaczę obrotomierz jest ten co był czyli : mera LUMEL ms 1 często gęsto montowany w różnego rodzaju Fiatach poldkach i innych samochodach z tego okresu. Wersja electronic :p . Posiada trzy wyjścia na przewody plus, minus, sygnał.

Obrotomierz ten pod klasycznym silnikiem 1.1 i 1.3 na gaźniku pracował bardzo dokładnie i był podłączany bezpośrednio pod cewkę.

moje pytanie brzmi pod który przewód dokładnie powinienem podłączyć przewód sygnałowy do obrotomierza?


Garaż 69 ---> facebook.com ---> www.facebook.com/Garaz69 = kolejne projekty !!

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Trabant 1.3 3F

Post autor: Qto » wt gru 04, 2012 11:48

niebieskidemon pisze:Qto napisał(a):
niebieskidemon napisał(a):
Trabant 1.3 3F

3. pkt regulaminu - edytuj i popraw


nie bardzo rozumiem co mam poprawić
chodzi o to aby napisać z czym masz problem...w kilku słowach... tak to by wszystkie tematy wyglądały "Golf 1.8"..."Golf 1.6"



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

Post autor: Lipek81 » pt gru 07, 2012 13:17

Sygnał do obrotomierza weź z cewki zapłonowej - otwórz plastikową klapkę, pod spodem będziesz miał dwa zaciski - oznaczone 15 i 1. Podłącz sygnał obrotomierza pod 1.
Ogólnie możesz pociągnąć wszystkie trzy kabelki z obrotomierza do cewki. Sygnał podłącz pod zacisk 1, zasilanie pod 15, masę - pod jakąś śrubę w komorze silnika - może pod śrubkę na której zamocowana jest cewka.



niebieskidemon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 19, 2012 18:38

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

Post autor: niebieskidemon » śr sty 02, 2013 14:08

Ok zaraz wjadę do garażu i zacznę grzebać :) zasilanie i masę mam już podpiętą tylko sygnałowego mi brakuje :) odezwę się nie długo czy się udało :)


Z góry dzięki wszystkim za pomoc zaiste było to takie proste klapka styk nr 1 i obrotomierz działa. Pochwała już powędrowała. dzięki :okej:

ps

ewentualnie czy ktoś się orientuję jaki zakres obrotów jest "idealny" do normalnej pracy powyższego silnika ? :)


Garaż 69 ---> facebook.com ---> www.facebook.com/Garaz69 = kolejne projekty !!

niebieskidemon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 19, 2012 18:38

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

Post autor: niebieskidemon » sob maja 18, 2013 13:08

Szukam i czytam na forum oraz w schematach ale jakoś doszukać się nie mogę a więc:

1. Czy silnik 3f (bez kata) 78KM ma złącze diagnostyczne czy jest to jakiś rodzaj migającej diody ?


Garaż 69 ---> facebook.com ---> www.facebook.com/Garaz69 = kolejne projekty !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości